Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko petite-koossa olevat vaatteet muutenkin mitoitukseltaan pienempiä?

Vierailija
11.02.2025 |

Muutenkin kuin esim hihan- ja lahkeen/helmanpituudeltaja mittasuhteiltaan?  Siis vaikka petite-koon 40 vyötärön/rinnanympärykset on pienempiä kuin ns normimallistossa? 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää suunnattomasti se että pienimissä koossa ne housujen lahkeet ja hameiden/mekkojen helman pituus on kuitenkin aina lähes yhtä pitkä kuin isommissa koossa. Harvemmin 175 cm käyttää kokoa XS. Ei aina jaksais alkaa lyhentämään jo kalliita vaatteita. Terveisin 158 cm ja XS kokoa käyttävä. 

Minua taas ärsyttäisi suunnattomasti, jos niistä tehtäisiin noin lyhyitä, koska minulta näkyisi koko perse tuollaisessa hameessa. Lyhentää voi aina mutta kangasta ei voi lisätä. Osta petiteä, jos olet omituisen lyhyt, äläkä yritä syyttää normaalipituisia isoiksi. 

Terveisin 170 cm XS. 

Minkä painoinen on 170cm pitkä ihminen jonka koko on XS? 

Vierailija
42/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petite on pieni ranskaksi eli joko s koko tai pienempi esim 32, 34,36.

8 alapeukkua. Miksi?

Mikä teidän naisten ongelma on? Oikeesti?

Sun ongelma on se, että et vaan ymmärrä vaikka asia selitetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää suunnattomasti se että pienimissä koossa ne housujen lahkeet ja hameiden/mekkojen helman pituus on kuitenkin aina lähes yhtä pitkä kuin isommissa koossa. Harvemmin 175 cm käyttää kokoa XS. Ei aina jaksais alkaa lyhentämään jo kalliita vaatteita. Terveisin 158 cm ja XS kokoa käyttävä. 

Minua taas ärsyttäisi suunnattomasti, jos niistä tehtäisiin noin lyhyitä, koska minulta näkyisi koko perse tuollaisessa hameessa. Lyhentää voi aina mutta kangasta ei voi lisätä. Osta petiteä, jos olet omituisen lyhyt, äläkä yritä syyttää normaalipituisia isoiksi. 

Terveisin 170 cm XS. 

58 kiloa. 

Vierailija
44/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan petite eli pieni ihminen myös kapeampi, ei hänelle käy xl-vaate, josta on vain helma leikattu lyhyeksi.

Nyt puhutaan petite-mallistosta vaatteissa, jotka ovat lyhyttä mitoitusta. Sinä puhut eri asiasta, ja ei sellainen ihminen muutenkaan ostaisi pieneksi mitoitettua XL:ää, vaan ihan vaan omaa kokoaan. 

Vierailija
45/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin 170 cm XS. 

58 kiloa. 

Ok, kiitos! Olen tätä just miettinytkin, että kun vaikka itte olen ihan normaalipainoinen ollut aina, mutta en ikinä ole mahtunut kokoon xs aikuisena, että millä mitoilla niitä käytetään. Olen sua viitisen senttiä lyhyempi, mutta painan saman verran. 

Vierailija
46/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin 170 cm XS. 

Jos lisää XS-kokoiseen 160-senttiseen 5 senttiä jalkoihin ja 5 senttiä selkään, niin lantio tai vyötärö ei siitä kasva vaan ihan vain pituus. Mitä nyt ihmettä taas. 

Vierailija
47/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, voin siis pukeutua sukulaiseni XL-vaatteeseen kun vain lyhennä lahkeet, vaikka vyötäröni on varmaan 30 senttiä kapempi.

Vierailija
48/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa, voin siis pukeutua sukulaiseni XL-vaatteeseen kun vain lyhennä lahkeet, vaikka vyötäröni on varmaan 30 senttiä kapempi.

Miksi? Etkö ymmärrä mitä eroa on pituudella ja leveydellä? 

Vierailija
49/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petite on pieni ranskaksi eli joko s koko tai pienempi esim 32, 34,36.

8 alapeukkua. Miksi?

Mikä teidän naisten ongelma on? Oikeesti?

Sun ongelma on se, että et vaan ymmärrä vaikka asia selitetään.

Tiedätkö.

En mä lähde itseään yläpeukuttavan VPN alapeukuttaja-psykopaatin kanssa riitelemään. 

Mulla on tosi hyvä päivä, tänäänkin.

> Kuten joka päivä. 😉

Sun 'ilosi' sensijaan on muualla, täysin eri frekvenssissä.

Äo:ni on todennäköisesti parempi kuin sinun.

Sinun low freq herjasi eivät hetkauta mua vähääkään.

Aivan varmasti oot ihan nätti nainen noin isompanakin.

Vierailija
50/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petitepetite, puhu suomea.

Vierailija
51/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Poistun.

Pituus/painolukemat ei multa. 

En kommentoi muitakaan aloituksia tänään.

Vierailija
52/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petiin vaan 'petitit',petettiin...

Vierailija
53/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petite ja sitten toisaalta tall.

Eli kyllä siin lienee se vartalon mittasuhteiden huomioiminen koossa mukana. Normaali koko 36, petite koko 36, tall koko 36. Pakkohan noissa eri kokoluokissa on jotain keskinäistä eroa olla, ei tuossa jaottelussa muuten mitään itua olisi!

Tietysti. Mieti 150cm ja 180cm nainen: mihin kohtaan laitat leikkaukset rinnoille ja vyötärölle ? Jos ostan normimallistosta rinnoille tarkoitettu tila on solisluissa ja vyötärön sisäänotot siellä missä rinnat. Joten tall-mallisto. 

Vierailija
54/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ovatko isommat vaatteet muutenkin isompia,voisi (samaan tapaan) kysyä.

Jos tuon ,(kysymyksessä aivan turhan) 'muutenkin '- sanan jätämme  pois niin, huomaamme välittömästi  miten lapsellistakin lapsellisempaa olisi kysyä

'Äiti, ovatko isommat vaatteet isompia kuin pienet ?'

Vierailija
55/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin 170 cm XS. 

Jos lisää XS-kokoiseen 160-senttiseen 5 senttiä jalkoihin ja 5 senttiä selkään, niin lantio tai vyötärö ei siitä kasva vaan ihan vain pituus. Mitä nyt ihmettä taas. 

Harvemmin vaan käy niin, että pelkästään pystysuuntaiset luut kasvavat pidemmiksi. Yleensä kyllä enemmän pituutta = enemmän leveyttä. Lantioluut ovat isommat, rintakehä on isompi, hartiat leveämmät. Tietenkin henkilöillä on erilaiset ruumiinrakenteet, mutta kovin monella ei ole se vaateripustinmallin vartalo.

Vierailija
56/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petite on pieni ranskaksi eli joko s koko tai pienempi esim 32, 34,36

Ei. Petite mallistoissa on ihan samat koot kuin normaalimallistoissakin ei pelkästään noi kolme. Ap

No miksi se on sitten nimeltään petite? 

Vierailija
57/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Petite mallistoissa on ihan samat koot kuin normaalimallistoissakin ei pelkästään noi kolme. Ap

Kyse on vartalon, etenkin ylävartalon mittasuhteista. Yleensä petite-mallinen nainen on alle 162-senttinen ja hänellä on vähän lyhyempi selkä ja kädet kuin samanpituisella ei-petitellä. 

Vierailija
58/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten osastolta saa parhaiten sopivat vaatteet.

Terveisin 152 N

Vierailija
59/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vartalon, etenkin ylävartalon mittasuhteista. Yleensä petite-mallinen nainen on alle 162-senttinen ja hänellä on vähän lyhyempi selkä ja kädet kuin samanpituisella ei-petitellä.

Miksi siis 'petittelet' kuitenkin ? (eikö tavallinen 'pieni' ,tai 'pienet koot' sinulle ymmärrettäväksi merkinnäksi vaatemitoitukseen kelpaa ?