Oletko asunut ulkomailla?
Kommentit (34)
En, mutta haluaisin hetken asua. On puhuttu, että voisimme asua tulevaisuudessa talvikaudet jossain muualla kuin Suomessa.
Olen viime syksynä 10 päivää Rodoksella.
Niin monta kertaa olen tänne jo kirjoittanut, että nämä ajatukset ilman lisätietoja -kysymyksiä ovat turhia. Kysy tarkemmin! Miksi asuin ulkomailla? Miksi en tullut takaisin? Tai miksi tulin? Mikä oli paremmin, mikä huonommin?
Olen asunut useassa maassa ja asun tälläkin hetkellä.
Viisi yötä Espanjassa ja kaksi yötä Ruotsinlaivalla - voinen sanoa olevani kansainvälinen Byrokraatti?
Olen asunut monta yötä Norjassa asuntovaunussa.
Asun vuodesta 1971 ulkomailla. Saksa, Luxemburg, Ranska, Italia. En muuta enää nyt on just hyvä.
Mietin tuota, kun mulle tarjottiin Saksasta työpaikkaa: Sen verran "kooklasin", otin selvää, et paljos ois asumiskulut (palkkaa tietysti vähän). Vastasin meiliin, et kiitos, mutta ei kiitos. (toivotti hyvää jatkoa ja menestystä elämässä :) )
Sama oli joskus valmistumisen jälkeen Edinbörö tai joku :) , Briteissä. Taisin laittaa hakemuksenkin. ... Kait sitten oltava tyytyväinen omiin valintoihin.
Siskopuoli oli joskus Saksassa ja osittain siitä innostuin, siis maasta. Kertoi kyllä aika rumia juttuja, miten tummat yritti käyttää hyväksi (oppinut sanonnat .... horoilta).
Olen 30 vuotta ja välillä lyhyesti Suomessa. Muuallakin Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota, kun mulle tarjottiin Saksasta työpaikkaa: Sen verran "kooklasin", otin selvää, et paljos ois asumiskulut (palkkaa tietysti vähän). Vastasin meiliin, et kiitos, mutta ei kiitos. (toivotti hyvää jatkoa ja menestystä elämässä :) )
Sama oli joskus valmistumisen jälkeen Edinbörö tai joku :) , Briteissä. Taisin laittaa hakemuksenkin. ... Kait sitten oltava tyytyväinen omiin valintoihin.
Siskopuoli oli joskus Saksassa ja osittain siitä innostuin, siis maasta. Kertoi kyllä aika rumia juttuja, miten tummat yritti käyttää hyväksi (oppinut sanonnat .... horoilta).
Saksa on oikein hyvä maa. Pitää olla itsenäinen ja pitää oma pää, ei saa antaa toisten painostaa töissä. Mikä on ammattisi?
Saksassa on suomalaisia sihteereitä ja muita "paperitöissä" olevia. Tutkimustyö on myös ja yliopistoissa töiden teko. Kannattaa olla tietoinen , että on muualla kuin Suomessa. Saksassa ulkomaalainen joutuu kyllä tekemään töitä ja kieli on osattava muuten ei tule mitään.
Ei siellä mitään ihmeellistä ole jos et itse ajaudu sivuraiteelle. Ystäviä saat nopeasti eri harrastusten piirissä. Elämä on samanlaista kuin Suomessa. Ja tärkeintä on SOSIAALITURVA Suomen kanssa. Myöhemmin saat eläkkeen Saksasta ja sen saat maksettuna saksalaiselle tilillesi. Asunnon hankinta on suomalaiselle helppoa, kun luottavat suomalaisiin.
Sieltä pääsee myös näppärästi koti Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut useassa maassa ja asun tälläkin hetkellä.
Kuinka useassa maassa asut?
Yli 40 vuotta. Ei tulisi mieleenkään palata Suomeen.
90-luvun asuin Englannissa pitkälti. En asuisi siellä enää. Joku Etelä-Euroopan maa tai Tanska voisi olla hyvä.
Olen. Yhdysvalloissa ja Ranskassa. Ranskaan voisin muuttaa uudelleen jos löytäisin työn sieltä.
olen.