Oletko asunut ulkomailla?
Kommentit (34)
32v. jo maailmalla. asunut 5 maassa, töissä 6 maassa. en tule takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Silti sun näppäimistöltä löytyy yhä ä ja ö?
Riippuu vähän siitä mikä lasketaan asumiseksi, en ole ikinä kirjoja siirtänyt ulkomaille, mutta muuten viettänyt useita kertoja useita kuukausia ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä mikä lasketaan asumiseksi, en ole ikinä kirjoja siirtänyt ulkomaille, mutta muuten viettänyt useita kertoja useita kuukausia ulkomailla.
Ei taideta laskea :)
Olen asunut eli ollut virallisesti kirjoilla Kreikassa ja Australiassa, yhteensä 13 vuotta.
Nyt mietin, mihin lähtisin syksyllä. Ei enää yhtään talvea Suomessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota, kun mulle tarjottiin Saksasta työpaikkaa: Sen verran "kooklasin", otin selvää, et paljos ois asumiskulut (palkkaa tietysti vähän). Vastasin meiliin, et kiitos, mutta ei kiitos. (toivotti hyvää jatkoa ja menestystä elämässä :) )
Sama oli joskus valmistumisen jälkeen Edinbörö tai joku :) , Briteissä. Taisin laittaa hakemuksenkin. ... Kait sitten oltava tyytyväinen omiin valintoihin.
Siskopuoli oli joskus Saksassa ja osittain siitä innostuin, siis maasta. Kertoi kyllä aika rumia juttuja, miten tummat yritti käyttää hyväksi (oppinut sanonnat .... horoilta).
Saksa on oikein hyvä maa. Pitää olla itsenäinen ja pitää oma pää, ei saa antaa toisten painostaa töissä. Mikä on ammattisi?
Saksassa on suomalaisia sihteereitä ja muita "paperitöissä" olevia. Tutkimustyö on myös ja yliopistoissa töiden teko. Kannattaa olla tietoinen , et
(sori vähän myöhässä). IT-ala ja kyseessä Linuxin/kernelin kehittäminen. Oisin lähtenyt, jos palkka ois ollut parempi (ei sillä oikeesti ois tullut toimeen/pystynyt maksaa vuokraa). Ei kaduta - parempaa palkkaa sain valtiolla.
Ob:
Mistä tunnistaa Linux-ihailijan? - Kääntää kernelin kerran tunnissa. :)
(kummasti reitittimissäkin pyörii nykyään L.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun painaa a:ta tai o:ta pohjaan niin saa ison liudan eri kirjaimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OMG, kaikista maailman näppäimistöistä löytyy ä ja ö! Oletko sä joku 80-vuotias?
USA:ssa on tullut asuttua ennen Trumpin ensimmäistä presidenttikautta.
Mukavaa oli mutta kyllä koto Suomessakin on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minultakin löytyy ä ja ö, vaikka asun ulkomailla. Pystyy ne asentamaan. Eri.
Olen pitkään Keski-Euroopassa. Afrikassa pätkittäin ehkä 4 vuotta - ja täällä olen nytkin.
Noin 75 % elämästäni olen asunut ulkomailla ja asun tietty edelleenkin. Saksassa, Kreikassa, Italiassa ja nyt jo useamman vuoden ajan n.puolet vuodesta Italiassa, toisen puolen Espanjassa.