HS: Helsingin kaupunki ei aio enää rakentaa "avokonttorikouluja"
Olikohan toikin kokeilu jonkin isopalkkaisen viranhaltijan aivopieru millä kuittasi muhkeat bonukset ja veronmaksajt kumartaa ja kiittää?
Kommentit (15)
Jos meiltä opettajilta ois kysytty, niitä ei ois rakennettu alun alkaenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt miten uudet koulut on nykyään hienompia kuin mitkään julkiset rakennukset. Itse kävin koulua jossa oli vain käytäviä ja neliön muotoisia luokkahuoneita.
käytävät, neliön muotoiset luokkahuoneet ja kuri tuotti maailman parhaimpia PISA-tuloksia.
Sitten keksittiin että kouluja pitää "parantaa".
Juu, virkamiehet, "asiantuntijat" ja poliitikot keksivät hyväpalkkaista hommaa itselleen.
Tietysti kukaan ei kanna vastuuta näistä kymmeniä tai satoja miljoonia maksaneista virheistä. Aluksi voisi laittaa koko opetushallituksen vaihtoon, jonka neronleimauksia ovat inkluusiot, ilmiöoppimiset, itseohjautuus, kalukuvien ottamisohjeet ja muu aivan jäätävä paska.
Tuhoon tuomittu idea jo syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Jo loppui woketus!
Nytkö säästösyistä aloitettu trendi on woketusta?
Millä nämä ääliöt saisi pois palstalta?
opetushallituksen pääjohtajana kommunistinainen
Miksi ihmiset olivat koekaniinina sellaiselle ja muulle. Jonka tiedetään olevan huonompi idea. Hyvä jos tulee jotain normaalia, ilman avokonttoria.
Näiden rakentaminen aloitettiin säästösyistä, rakennuttajakonsulttien ehdotuksesta. Mukaan ei otettu ainoatakaan, joka näissä tiloissa oikeasti joutuu työskentelemään ja jolla olisi ollut pedagogista osaamista ja ymmärrystä.
Poliisi tutkii korruptioepäilyä Hämeenlinnassa virkamiehen yhtiö ajoi avokonttorikouluja Suomeen
Koulupäätöksistä Hämeenlinnassa vastannut virkamies pyörittää avokonttorikouluja kehittävää firmaa. Poliisi epäilee häntä törkeästä virka-aseman väärinkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt miten uudet koulut on nykyään hienompia kuin mitkään julkiset rakennukset. Itse kävin koulua jossa oli vain käytäviä ja neliön muotoisia luokkahuoneita.
käytävät, neliön muotoiset luokkahuoneet ja kuri tuotti maailman parhaimpia PISA-tuloksia.
Korjattiin se mikä ei ollut rikki. En käsitä...
Kun saisi vielä avokonttorit pois yrityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjattiin se mikä ei ollut rikki. En käsitä...
Kun jaettavana on julkista rahaa löytyy yllättävästi korjauskohteita ei-rikkinäisistä paikoista.