Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovutatko verta? Miksi/miksi et?

Vierailija
05.03.2007 |

Luovutin itse viimeksi kesällä ja pitäisi taas käydä. Pitkään olen ollut luovutusesteinen, mutta nyt voisin taas luovuttaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nyt olen raskaana joten en voi luovuttaa. Ja imetyksen aikan ei saa luovuttaa! Siinä kysely lomakkeessa on kohta jossa kysytään oletko imettänyt viimeisen 12kk aikana. Kun ruksasin sen niin täti varmisti että ethän enää imetä. Silloin ei siis olisi saanut luovuttaa. Pari kerta kerkesin käydä luovuttamassa esikoisen imetyksen jälkeen ja tämän uuden raskauden välissä, ennen esikoista n. 5 kertaa. USeamminkin olisi pystynyt kun olisi saanut vain aikaiseksi. hb minulla on 150-160 joten tuo luovutus ei edes heikota yhtään.

Vierailija
22/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tärkeää tuo verenluovutus on. Noinkin yksinkertaisella jutulla voi pelastaa kanssaihmisen hengen, se on hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enää en voi (ehkä koskaan) pysyvän lääkityksen vuoksi. Miestäni kannustin luovuttamaan, mutta eipä hänkään voinut (eikä jatkossakaan voi), koska on asunut Englannissa sen puoli vuotta 90-luvun alussa.

Vierailija
24/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suht harvinainen veriryhmä, ja toisekseen, tarvitsin itse lisäverta synnytyksen jälkeen. Kummasti sitä sitten tajuaakin nyt paremmin, miten tärkeästä asiasta on kyse!

Vierailija
25/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta eipä hänkään voinut (eikä jatkossakaan voi), koska on asunut Englannissa sen puoli vuotta 90-luvun alussa.

Ihan pimeetä. Siihen tais sitten tyssätä mun hyvät aikeet.

T se joka haluaisi luovuttaa, koska on itsekin saanut verta

Vierailija
26/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

¿ Oleskelu yhteensä yli 6 kuukauden ajan Britanniassa aikana 1.1.1980 ¿ 31.12.1996 on pysyvä luovutuseste (variantin Creutzfeldt-Jakobin taudin eli hullun lehmän taudin ihmismuunnoksen mahdollisuus)

Vierailija
27/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä mielelläni luovuttaisin. Ei ole niin paha astma, että olisin varsinaisesti luovutuskieltoinen, mutta oma olo heikkenee siitä pariksi viikoksi niin paljon, että en luovuta.

Vierailija
28/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt elinikäinen lääkitys, oten en voi luovuttaa. Harmittaa, kun hb on ajoittain aika korkeakin.

Vierailija
29/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

filantropiaan ja minä nyt vaan olen semmoinen filantrooppinen tyyppi, olen valinnut oman alanikin vähän samalla lailla samaisen luonteeni perusteella eli olen sosiaalityöntekijä (tuleva).

Nyt en kyllä ole piiitkään aikaan käynyt luovutttamassa koska äskettäin lopetin imetyksen jota edelsi raskaus jota edelsi toinen keskenmennyt raskaus jota edelsi imetys jota edelsi raskaus... Eli en moneen vuoteen ole pisaraakaan luovuttanut, mutta lähiaikojen projektina on kyllä käynnistää tuo harrastus jälleen.

Vierailija
30/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu tädilläni. Miksei voisi luovuttaa vain puolta pussia? Tietysti pussien käsittely hankaloituisi kun olisi kahta kokoa. Voisivat kuitenkin miettiä, että saisivat verta enemmän kun pienetkin pääsisivät luovuttamaan.

Vierailija
31/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauteni vuoksi en voi

Vierailija
32/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulevaisuudessa aion luovuttaa säännöllisesti, siitä tulee hyvä mieli!

Vierailija
33/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAmmoan neuloja ja huippii jo se steriili hajukin, mutta se ei estä luovuttamista. Tuntee voittavansa kammonsa joka luovutuskerran jälkeen.

Vierailija
34/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eivät minua sinne taas huoli kun raskaana, mutta sitten taas kun aika on kypsä, menen luovuttamaan. Miksi en luovuttaisi, jos olen hommaan sopiva. Kai sitä haluaa auttaa edes jotenkin, kun ei ole varaa suuria lahjoituksia antaa huono-osasille tai kärsiville..

Vierailija
35/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en saa, koska olen asunut Britanniassa vuosia hullun lehmän epidemian aikoihin

Vierailija
36/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun kestän normaalin verikokeen oton pyörtymättä ja oksentamatta. Inhoan sitä niin paljon. Tippaakaan en kestänyt käsivarressa, vaan sain kamalan paniikkikohtauksen, kun sairaalassa olisivat halunneet sen jättää sen suoneen.

Vierailija
37/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on minusta jopa kivaa, saa syödä kevyen lounaan samalla ja rupatella mukavia. Olen luovuttanut useita kertoja, en muista kuinka monta. Hyvän mielen saa palkaksi! Mullakin on joskus ollut esteitä, imetys, raskaus, raskauden suunnittelu, matkailu jne, mutta kunhan aika kuluu, voi taas mennä luovuttamaan. Antavat muuten rautatabuja, jos hb:t kiikun kaakun sallivat luovuttamisen.

Vierailija
38/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on krooninen sairaus joka estää luovuttamiset. En voinut luovuttaa istukkavertakaan.

Vierailija
39/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen luovutuksen jälkeen olo ja eritoten mieli on mitä parhain!

Tosi hyvä mieli, kun tietää että niin pienellä toimenpiteellä voi pelastaa vaikka pienen keskosen hengen. Kannattaa miettiä sitä.

Suosittelen ihan kaikille, jotka vaan pystyvät luovuttamaan verta.

Eikä satu yhtään.

Vierailija
40/47 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran ja se neula koski aivan saamaristi koko ajan. Joku harjoittelija laittoi sen... Eikä se pussi sitten täyttynyt, kun se neula ei ollut varmaan ihan oikein.

Eli sain kyllä kammon!

Ei ihme että luovuttajista pula!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi