Mitä ruokaa, et koskaan osta kaupasta?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Komppaan eli en varmasti osta "villikalaa", "villivihanneksia", "villilihaa", "villimarjoja", enkä ui "villivedessä" tai juo "villivettä". 😅🤣😂
Ohis, meil tuli kesällä vieraita mökille ja yksi heistä huokasi järvestä noustuaan että ihanaa tää villiuinti. Anteeks mikä? Luonon vesissä uiminen onki villiuintia! Tän opin vasta 50+. Kaivossaki on villii vettä, vaik aika rauhallist se musta on. Ei ole pois kaivosta hyppiny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohta, mies on kala-allerginen. 🐠
Minunkaan mieheni ei halua syödä kalaa mutta se ei estä minua, joka tykkää kalasta aivan älyttömästi, syömästä kalaa.
Kala-allergia ja nirsoilu on eri asia.
Mieheni ei ole nirso, mutta ei tykkää kalasta, sienistä eikä lanttulootasta. En tiennytkään, että kala-allerginen saa allergiakohtauksen jos samassa pöydässä joku syö palan savulohta tai pastaa katkaravuilla ym.
Olen eri kuin tuo sinulle vastannut, mutta sisareni on oikeasti niin allerginen kalalle ja kaikille mereneläville että hän saa oireita jos joutuu olemaan huoneessa jossa on kalaa. Savukala on yksi pahimmista. Silmät alkavat vuotaa, kurkku turvota. Ei se hengenvaarallista ole mutta erittäin epämiellyttävää.
Roiskeläpät, hk:n sininen ja vegaanituotteet jää kauppaan. Kasvisruokaa syön kyllä mielelläni, mutta prosessoidut vegaanituotteet on no go.
Vierailija kirjoitti:
Vege- ja luomutuotteita.
Samat tuotteet, en osta.
Leivitetyt kalaleikkeet. Sain niistä tarpeeksi jo opiskelijana, mutta toisaalta eihän sitä koskaan tiedä.. Hajustetut huuhteluaineet koska käytän ihan hajuvettä. Minttujäätelö koska on vain pahaa eikä edes terveellistä niin miksi sitä kukaan edes ostaisi😆!
Tryffeltäytteisiä, konjakissa liekitettyjä hanhanenrintakääryleitä ei, hyvänen aika, ole milloinkaan ruokatoimittajallamme. Tyydyn siis lähestulkoon aina kirkastetussa mantelivoissa kevyesi ruskistettuihin karitsan sisäfileisiin.
Vegaaninen juusto ja vaikka vegaaniset laskiaspullat. Todella epäterveellisiä enkä ole vegaani. Tofu on eriasia.
Lihapullia, pihvejä enkä oikeastaan mitään eineksiä, paitsi maksalaatikkoa ja veri lettuja.
Aurajuustoa ja irtokarkkeja en osta, syön paljon vihanneksia ja kalaa/kanaa.
Vegaanisia einestuotteita. Kasvikset kasviksina.
Tapettuja eläin vauvoja kuten karitsa ja vasikka. Ne on niiden vauvoja.
Kevyttuotteita en osta. Light-limodanit ovat epäterveellisempiä kuin hyvin epäterveelliset tavalliset limonadit.
5% juusto on kengänpohjaa, ei juustoa. Kevytjugurtit ovat kaloripitoisuudellaan samaa luokkaa kuin tavalliset, koska ovat ällöttävän makeita ja jos makeutusaineella makeutettuja, myrkkyä.
- Kahvipullat, keksit ym.
- vegetuotteet
- olut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohta, mies on kala-allerginen. 🐠
Minunkaan mieheni ei halua syödä kalaa mutta se ei estä minua, joka tykkää kalasta aivan älyttömästi, syömästä kalaa.
Joillakin kala-allergikoilla se allergia on niin voimakas, etteivät pysty olemaan tilassa, jossa kalaa on käsitelty ja valmistettu. Mun pojalla on näin. Valmistetaan kalaa silloin kun hän ei ole kotona.
Eineksiä