Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
18021/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Azerbaidzhan ei päässyt jatkoon, se oli hyvä kappale. KAJ pelkkä jankkaus saunasta.

Jonkun muun olisi pitänyt laulaa azerien kappale.

Vierailija
18022/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että taistelu Ruotsin ja Itävallan välillä tulee olemaan tiukka.

Ja uskon, että Erika pärjää huonommin kuin odotetaan.

Sellaisen kappaleen faneja on aika vähän. Madonna-fanit ehkä, ei juuri muita.

Erikan pahin vastus tulee Maltalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18023/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin semifinaalun ilman selostusta ja pistin muuten merkille, että KAJta haastatellessa tai muutenkaan ei tuotu mitenkään esille, että he ovat suomalaisia. Juontaja kysyi esim. miten "Ruotsissa" kutsutaan tohveleita.

Näille "Suomen voitto oikeasti, kaikki kunnia Suomelle" jankkaajille: Ei siellä moni katsoja kuulkaa tule tajuamaan tyyppien suomalaisuutta.

Ei tarvitse tajutakkaan. Pääasia on että suomalaiset itse sen tietävät ja siitä voi iloita täysillä :D

Koko kevät vaan jotkut jankanneet täällä miten voitto on puoliksi tai kokonaan Suomen, KAJ laulaa Suomen maailmankartalle, yhdistää koko kansan ja kaikki menevät (Vöyrin) torille juhlimaan ja riehumaan Suomen voittoa, jonka Ruotsi kustantaa.

Suomelle ei noiden voitosta tule kunniaa lainkaan. Nauravat Ruotsissa meille kun annettiin niille helppo voitto. Ja vielä kehdataan juhlia kuin omaa voittoa. Sääliksi käy niitä jotka edelleen uskovat johonkin yhteiseen voittoon ja kansoja yhdistävän hassutteluun.

Vierailija
18024/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä yllätä, että misofani pun kero on myös olli fani.... aina saa nauraa! :D

Vierailija
18025/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa tosi paljon Erikan dissaus ja yleensäkin toi kahtiajako kannattajien keskuudessa. Oikeastaan suorastaan huvittavaa miten sellaisetkin perusjuntit ketkä vihaa a) Ruotsia ja ruotsalaisia b) suomen-ruotsalaisia c) rantaruotsalaisia Vaasan alueella ja d) pakkoruotsia kouluissa fanittaa Kajta ihan täysillä :D

No kun ne vihaa häpeilemättömästi omaa juttuaan tekeviä naisia vielä enemmän.

Itse vaan kannustan Erikaa sen enemmän mitä vihaa saa niskaan. Ja ihan objektiivisestikin on mun mielestä kisabiisi, jota voi ylpeänä kannattaa.

Vierailija
18026/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kyllä vähän tuntua siitä ettei kajn voitto ole vielä varma. Toinen semifinaali vielä tulossa. Ja kun jossain sanottiin tyyliin että KAJTA rakastetaan mutta Ruotsin ei haluta voittavan. Kun eilenkin sellaisia pääsi jatkoon jotka ei vedonlyönnin mukaan olisi jatkoon menneet. Vedonlyönnin mukaan Belgian olisi pitänyt päästä muttei päässyt. Eli ehkä vedonlyöntiin ei kannattaisi luottaa niin paljon loppujen lopuksi. 

Eivät ne oddsit tosiaan aina ole oikeassa. Viime vuonnahan Kroatian olisi vedonlyöjien mukaan pitänyt voittaa. Sveitsi oli muistaakseni toisena, vai olikohan peräti Israel vielä edellä. Toki voi olla eri juttu, kun suosikkina on nyt Ruotsi. Tuntuu, että heillä on viisuissa automaattisesti etulyöntiasema, oli kappale mikä tahansa.

Vierailija
18027/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa esityksessä laulu jotenkin hukkui musiikin alle. Pitäisi laittaa se tekniikka kuntoon siellä Sveitsin päässä. Axelinkaan "ei saa peittää" Ei kuulunut ollenkaan niin hyvin kuin melloissa.

Tämä sama toistuu joka vuosi. Ihan kuin viisuissa tuo olisi jokin standardi-miksaus jota ei saa muuttaa. Miksaus tulee olemaan eduksi Suomelle koska Erika huutaa mikkiin.

KAJ kärsi miksauksesta koska esitys kaipaisi mellojen tyylistä miksausta jossa rento laulanta on kuuluvaa ja nousee päärooliin.

Vierailija
18028/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä halaisin nähdä umkissa modernisoitua saamelaisuutta, kuten Norjalla oli yksi vuosi. 

Myös ihan suomalaista kansanlauluperinnettä modernisoituna (esim. Vilma Jää) olisi kiva kuulla viisuissa. Kalevalamittaa ja kanteletta. Ihmeellistä että meillä on omasta takaa noin kaunis lauluperinne, eikä vieläkään olla saatu aikaiseksi laittaa sitä euroviisuihin.

Se biisi oli muuten hyvä millä Vilma Jää oli tänä vuonna yrittänyt umk:hon. Biisin nimi on "Huutaa", kannattaa kuunnella. Parempi minusta kuin moni umk-biisi.

Vierailija
18029/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oddsien mukaan viides, Belgia, putoaa finaalista, niin aivan hyvin myös kuudes, Suomi voi pudota finaalista. Ei toivottavaa, mutta ihan mahdollista.

Vierailija
18030/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli löysi aina sävelen! -punkero

Vierailija
18031/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menehän punkero alapeukuttamaan helluketjuun, kun et musasta hölmö mitään ymmärrä!

Lopeta haukkumasta minua! En ole punkero olen laiha. Miten niin en ymmärrä mitään musiikista?

Vierailija
18032/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin toivoin Portugalin läpimenoa, mutta olin varma ettei pääse (ainakaan tuolta paikalta, heti Ruotsin jälkeen!) Melkein tekisi mieli tulkita, että eikö KAJ lyönytkään porukkaa niin ällikällä, että Portugali olisi mennyt ohi huomion...?

Biisejä äänestivät eri äänestäjäkunnat. Portugalin äänestäjät eivät välitä huumoriryhmästä. Sauna-meininki voi tuntua vieraalta touhulta. Ennemmin sitten Portugalin väärässä paikassa olosta tässä universumissa kertova leppoisa biisi kesän kynnyksellä.

Ei kuulosta kovin leppoisalta biisin aiheelta :D

Vierailija
18033/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D :D :D uutta matskua löytyy taas ;)

Vierailija
18034/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että taistelu Ruotsin ja Itävallan välillä tulee olemaan tiukka.

Ja uskon, että Erika pärjää huonommin kuin odotetaan.

Sellaisen kappaleen faneja on aika vähän. Madonna-fanit ehkä, ei juuri muita.

Erikan pahin vastus tulee Maltalta.

Ja jos molemmat menevät finaaliin, vastaan purjehtii Espanja.

Vierailija
18035/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommy Cashin äänestä oikein kuuli jännityksen kun hän alkoi laulaa. Esitys oli kyllä hieno, vaikka laulutaito ei priimaa olekaan. Hyvä että Viro meni jatkoon, katson mielelläni uudestaan finaalissa sen esityksen.

Viro oli huono.

Luin viron kappaleen eilisen esityksen fanituksia- kaikki kehuvat, pitävät häntä jopa nerona. 

Vierailija
18036/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa tosi paljon Erikan dissaus ja yleensäkin toi kahtiajako kannattajien keskuudessa. Oikeastaan suorastaan huvittavaa miten sellaisetkin perusjuntit ketkä vihaa a) Ruotsia ja ruotsalaisia b) suomen-ruotsalaisia c) rantaruotsalaisia Vaasan alueella ja d) pakkoruotsia kouluissa fanittaa Kajta ihan täysillä :D

No kun ne vihaa häpeilemättömästi omaa juttuaan tekeviä naisia vielä enemmän.

Itse vaan kannustan Erikaa sen enemmän mitä vihaa saa niskaan. Ja ihan objektiivisestikin on mun mielestä kisabiisi, jota voi ylpeänä kannattaa.

Sama - Erika best! Ja biisi on aivan täydellinen euroviisubiisi.

Vierailija
18037/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna muut lämppää Erikaa. 

Vierailija
18038/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommy Cashin äänestä oikein kuuli jännityksen kun hän alkoi laulaa. Esitys oli kyllä hieno, vaikka laulutaito ei priimaa olekaan. Hyvä että Viro meni jatkoon, katson mielelläni uudestaan finaalissa sen esityksen.

Tommy Cashilla ei ole taustanauhaa tai taustalaulajia oman äänensä tukena lainkaan. Aikamoinen veto. 

Vierailija
18039/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te jotkut täällä valitatte Ruotsin eilisestä esityksestä? Katsoin sen youtubesta ja hyvin meni ja hyvältä kuulostaa: 

Jäykkää. Jakobin naamaalla tekohymy. Melloissa olivat rentoja. Jännitti vissiin. 

No tuossa lopun kävelykohdassa Jakobin hymy ei ollut samaa luokkaa kuin mellon esityksessä kun hän silloin katsoi kameraa sanoessaan nåjaa, silloin melloissa tuo kohta oli niin ihana :)  Toivottavasti nyt kun varmistui finaalipaikka, niin finaaliesityksessä katsoo kameraan samalla hymyllä, vaikka joutuukin kävelemään :)

Vierailija
18040/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D :D :D uutta matskua löytyy taas ;)

Kajaanissa yö ja lindholm olivat kuuminta hottia :D

Ketju on lukittu.