Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko asunut ulkomailla?

Vierailija
12.02.2025 |

Miten on?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen.

Vierailija
2/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa eri maassa. t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Ruotsissa 6 vuotta 

Vierailija
4/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta haluaisin hetken asua. On puhuttu, että voisimme asua tulevaisuudessa talvikaudet jossain muualla kuin Suomessa. 

Vierailija
5/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime syksynä 10 päivää Rodoksella.

Vierailija
6/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta kertaa olen tänne jo kirjoittanut, että nämä ajatukset ilman lisätietoja -kysymyksiä ovat turhia. Kysy tarkemmin! Miksi asuin ulkomailla? Miksi en tullut takaisin? Tai miksi tulin? Mikä oli paremmin, mikä huonommin? 

Vierailija
7/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun edelleen, kohta 30 vuotta.

Vierailija
8/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useassa maassa ja asun tälläkin hetkellä.

Vierailija
9/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi yötä Espanjassa ja kaksi yötä Ruotsinlaivalla - voinen sanoa olevani kansainvälinen Byrokraatti?

Vierailija
10/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monta yötä Norjassa asuntovaunussa.

Vierailija
11/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuodesta 1971 ulkomailla. Saksa, Luxemburg, Ranska, Italia. En muuta enää nyt on just hyvä.

Vierailija
12/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota, kun mulle tarjottiin Saksasta työpaikkaa: Sen verran "kooklasin", otin selvää, et paljos ois asumiskulut (palkkaa tietysti vähän). Vastasin meiliin, et kiitos, mutta ei kiitos. (toivotti hyvää jatkoa ja menestystä elämässä :) )

Sama oli joskus valmistumisen jälkeen Edinbörö tai joku :) , Briteissä. Taisin laittaa hakemuksenkin. ... Kait sitten oltava tyytyväinen omiin valintoihin. 

Siskopuoli oli joskus Saksassa ja osittain siitä innostuin, siis maasta. Kertoi kyllä aika rumia juttuja, miten tummat yritti käyttää hyväksi (oppinut sanonnat .... horoilta).

Vierailija
13/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 vuotta ja välillä lyhyesti Suomessa. Muuallakin Euroopassa.

Vierailija
14/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota, kun mulle tarjottiin Saksasta työpaikkaa: Sen verran "kooklasin", otin selvää, et paljos ois asumiskulut (palkkaa tietysti vähän). Vastasin meiliin, et kiitos, mutta ei kiitos. (toivotti hyvää jatkoa ja menestystä elämässä :) )

Sama oli joskus valmistumisen jälkeen Edinbörö tai joku :) , Briteissä. Taisin laittaa hakemuksenkin. ... Kait sitten oltava tyytyväinen omiin valintoihin. 

Siskopuoli oli joskus Saksassa ja osittain siitä innostuin, siis maasta. Kertoi kyllä aika rumia juttuja, miten tummat yritti käyttää hyväksi (oppinut sanonnat .... horoilta).

Saksa on oikein hyvä maa. Pitää olla itsenäinen ja pitää oma pää, ei saa antaa toisten painostaa töissä. Mikä on ammattisi?

Saksassa on suomalaisia sihteereitä ja muita "paperitöissä" olevia. Tutkimustyö on myös ja yliopistoissa töiden teko. Kannattaa olla tietoinen , että on muualla kuin Suomessa. Saksassa ulkomaalainen joutuu kyllä tekemään töitä ja kieli on osattava muuten ei tule mitään.

Ei siellä mitään ihmeellistä ole  jos et itse ajaudu sivuraiteelle. Ystäviä saat nopeasti eri harrastusten piirissä. Elämä on samanlaista kuin Suomessa. Ja tärkeintä on SOSIAALITURVA Suomen kanssa. Myöhemmin saat eläkkeen Saksasta ja sen saat maksettuna saksalaiselle tilillesi. Asunnon hankinta on suomalaiselle helppoa, kun luottavat suomalaisiin.

Sieltä pääsee myös näppärästi koti Suomeen.

Vierailija
15/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/50, kohta lopullisesti

Vierailija
16/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut useassa maassa ja asun tälläkin hetkellä.

Kuinka useassa maassa asut?

Vierailija
17/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40 vuotta. Ei tulisi mieleenkään palata Suomeen.

Vierailija
18/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jo yli 20 vuotta. 

Vierailija
19/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun asuin Englannissa pitkälti. En asuisi siellä enää. Joku Etelä-Euroopan maa tai Tanska voisi olla hyvä.

Vierailija
20/34 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Yhdysvalloissa ja Ranskassa. Ranskaan voisin muuttaa uudelleen jos löytäisin työn sieltä.