Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovutatko verta? Miksi/miksi et?

Vierailija
05.03.2007 |

Luovutin itse viimeksi kesällä ja pitäisi taas käydä. Pitkään olen ollut luovutusesteinen, mutta nyt voisin taas luovuttaa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ sivusuhteita paljon ollut

Vierailija
42/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nyt imetän. Hemppa on liian alhainen, joten en pääse. Olen kerran luovuttanut, mutta sitten hemppa oli kauan tosi alhaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti kelpaa luovuttajaksi :(. Todella tärkeä asia ja tuo kelpaamattomuus aina välillä harmittaa vietävästi!

Vierailija
44/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään mietin, ja sitten oli raskaudet jne. esteenä. Molemmat kerrat olen käynyt kesällä, kun talvisaikaan perheessä on aina jokin tauti tulossa tai menossa. Pitäisi olla ollut vähintään 2vk terveenä ennen luovutusta, ei pientä flunssaakaan. Sanoivat ettei oireeton tartuntakaan olisi hyväksi, joten en ole uskaltanut mennä kun lapset ovat flunssassa, vaikken itse olisikaan.

Ei juuri sattunut ja tarjoilut oli hyvät.

Vierailija
45/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienessä ihmisessä on pienempi määrä verta, kuin isossa. Luovutettava verimäärä kuitenkin sama kaikilla, ja pienellä ihmisellä se olisi jo liian iso osuus kokoverestä.

Vierailija
46/47 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin kovasta huonovointisuudesta jo verikokeen otossa. Joskus on tehnyt niin pahaa, että olen pyörtynyt verinäytettä otettaessa. Ja painoakin on niin vähän, että liekö huolisivat useasti (51kg).

Periaatteessa tosi hienoa että jotkut luovuttavat, tosi harmi etten itse siihen " pysty" . Neulat kammottavat niin kovasti.

Vierailija
47/47 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmistettu pari viikkoa sitten Veripalvelun lääkäreiltä. Vaikka imetettäväni on jo lähes 2-vuotias, en saa luovuttaa, kun imetys on päivittäistä. Jos imetyskertoja olisi n. 1 per viikko, voisi luovutus ehkä olla mahdollista, mutta silloinkin se varmaan harkittaisiin tapauskohtaisesti.

Imetys ja verenluovutus alentavat molemmat hemoglobiinia, siksi tuo kielto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi