Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi luulla, että Euroviisuissa on tänä vuonna vain 2 osanottaja: Suomi ja Ruotsi. Ihan oikeasti: tuolle keskustelulle voisi aloittaa oman ketjun. Suomen kohtalo on muitten käsissä ja osa on saanut saunalaulusta jo tarpeekseen.
Älä jankkaa taas. Muistakin on aina välillä kirjoitettu, mutta ilmeisesti ei vaan kiinnosta yhtä paljon. Ja sekin on todettu jo aiemmin, että oma ketju ei tule toimimaan. Ja että tänne saa kyllä kirjoittaa vapaasti euroviisujen kaikista osallistujista.
Nimenomaan KAIKISTA. Nythän täällä jankutetaan tasan kahdesta.
No voi hemmetti, sinä voit ruveta kirjoittamaan niistä muista!
Kirjoita
KAJ menee tunteisiin. 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Itävallan biisi jo kuultu livenä?
Löysinkin itse. Erityisesti korkeat äänet kuulostaa virheettömiltä, eli hyvin suoriutuu niistä livenäkin.
Korkeat äänet hyvät, mutta "tavallisempi" osuus vaatii vielä harjoitusta.
KAJ on valmis paketti. Ei tarvitse enää opetella laulamaan. Katsokaa BBB unplugged version....
No nehän onkin tehneet 7 albumia ja esiintyneet yhdessä jo lukiopoika-ajoista lähtien.
Toisaalta, he vetivät tavattoman hyvin yhdessä silloinkin, ei tuota tasoa pelkällä treenillä saavuta. Ehkei noin suurta yhdessä tekemisen iloa olisi tullut, elleivät olisi niin hyviä. Ja valvovat laatuaan tarkkaan. Aivan ilahduttava tapa heillä kritisoida asioita tiukan lempeästi biiseissäkin. Tämä Melodifestivalenin jälkeinen perehtyminen on avannut itselleni sitä, minkälainen yhdistelmä suomalaisuutta ja ruotsalaisuutta tuolla seudulla vallitsee. Aiemmin on nähnyt vain sen strömsöpuolen. Ja jos nyt joku hermostuu jatkuvasta kaj-paasauksesta, niin avasin tämän ketjun ensimmäistä kertaa tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin noita Amsterdamin pre partyjen klippejä ja Erikan ääni kuulosti tosi heikolta ja käheältä? Onko hänellä flunssa?
Mitä itse katsoin pätkiä viisukuppilasta, minusta onnistui hyvin ja yleisö kivasti mukana, Australia ja Malta vähän pettymys, en myöskään pääsee Tsekin Adonx mukaan, enkä Alankomaat, Itävalta aika hyvä en vain siitä lopum kiihdytysosuudesta ole oppinut tykkäämään ja persoonana ehkä vähän laimea, Red Sebastian taas tuossa livessä parempi kuin odotin, samoin Englanti ja Azerbaizan.
Olen aikalailla samoilla linjoilla kanssasi. Hauska huomata kuinka suuri merkitys livellä on. Esim. juurikin Red Sebastian oli itselleni sellainen meh-esitys. Ei mitään pahaa sanottavaa, mutta siitä ei oikein mikään resonoinut itselleni. Live onnistui kuitenkin hyvin ja lisäksi antanut itsestään m
Belgia ei itselleni kolahtanut. Mistä sen liven näkee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin noita Amsterdamin pre partyjen klippejä ja Erikan ääni kuulosti tosi heikolta ja käheältä? Onko hänellä flunssa?
Mitä itse katsoin pätkiä viisukuppilasta, minusta onnistui hyvin ja yleisö kivasti mukana, Australia ja Malta vähän pettymys, en myöskään pääsee Tsekin Adonx mukaan, enkä Alankomaat, Itävalta aika hyvä en vain siitä lopum kiihdytysosuudesta ole oppinut tykkäämään ja persoonana ehkä vähän laimea, Red Sebastian taas tuossa livessä parempi kuin odotin, samoin Englanti ja Azerbaizan.
Olen aikalailla samoilla linjoilla kanssasi. Hauska huomata kuinka suuri merkitys livellä on. Esim. juurikin Red Sebastian oli itselleni sellainen meh-esitys. Ei mitään pahaa sanottavaa, mutta siitä ei oikein mikään resonoinut itselleni. Live onnist
Belgia ei itselleni kolahtanut. Mistä sen liven näkee?
Itse katselin noita instan kautta, mutta näyttäisi löytyvän Youtubestakin.
Itse katsoin noita tuolta viisukuppilan preparty ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ihan tykkäsin Islannista. Menevä ja hyväntuulinen kappale jossa mukavasti vähän folk-rytmiäkin mukana. Pohjoismaista suosikkini Suomen jälkeen, eli mielestäni parempi kuin Kaj.
Ja, ei, minulla ei ole mitään Kaj-antipatioita, enkä ole mikään Erika-fani. En vaan ole oikein koskaan ollut ihan noin huumorimusiikin ystävä mitä Kaj tekee ja toisaalta olen elänyt lapsuuteni finnhits-discon pariin ja sen takia Erikan esityksessä on itselleni nostalgia-arvoa, vaikka uusi kappale onkin.
Itse tykkään kaikista kolmesta, Suomesta, Ruotsista ja Islannista (Norja ja Tanska ei niin innosta). Mutta Islanti on se, mistä olen huolissaan finaalin pääsyn suhteen, eikä sitä pääse äänestämäänkään.
No ethän pääse Ruotsiakaan, siis semissä.
Niin, entä sitten? Juuri kirjoitin, että en ole huolissaan siitä, pääseekö Ruotsi finaaliin, niin ei haittaa tietenkään, voinko itse sitä äänetää vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ihan tykkäsin Islannista. Menevä ja hyväntuulinen kappale jossa mukavasti vähän folk-rytmiäkin mukana. Pohjoismaista suosikkini Suomen jälkeen, eli mielestäni parempi kuin Kaj.
Ja, ei, minulla ei ole mitään Kaj-antipatioita, enkä ole mikään Erika-fani. En vaan ole oikein koskaan ollut ihan noin huumorimusiikin ystävä mitä Kaj tekee ja toisaalta olen elänyt lapsuuteni finnhits-discon pariin ja sen takia Erikan esityksessä on itselleni nostalgia-arvoa, vaikka uusi kappale onkin.
Itse tykkään kaikista kolmesta, Suomesta, Ruotsista ja Islannista (Norja ja Tanska ei niin innosta). Mutta Islanti on se, mistä olen huolissaan finaalin pääsyn suhteen, eikä sitä pääse äänestämäänkään.
Itseäni harmittaa, kun Tanska oli jälleen kerran niin mitäänsanomaton. Kaipaisin, että Tanska olisi tehnyt pitkästä aikaa jonkun voitokkaan yllätyksen.
Ehkä ensi vuonna siellä on sitten ruotsalainen edustaja, John Lundvik tai Måns, vaikka nyt ainakaan jälkimmäinen ei ollutkaan innoissaan. En kyllä tiedä Tanskan säännöistä, kuhan vitsailen.
Vierailija kirjoitti:
Itse katsoin noita tuolta viisukuppilan preparty ketjusta.
Muistaakseni tosta Belgiastakin oli lähempää kuvattukin video, esc Norway:llä oli hyvin kuvattuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni harmittaa, kun Tanska oli jälleen kerran n
Eikös se John kertonut hakevansa UK:n karsintoihin? En tiedä oliko vaan pettymyksen purkausta, mutta UK:n biisit ovat lähivuosina olleet sen verran heikkoa antia, että John olisi voinut voittaakin tämänvuotisella biisillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys: Sam Rider oli poikkeus. Harmi kun tuli toiseksi Ukrainan sodan vuoksi (koska siksihän Ukraina sai niin järjettömät yleisöäänet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se John kertonut hakevansa UK:n karsintoihin? En tiedä oliko vaan pettymyksen purkausta, mutta UK:n biisit ovat lähivuosina olleet sen verran heikkoa antia, että John olisi voinut voittaakin tämänvuotisella biisillään.
Sanoi kai voivansa harkita sitä, kun on ilmeisesti syntynyt siellä. Siinä haastiksessa, minkä itse näin, puhui vain yleisesti jostain maasta, jossa vielä laulutaitoa yms. arvostetaan.
Måns myös sanoi harkinneensa brittien edustamista ja että "olisi siten ainakin päässyt Euroviisuihin" :). En tiedä, mistä Månssille tuo käsitys oli tullut, oliko oikeasti ollut puheissa sinne päin vai mitä, onhan hän siellä kai asunutkin ennen.
Mutta muutenhan tuo brittiporukka yllätti Amsterdamissa positiivisesti, esiintyivät hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikalailla samoilla linjoilla kanssasi. Hauska huomata kuinka suuri merkitys livellä on. Esim. juurikin Red Sebastian oli itselleni sellainen meh-esitys. Ei mitään pahaa sanottavaa, mutta siitä ei oikein mikään resonoinut itselleni. Live onnistui kuitenkin hyvin ja lisäksi antanut itsestään m
Hyvä jos onnistuu livenä, sillä Belgian biisihän on todella hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette Islannin mahdollisuuksista päästä finaaliin? Ovat veikkauksissa toiseksi viimeisinä vain 28 % todennäköisyydellä, mutta avaavat koko kisan ja ovat jotenkin niin sympaattisia (+ Terhi-vene videossakin vielä), että itse ajattelen finaalin olevan kuitenkin mahdollinen. Harmi, kun ei itse voi äänestää.
En usko Islannin finaalipaikkaan. Ihmetyttää myös tuo, että oddseissa veikataan Kreikan pääsevän finaaliin. Yritin sitä biisiä kuunnella, mutta puolivälissä lopetin. Hieno ääni laulajalla, mutta siinäpä se sitten olikin. Ei auennut ainakaan mulle.
Kreikan kappale on ihan kaunis ja koskettava, paranee jonkin verran siitä puolivälistä loppua kohti. Olen kuunnellut pari kertaa ja ymmärrän finaaliveikkaukset, vaikka ei mun omiin suosikkeihin kuulukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen että Islanti on ainoa pohjoismaa joka ei mene finaaliin. Tanska on siinä ja siinä. Muut menee helposti.
Minä taas veikkaan että Tanska ei mene finaaliin, kappale on aika mitäänsanomaton.
Joku brittiläinen laulunopettaja oli laittanut sen omalle top5-listalleen, on kuulema hyvä laulutekniikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katsoin wiwibloggsin instaa ja ihmettelin miten Erikan ääni on niin huono. Heikko ja käheä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen että Islanti on ainoa pohjoismaa joka ei mene finaaliin. Tanska on siinä ja siinä. Muut menee helposti.
Minä taas veikkaan että Tanska ei mene finaaliin, kappale on aika mitäänsanomaton.
Joku brittiläinen laulunopettaja oli laittanut sen omalle top5-listalleen, on kuulema hyvä laulutekniikka.
Oliko honest vocal coach? Sen videot on kyllä hyviä, kun naama nyrpeänä arvostelee kaikkia. Mahtaako edes olla mikään oikea coach?
Kaikki ne prepartyvideot oli huonolaatuisia. Siellä ei saanut kuvata kuin puhelimilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko honest vocal coach? Sen videot on kyllä hyviä, kun naama nyrpeänä arvostelee kaikkia. Mahtaako edes olla mikään oikea coach?
Kyllä oli. :D Topakka täti-immeinen, kyllä tuo jotain laulamisesta tietää, mutta on pikkasen ärsyttävä tyyli hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Myös eräs nainen on ladannut Bara Bada Bastu videon rummuilla soitettuna. Itse tykkään ehkä eniten siitä espanjalaisen flamengolaulajan Bara Bada Bastu coverista.
Minä taas en ole yhtään kiinnostunut näistä sadoista saunabuumilla ratsastajista.
Islanti on tosiaan vähän siinä rajalla, että meneekö edes finaaliin. Tanska on mielestäni heikompi, ovat tosin eri semeissä.