Vanhusten päivätoimintaa järjestetään jatkossa etänä
Anna mun kaikki kestää, onko ihmiset ihan hulluja?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia pakolliseksi niille, jotka eivät enää pysty itsestään huolehtimaan.
Tulee ainakin säästöjä 🤭
Vierailija kirjoitti:
Tässä on paljon potentiaalia saada omaiset hoitamaan niitä, jotka eivät itse siihen pysty. Tai sitten antaa heidän kuolla pois! Antaa omaisten itse päättää kumman he näistä kahdesta oikein valitsevat.
No, ainakin jatketaan sitä jossain muodossa. Olisit tyytyväinen siihen.
Hoitakaa ite vanhuksii, nii tarvii valittaa kokoaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on paljon potentiaalia saada omaiset hoitamaan niitä, jotka eivät itse siihen pysty. Tai sitten antaa heidän kuolla pois! Antaa omaisten itse päättää kumman he näistä kahdesta oikein valitsevat.
Kyllä näin sen pitää mennäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ovat perseestä.
Ja haisevatkin paskalle 🤮
Voitais hei tehä silleen, et sanoittais, et järjestetään päivätoimintaa, mut sit ei kummiskaan järjestetäkään. Ei ne mitään hokaa ja jos hokaa, niin ei ne uskalla mitään sanoo. Meidän terkkari toimii jo tälleen. Me silleen muka hoidetaan asiat, mut ei me oikeesti, me vaan sanotaan et kiire ja säästöt ja lyödään luuri korvaan. Oikeesti meitä ei vaan nappaa, mutku jos jaksaa raahautua paikalle ja avata koneen, saa kuukausipalkan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan sieltä ovat. Toivon sulle hyvää vanhuutta😅
Vanhukset... kuka niitä enää jaksaa edes hoitaa? Antaa luonnon tehdä tehtävänsä. Näin me kaikki lähdetään täältä, joten turha vastustaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset... kuka niitä enää jaksaa edes hoitaa? Antaa luonnon tehdä tehtävänsä. Näin me kaikki lähdetään täältä, joten turha vastustaa sitä.
Aina voi poistua oman käden kautta, jos eläminen ei enää kiinnosta. Miettikää sitä, tämä koskee kaikkia.
Onneksi Ukrainaan tukemiseen sentään löytyy 200 milj. Suomalaisilla vanhuksilla, lapsilla jne, ei niin väliä. Antaa heidän kärsiä, kitua ja lopuksi kuolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Ukrainaan tukemiseen sentään löytyy 200 milj. Suomalaisilla vanhuksilla, lapsilla jne, ei niin väliä. Antaa heidän kärsiä, kitua ja lopuksi kuolla pois.
Nyt on vaalit tulossa, niin muistakaa äänestää oikein täällä kertaa. Tai muuten tilanne ei muutu juuri miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Kai se koskee kaikenikäisiä,siis tarkoitan näitä yli kaksikymppisistä eteenpäinkin, jotka ei Vielä pysty itsestään huolehtimaan. Tai oikeastaan täysi-ikäistymisestä alkaen. Eikä vain "vanhuksia", olisi tasapuolistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/a/74-20141853?fbclid=IwY2xjawI-fIFleHRuA2FlbQIxMAABHZ6wV
Nostan tätä keskustelua. Omat ysikymppiset vanhempani asuvat Pirhan alueella ja heillä on ollut tällainen päivätoiminta, jonne mennään kerran viikossa taksilla. Ovat päässeet päivätoiminnassa suihkuun ja saaneet lounaan sekä virikkeitä. Äitini on jo muistisairas, mutta tuo kerta viikossa on ollut hänellekin tärkeää. Vanhempani eivät enää pysty vanhassa talossaan käyttämään kellarin suihkutiloja.
Isäni on ennen käyttänyt vielä tietokoneen sähköpostia, mutta nykyään ei enää muista, miten sähköpostiin pääsee. Mitenkähän osaisi käyttää sitä tablettia? En ymmärrä, miten tuo etänä tapahtuva "virkistystoiminta" muutenkaan korvaa nykyisen palvelun. Vanhuksillekin on tärkeää kohdata ihan kasvokkain muita. Isä on jo menettänyt ajokorttinsa, joten asiointi kylille on sukulaisten ja naapureiden varassa. Entä jäävätkö vanhempani ilman suihkua?
Eikö vanhemmillasi käy kotihoito? Kyllä kerran viikossa suihkuttavat. Ainakin Helsingissä ja Kotkassa joista kokemusta.
Vanhemmillani käy kaksi kertaa päivässä kotihoito. Lisäksi pesulapalvelu hakee pyykit parin viikon välein. Pesulapalvelu laskutetaan kai kilohinnan mukaan. En tiedä tarkkaan, kun sisareni hoitaa vanhempieni käytännönjärjestelyjä. Silloin, kun kotihoito ei vielä käynyt, vanhempani viruivat kotona lähes vuorokauden onnettomuuden jälkeen. Isä putosi yläkerran portaissa. Muistisairas äiti yritti auttaa, mutta kompastui itsekin ja mursi kaulanikamia. Eivät päässeet eteisen lattialta ylös hälyttämään apua. Molemmilla todettiin korona. Nykyään nukkuvat olohuoneessa eikä enää yläkerran makuuhuoneessa. Kellarin suihkutiloihin on niin jyrkät portaat, että äiti ei käy kellarissa koskaan. Nyt, kun kellarin arkkupakastin poistettiin käytöstä, ei isäkään taida juuri kellariin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista kärsimystä on siellä Ukrainassakin ollut. Heitä olisi pitänyt tukea heti sodan alussa, kun venäjä valtasi alueita Ukrainassa. Olisi vältytty monelta kärsimykseltä.
Keisari kirjoitti:
Näytön kautta. Nehän korvaa kotihoitoakin tableteilla ja video puheluilla.
Petosjytkyhallitus tuhosi suomen hyvinvoinnin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta siis työelämässä olevien ja kaukana asuvien omaisten pitää jättää työnsä ja ryhtyä kokopäiväisiksi omaishoitajiksi? Jos omainen sitten pian menehtyykin, luulet, että omaishoitaja saa sitten heti taas joko vanhan työnsä takaisin tai uuden työn.
Sinun mielestäsi aina voi itse valita. Työtönkin sinusta valitsee itse, saako sen hakemansa työpaikan vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja haisevatkin paskalle 🤮
Paskapylly olet sinäkin ollut, mutta vanhempasi ovat jaksaneet vaippojasi vaihtaa ja pyllyäsi pestä. Vai eivätkö? Jäitkö ilman huolenpitoa vauvana ja siksi olet niin katkera?