Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuliko se hätäviestikokeilu koko maahan äsken?

Vierailija
11.02.2025 |

Ainakin tuli Turussa. 

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulen, jos Hornetit menee tästä yli. Siinä riittävästi vaaratiedoitetta.

Vierailija
62/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko joku appijuttu. On se nyt kumma, ettei saa viestiä normitekstarilla Suomen kantavuusrajan sisällä oleviin kännyihin.

Suomessa on sellaisia "kuuluvuusalueita", joissa ei toimi kuin savumerkit ja juoksupoika. Kirjekyyhkykin eksyy.

Varmaan joku vaeltaa jossain kurin pohjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot on hätäviestit jos ei kaikille mää. Paras ois vaan töräyttää kerran pari sitä kovaäänistä, joka on melkeen joka kyläs.

Vierailija
64/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi iPhonessa enää 112-sovellus

Kyllä mulla vaan toimii. Tarkista oletko sallinut ilmoitukset kyseisestä sovelluksesta. Tarkista itse sovelluksessa ja sitten vielä puhelimen asetuksista sallit kyseisen sovelluksen lähettää ilmoituksia. Kai sulla on netti siinä puhelimessa?

Jos ei edelleenkään toimi, niin oletko päivittänyt puhelimeen uusimmat ohjelmistopäivitykset? Tarkista puhelimen asetuksista. Entäs onko siitä sovelluksesta sulla uusin päivitys? Sen näet kun etsit sovelluksen appstoresta ja jos ei ole päivitä-nappia vaan avaa-nappi niin sinulla on uusin versio. 

Uusin iOS -versio ja apsin uusin versio. Aukeaa tyhjään valkoiseen ruutuun. Netti on ja ilmoitukset sallittu. 

Ilmeisesti eilen illalla julkaistiin uusin päivitys. Ainakin kun olin eilen illalla vielä sulkemisaikaan lukemassa palstaa ilmoitti laite uudesta päivityksestä 18.3.1. Yllättävää, että tähän jo vanhaan laitteeseeni saa vielä uusimmat päivitykset. Ehkä ensi syksynä, jolloin uusi käyttöjärjestelmä 19 oletettavasti julkaistaan laitteeni pudotetaan tästä sen saavien joukosta jo pois.

Vierailija
65/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin lehtien etusivuja katsellut eikä mitään tietoa mistään kokeilusta. Mitä te kohkaatte?

Vierailija
66/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netin lehtien etusivuja katsellut eikä mitään tietoa mistään kokeilusta. Mitä te kohkaatte?

112-päivä ja joka vuosi tää on tullut 11.2.

Vierailija
67/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi iPhonessa enää 112-sovellus

Kyllä mulla vaan toimii. Tarkista oletko sallinut ilmoitukset kyseisestä sovelluksesta. Tarkista itse sovelluksessa ja sitten vielä puhelimen asetuksista sallit kyseisen sovelluksen lähettää ilmoituksia. Kai sulla on netti siinä puhelimessa?

Jos ei edelleenkään toimi, niin oletko päivittänyt puhelimeen uusimmat ohjelmistopäivitykset? Tarkista puhelimen asetuksista. Entäs onko siitä sovelluksesta sulla uusin päivitys? Sen näet kun etsit sovelluksen appstoresta ja jos ei ole päivitä-nappia vaan avaa-nappi niin sinulla on uusin versio. 

Uusin iOS -versio ja apsin uusin versio. Aukeaa tyhjään valkoiseen ruutuun. Netti on ja ilmoitukset sallittu. 

Ilmeisesti eilen il

Juu minulla on iOS 18.3.1 eli eilen päivitetty eikä

toimi uusin 112-sovelluksen versio.

Vierailija
68/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli Vaasassa.

Vierailija
69/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

112-sovelluksessa näkyi tiedote, kun sen avasin. Ei ollut kuitenkaan tullut puhelimeen mitään ilmoitusta, vaikka mulla on tuolle sovellukselle ilmoitukset sallittuna. Eikä ole tullut myöskään tekstaria.

Vierailija
70/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 112 sovellus, mutta se ei antanut mitään hälytystä, vaikka olen pitänyt sen aktiivisen (geokätköilyn apuna). Kävin apissa katsomassa ja siellä se ilmoitus oli. Eihän tuollaisesta mitään hyötyä ole!

Vierailija
71/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

112-päivä ja joka vuosi tää on tullut 11.2.

Kuulen tästä ensimmäistä kertaa. Kaikista Nenäpäivistä ja Ota lapsi mukaan töihin-päivistä on media pullollaan juttuja. Näin tärkeää asiaa ei lukenut Ylen eikä Hesarin uutisissa, kun kaksi tuntia sitten ne luin.

Vierailija
72/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 112 sovellus, mutta se ei antanut mitään hälytystä, vaikka olen pitänyt sen aktiivisen (geokätköilyn apuna). Kävin apissa katsomassa ja siellä se ilmoitus oli. Eihän tuollaisesta mitään hyötyä ole!

Tarkista sovelluksen asetuksista ilmoitukset. Tarkista myös puhelimen asetuksista oletko sallinut sovelluksen lähettää ilmoituksia. Ihan just niin yksinkertaista, että jos niitä ilmoituksia ei salli, niin niitä ei myöskään tule.

Vierailija
73/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli te, joille ei tullut ilmoituksia, mutta sovelluksessa tiedote näkyi: Mene 112-sovellukseen. Valitse asetukset. Valitse ilmoitukset. Valitse sopiva äänenvoimakkuus eri tyyppisille hälytyksille. Laita päälle Näytetään ilmoitus-nappi. Laita päälle Näytetään tiedotelistauksessa-nappi.

Tarkista vielä puhelimen asetuksista, että ilmoitukset 112-sovellukselta on sallittu.

Siis jos haluatte oikeassa vaaratilanteessa sen ilmoituksen saada.

Vierailija
74/74 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli Stadissa. Huomasin vasta uutisen jälkeen kun kävin katsomassa. Pitikin laittaa sen jälkeen sijaintitiedot päälle. Tuota äppiä voisi valtio ja poliisi käyttää enemmänkin tiedottamiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi