~~~~SYYSVÄKI tiistaihin~~~~
Eilinen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9759678&p=1&mpage=2&tmode…
T-P flunssan kourissa
Kommentit (17)
Missäs kaikki? Minä kokeilen parhaillaan helpompaa nukutuskeinoa päikyille. Jätin pojan yksin huoneeseen. Yleensä makaan lattialla kunnes nukahtaa, koska niin se käy ilman huutoa tai mitään muutakaan ääntä. Nyt en jaksanu jäädä. Kostautuu, tiedän sen.
Flunssa on nyt ihan tosi asia. Aamulla oli olo melkolailla kuin olis jyrän alle jäänyt. Onneksi naapuri pelasti viestillä ja pyysi ulos. En tienny, onko se töissä vai kotona ja olin suunnitellut, että käydään pitkästä aikaa vaikka kaupungilla Onnin kanssa. Parempi näin. En olis jaksanut kyllä kylille lähteäkään tässä köhässä.
Äsken mun viikkoja virinnyt leipomisurakka meinas jo alkaa. Katsoin jopa, että onko kaapissa jauhoja. Eipä ollut, joten ei tarvi leipoa pullaa. No, ehkä tässä joku viikko, kun näin lähellä oli jo tänään etten alkanut leipomaan. Kaupasta sitten taidan päivemmällä hakea pullaa. Tai jotain hyvää. Olenhan ihan sairas, joten saan herkutella:D
Eilen ei päikyt onnistunut itsellä, josko tänään. Tahtoo aina venyä tää koneelta poistuminen. Nyt taidan oikeasti mennä lepäileen.
T-P
ida yrittää nukahtaa päiväunille sänkyynsä, Aaro nukkuu parvekkeella, on nukkunu 3h ja välissä oon käyny laittamassa tuttia X kertaa... no haettiin me Idakin välillä puistosta et ei oo ihme et on havahtunu vähän väliä ku kuskataan parvekkeelta pois ja taas kohta takasin. Ihana ilma ulkona vaikkei aurinko paistakaan, kunpa ei huomenna satais...
Pari kaveria on tulossa puol neljän aikoihin, sain jopa siivottua jonkin verran. Meidän asunto on niin pieni et on pakko laittaa tavarat paikoilleen heti, ku muuten on ihan kaaos.
Ida odottaa kevättä et pääsee pyöräilemään. Kovilla pakkasilla me haettiin Idan pyörä tänne sisälle ja se oppi polkemaan ja menee lujaa! Onneks se on ulkona vaikeampaa ku ei ole tasasta niinku täällä sisällä. Nyt vietiin pyörä takas varastoon kun kyllästyin siihen jatkuvaan suhailuun.
En muista pinosta muuta ku sen että Tealla alkaa olla viimeiset hetket mahan kanssa, kohta on vauva sylissä, ihanaa :)
Enkelin elämään toivoisin niin kovin jo helpotusta, mua rassaa jo toi tutinlaittaminen Aarolle sata kertaa päikkäreiden aikana, mut se ei ole läheskään niin kamalaa ku vaunujen vatkaaminen... tai siis en oo koskaan vaunuja joutunu hytkyttämään (kop kop) mut se kuulostaa jo ajatuksenakin tosi rasittavalta.
Ööh... en muista mitään... paras poistua, oma iso napa, paras napa :)
Petra, Ida ja Aaro
kevätverhot vaihdettu jo olkkariin ja keittiöön ompelin uudet :)
Mä oon vaan taustaillut ei ole saanut aikaseksi kirjoittaa millää..
Just tultiin kerhost
ekaa kertaa joulun jälkeen mentiin kävellen on ollut niin kylmä
yms seli seli
Hyvää teki 8kmn kävely!!!Läskeille kyytiä.
Jaahans nyt kirpulle ruokaa
Ainiin Idols jee!!Anna on paras ehkä tai Ari tai Kristian.
Pippelijutut menneen talven lumia ehkä??
Terkkujaaa kaikille
Ramika ja pirkot
Hyvä kun Ramika kävit ilmoittautumassa, minäkin jo ihmettelin.
Ollaan sekkupoikien kanssa hiihtolomaa viettämässä täällä mun kotona.
Een tauti alkaa olla ohi, korvatulehdus tietty tuli päälle :( Aa edelleen tosi tukkonen. Eilen kuitenkin käytiin uimassa niin hyvässä kunnossa ovat.
Miehen työjutut etenevät huimasti. On siis perustamassa pienkone korjaamoa...
ja muuttoa varten kävin tänään hakemassa pahvilaatikoita.
Täällä paitaa aurinko ihanasti pitäis vissiin mennä ulos sitä katteleen :)
Mari ja pojat Ee ja Aa(huomenna 8kk) serkkupojat tänään 14v ja 12v
Hiljasta pinossa. Niin täälläkin, lapset ja anoppi nukkuu. Eilen oli nukutukset from hell ja savu nous päästä. Onneks oli vapaailta, sain kengät itelleni, Nekulle välikausipuvin ja pari paitaa. Jakso taas paremmin illan vatkauksia. Mies oli raatona, oli tunnin vatkannu Miniä, nukku vartin, Nekku riehu jne. Sano ymmärtävänsä, miks mun toisinaan tekis mieli viskata lapset partsilta..
Allergialääkäri soitti, nyt uudelleen kokeillaan Dds Junior bakteereja, kun Gefilus ei sovi ja joka päivä 1ml Duphalacia ja jos ei ala auttaa mahaan, ni sit mennää näytille lääkäriin. Viime yö oli taas niiiiin rasittava, ku Mini heräs AINA uudelleen, kun sen laitto nukkumaan ja Nekku kävi pissalla 3 krt. Oppiikohan koskaan nukkumaan aamuun asti pissaamatta..rasitus!
Tea, hui synnytys niin lähellä ja Leannalla kans!
TiPi parane pian!
Tomera, vatkausten lisäks Mini tiputtaa tuttiakin välillä, mut kypärämyssy pitää sen aika hyvin paikoillaan. Ihan hirvittää, et miten käy kun tulee kevät ja myssyä ei enää tartte, kun tutti ei pysy sit ollenkaan suussa. Itse ei sitä osaa pitää, mut päikkäreille sen kuitenkin vaatii. Muina aikoina saa raivarin jos yrittää laittaa tuttia.
Anoppi kävi aamulla Nekun kans puistossa, mä kahvittelin naapurin kanssa. Äsken söin lounaaksi irtokarkkeja, hyi. Muut lähtee iltapäiväl Itikseen, mieli tekis mukaan, mut mielenterveyden kannalta parempi jäädä Minin kans kotiin. Oli järkyttävä neuvolareissu eilen taas, huuto valtaisaa.. Mut hyvin Mini kasvanu, 63,5cm ja 5990g. Pitäs taas pieniä vaatteita laittaa syrjään.
Pää tyhjenee..
Käykäähän s-postissa, käviskö et 14.4. lauantaina nähtäis meillä!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Aika lailla mehut on poissa. Lähipiirissä tapahtuu liikaa. Onneksi oma perhe on suht ok ja viikonloppu ikävöinteineen ja Nöösän kuumetauteineen on ohi.
Jee, me selvittiin leiristäni. Kiitos tuesta. Tosin perjantai-ilta meinasi tihkaista tosissaan. Nöösä itki hysteerisenä nukkumaan menemishetkestä yhteentoista asti, vaikkakin rauhoittui aina, kun puhelin hänelle puhelimessa. Viimeinen puhelinsoitto oli aluksi itkuisin, kun ei meinannut rauhoittua millään. Lopulta iltalauluja lauleskelemalla sain hänet rauhoittumaan. Lennä lennä leppäkerttu sai lopulta pienen hymynkin pienen huulille ja hän painoi päänsä tyynyyn ja nukahti. Yön nukkuikin uupuneena hyvin. Aamulla oli ihan hyvällä päällä. Lauantai sujui illallakin paremmin, asiaa taisi hivenen auttaa myös kuumeen nouseminen ja sen voimattomaksi tekemä olo. Sunnuntaina oli upeaa tulla kotiin ja halata rakkaitaan.
Taidan pikku hiljaa lähteä kotia kohti. Nyt on niin kamala olo, kun läheisillä ihmisillä on rankkoja aikoja menossa. Miten kaikki aina kasaantuukin?
Anteeksi oma napa. Haleja ja jaksua!
-Mimmuli
Paljon oli väkeä pois sieltä..tauditko iskeny?!
Typykkä heräs aamulla ennenaikojaan kai aura-autoon ja muskarissa keksken ilmottikin et mua jo väsyttää.
Autotiet ja isommat kävelytiet on kutakuinkin sulat mut silti menee traktoreita jonossa ja oikein raapivat niitä jäitä irti-kamala mekkala!!
En tiedä kevätverhoista mut kesälaukun ostin ja otin heti käyttöön!Yleensä kyl vast oikeesti keväällä,mut nyt tahoin sen heti..ehkä sit kesäks viel uusi ;-))
Eilen oli kaveri ja vauva6kk täällä.Meni yh-ilta huomattavasti nopeennin!!
Tipille paranemista!
Tuli mieleen Tomeran kirjottelusta et ei ois ikinä typyn vaunuja voinu siirrellä partsilla ja puistoo ja takas...HEräs heti ku liikutti!
Mimmulille hali!Selvisitte viikonlopusta :-)
Aamulla kun vein poikaa eskarii,huomas että autot pysähty suojatien etee..Tuli siitä mieleen eilinen lapsen kuolema sen pikkubussinalle ja niin pahamieli:-(
Ja sitten miettii taas enssyksyä..miten pieni poika vielä on kulkemaan itekseen..
Simamia huhuilen..missä oot?Hirmu mekkalaa pitävät siinä teidän parvekkeen alla!!Millon lie valmis se mitä rakentavatkin?!
jatu
jatu
Sain Vennan nukkumaan päiväunet!! Käänteispsykologialla: sanoin että äiti nukkuu nyt tässä, mutta Venna ei SAA nukkua. Muistutin vielä pari kertaa, että pidä nyt silmät auki, et saa nukkua. Neiti unessa 2 minuutissa :) Kätevä tämä uhmaikä :DD
Nyt lähdemme koko perhe pöllöpuistoon. En ees tiedä mitä siellä on, mutta naapurin tyttö kävi siellä lauantaina ja kertoi asiasta Vennalle, ja siitä lähtien on puhuttu paljon " pöwwöpuistosta" . Kyseessä on ihan tavallinen leikkipuisto tuossa naapurissa, Tontunmäessä.
Ai niin, vauveli möyrysi mahassa tänään tosi kovasti ja sanoin vennallekin, että katsopa kuinka vauva potkii. Venna riemastui ja pyysi kohta, että äiti, tee se uudestaan! Ihan kaikkeen en pysty...
Kuten en siihenkään, Vennan eiliseen visioon: jos ilmapallo (Rkp:n aika hieno vaalipallo) karkaa taivaalle, niin äiti hyppää hakemaan sen alas.
Nyt sinne puistoon.
- tea -
Jaahas, ei ole Tea vielä mennyt :) Vennan ilmapallo-visiosta tuli mieleeni, että meillä tytön alahuuli alkoi väpättämään kun hän toi omaa kahtia mennyttä (vaali)ilmapallon raatoaan isälle ja pyysi että " isi koojaa" . Kun ei isi sitä pystynytkään korjaamaan .. Niin, pettymys suuri, ei äiti ja isi kaikkeen pysty vaikka haluaisi :)
Mimmulille halaus! Voimia läheisten murheiden kantamiseen.
Enkeli, mulle käy 14.4. Jaksamista!
Edelleen kipeänä mutta parempaan päin mennään. Huomenna olen menossa taas töihin. Tai pitää katsoa, viime yönä olo oli kamala vaikka illalla vaikutti jo ihan OK:lta. Tunnin välein heräilin ja hikoilin ja kurkku oli järkyttävän kipeä.
Alli
Raato. Se olen minä. Monestakin syystä. Yks tietysti tuo ihanainen poikani, joka nukkuu. Ei vaan ihan noin helpolla nukahtanut kuin Venna. Tosin enpä osannut käyttää kai oikeaa taktiikkaa. 2h meni ja siinä ajassa kuulkaa ehdin sanoa ja huutaa aika rumasti.
Nyt se heräs.
Heräs muttei herännytkään. Tahtoi takas sänkyyn köllöttämään. Tosiaan yritin oikaista tässä nukuttamisessa ja jätin sen lattialla makoilun väliin. Eli poikkesin rutiinista ja sehän tietää, että perseelleen menee. Yleensä nukahtaa pulisematta mitään mutta kun lähdin pois, alkoi juttelu ja kohta oli peitto huonosti. Sen jälkeen kun jäin sitten makaamaan sinne (kuvittelin sen nopeuttavan nukahtamista), homma meni ihan överiksi. Lopulta Onni itki ja huusi ettei halua nukkua ja minä puolestani vastasin ettei sitä sinulta kysytä. Sitten alkoi (kun rauhoittui) hillitön käsien ja jalkojen huitominen ja hoh hoijjakkaa hokeminen, ettei vain uni voittais. Menin huoneeseen ja siellä se iloisesti istui sängyllä ja naurahti mulle...Lopulta pidin tovin sylissä ja tuijotin sitten sängyn vierellä tarpeeksi kauan sitä, johan urvahti.
Olisin antanut periksi aiemmin, jos kyse olis ollut oikeasti siitä, ettei se tarvi unia. Mutta kun näin ei asia ollut. Ei silti kyllä ollut kannattava homma ollenkaan raivota silleen:/
Joten vaikka tilanne on ihan eri kuin Enkelillä, ymmärrän jossain määrin sua. Mun eka ruoka aamupuuron jälkeen oli tuossa kolmen aikaan, kun sain pari nakkia naamaan. Ja kun flunssakin vielä vie voimia niin avot!
Jaa piti kai sitä muutakin veistellä vaan kun en nyt muista. Menen katsomaan, heräskö se Onni vai ei.
T-P ja päivä from hell
En nyt enää muista miten nämä meidän lasten taudit ovat menneet mutta täällä on oltu viikkoja sisällä, kuumeessa x 2344656 , ripulissa, räkätaudissa. Nyt Rosalla on ensimmäinen korvatulehdus ja Sinillä nokka vuotaa ja hän lämpöilee... Kukaan ei nuku ja kaikkia ketuttaa. Minä haluan lisää näitä sairastajia tähän taloon ja mies ei. Autoni saan ehkä tämän viikon lopulla korjaamosta ja lastenhoitajamme lopettaa meillä tämän viikon lopussa. Erinäköisiä virityksiä uudesta hoitajasta on ilmassa, mutta mitään varmaa ei ole.
Rosa täyttää tänään 1v, onnea Ankkiksenkin synttärisankarille! Rosan synttäreitä vietetään lauantaina, mutta mitään en ole saanut niihin tehtyä.
Mimmu kysyi miten menee työn ja kodin yhteensovittaminen. Viihdyn yleensä töissä hyvin. Viikonloppu on oli kyllä katastrofaalinen. Työparini ei ollut lainkaan tilanteen tasalla. No tuskin enää tulee meille, ymmärsi tilanteensa kait itsekin. Mutta valehtelisin jos väittäisin etten ole väsynyt. Yöt menee sairaiden lasten kanssa puuhatessa. Ja kello pirisee aamuvuoroon klo 5.15. Onneksi huomenna on ilta. Yövuorojahan tässä työpisteessä ei olekaan. Mites jaksat itse, kuinka koet yövuorot? Olen tyytyväinen kun pomo sanoi että työni taitavat jatkua tässä lempparityöpisteessä reilusti yli kesän. Mies ei oikein pidä noista iltavuoroistani, kun yleensä iltavuoroista lähteminen menee aina ylitöiksi.
Puhtaasti omaa napaa. Täytyy menn' ä päästämään mies pois huutavan Rosan kantelusta.
Olette ajatuksissa! Olipas ihanaa poiketa taas hyvässä seurassa! :-)
Lila75 ja parantumattomat pöpöpesät
Paranemista, paranemista joka tautitupaan!
Meilläkin oli eilen pelonhetket, kun Typyllä nousi kuume ja yökkäsi kun haistoikin ruokaa. Nukkui sitten alkuillasta sylissäni ja siitä kuume yllättäen laantui. Tänä aamuna oli pirteä itsensä, joten uskaltauduin viemään hoitoon. Kerroin kyllä tädeille iltataudista ja ihan mielellään ottivat Typyn hoitoon. Parin tuttavaperheen hoitopaikoissa ei ole noin, vaan eräille huomautetaan pikku nuhastakin, että olisi paras hoitaa kotona.
Kiitos jaksamistoivotuksista. Aina vähän jänskättää yksin jääminen lapsen kanssa... Huomenna ja ylihuomenna saamme sitten yöseuraa pariksi yöksi tädistäni niin en ole ihan yksin vastuullinen aikuinen.
Teukan pikkuista käyn myös jännäämässä - josko jo tällä viikolla :-)
Koskas kuulemmekaan Leannan uutisia? *miten niin malttamaton* (mutta vauvauutisia on niiiiin iiihana jännittää ja vihdoin viimein kuulla)
Mimmuli: voi Nöösää, onneksi uni tuli, vaikka ikävä kalvoi (kumpaakin) Voimia tilanteesta tilanteeseen!
Enkeli: en ole s-postiin kommentoinut, mutta ehdotettu päivä vaikuttaisi hyvältä :-)
Tipin hell-päivään toivon heavenjatkoja...
Siirrymme iltapalalle. Moikkis!
Keilin
Juu Keilin, jotain sentään tästä päivästä voi laittaa sinne heaven lokeroon, tai ainakin sinne päin;) Mies ymmärsi tekstareitteni sävystä, ettei ole ehkä paras päivä mennä töistä suoraan sählyyn. Tuli kotiin eikä menny ollenkaan pelaamaan. Hyvä niin. Olivat tunnin pihalla Onnin kanssa ja minä vaan makasin sohvalla. Ja sekin väsytti.
Lilan perheeseen toipumista! Kuulostaa äärimmäisen raskaalta kun työn ja perheen yhtälöön lisätään vielä sairastelut. Huh.
Mimmulin ero-viikonloppukin on nyt takana. Aika suloista, vaikkakin tietysti raastavaa, kun lapsoselle pitää puhelimessa laulella ja jutella, että rauhoittuu. Onneksi se tepsi! Voisihan sitä luulla, ettei lapsi osais siihen rauhoittua. Jaksamista läheistesi tukemiseen.
Onni katseli taas tänään kauniita ja rohkeita. Söi ja paineli sohvalle. Mä kysyin, että mitä sinä oikein teet ja Onni vastasi " kaivan pyllyä" :D No niin se kyllä tekikin mutta lähinnä huvittuneena yritin sitä telkkarin katsomista kommentoida...
Ihanan hyväntuulinen poika on ollut illan ja isikin on kelvannut hälle. Kun yleensä illat roikkuu mun sylissä. Nyt kyllä juoksee ympäri kämppää ja huutelee missä äiti on.
Nyt nukkumispuuhiin. Huomenna taas yks päivä jaksettavana. No, ei tässä oikeasti mitään hätää. Eipä nämä flunssat ennenkään ole mun elämää hidastanu.
T-P
Johan on, edellinen viesti 2,5tuntia sit???
Kylläpäs tää nyt hidastelee, joka kirjainta saa odottaa :(
Enkeli: Pakko kysyä mietityttävä asia: Onko se Neocate takuulla sopiva???
Tää heräs tänä aamuna 5.30, terkkuja vaan Lilalle... Aika horror-olo oli noustessa, mut töissä kuuden jälkeen ei enää väsyttäny yhtään. Kävin opettelee muutamia uusia juttuja, lähinnä sunnuntai-aukioloja varten. Tykkään kyllä noista toimisto-hommista, oon niissä mielestäni myös hyvä :) Kun siihen on lisätty aimo annos asiakaspalvelua, ni ehkä se vois olla sitä mitä mä voisin isona tehdä :)
Mun äiti kyllä tuossa yksi päivä kysyi että enkö hakeudu ammattiin johon olen saanut koulutuksen... Mikäköhän se työpaikka olis... Siis ravitsemusteknikkohan mä olen... Pilehän vois ottaa mut sit joskus hommiin, ravitsemusta, toimisto-töitä ja asiakkaita :) ?? Yhdistyis kaikki, hih.
Tea: Kyllä on teidän syys-neiti lahjakas kynän kanssa!!! Muistan ne auringot, ja nyt jo päitä joissa silmät? Oho... Meillä suurin juttu on ympyrä ;-)
Jassoo, jos menis antaan tuolla Poitsulle iltapalaa. Mies kun tuijottaa lätkää :(
Öitä kaikille, menehän Tea hakemaan se vaavi jo kotiin, siis masun ulkopuolelle, kun kuitenkin öitä valvot ;-)
Kerppu
Paranemisia sairastupiin!
Onnittelut päivänsankareille!
Enkeli. Toivottavasti uudet systeemit tuo helpotusta tai lääkärit keksii jotain muuta, joka auttais ja helpottais teidän eloa kunnolla.
Teaa täälläkin jännätään. Ja Leannaa toki myös.
Mimmulille voimia läheisten tukemiseen ja muutenkin.
Töks, töks.
T@hti ja nukkuvat lapset, joista Iika tasan 8kk
Kahden hyvin nukutun yön jälkeen piti taas valvoa 2.30-5.30. Ehdin lukea pitkät pätkät ammattilehtiä. Tuohon kukkumiseen on jo niin tottunut, ettei siitä sen kummemmin edes hermostu. Naureskelin yöllä, että onkohan tämä luonnon tapa varmistaa, etten nuku synnytyksen ohi :DD
Venna piirtää tässä sylissä ympyröitä, joihin tulee sisälle kaksi täplää. Ehdotin, että ne ovat possun kärsiä, mutta TIETENKIN ne ovat isin, äitin, Vennan ja naapurin pojan kuvia.
Missäköhän Ramika luuraa? Milloin on aika vaihtaa kevätverhot?
- tea h39+5 -