Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
6801/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. portugalissa ei karvahattupuuhia ymmärretä, siellä ovat enemmän kauniiden ja runollisten sävelten puolella. Ei se sauna  pure eteläisiin maihin. Meillä se voi olla hauskaa ja varmaan Virossa onko sieltä kuulunut arvosteluja.

Erikan pitää päästä finaaliin sitten on arvokas kisa. Ottakaa itsetunto esiin ja hyväksykää Erikan biisi.

Itse katsoin eilen Portugalin karsintaa ja täytyy sanoa, että en minäkään ymmärtänyt niiden esityksiä. Että mitäpä siitä jos siellä ei ymmärretä meikäläisten.

Portugali on tosi monena vuonna mun inhokki. Aina jotain itkuvinkua heiltä 😅. Mutta niin se on että makuasiat on henkilökohtaisia.

Makuasia, mutta minusta ymmärrän kieltä ja maan ihmisiä, silloin on runollinen ja todella tunteellinen puoli heillä tärkeää. Oli siinä biisejä maailmaltakin.  JOSH ei voittanut ja olen todella pettynyt.

Vierailija
6802/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retroihin mentäessä. minusta kansainvälisesti Fredin pylly vasten pyllyä bub bum, oliko se sitten englanniksi. Se on tunnettu yhä vanhemmalla toimittajaporukalla ulkomailla.

Muistan kun jotakin ulkomaalaista haastateltiin, kertoi, että ihmisillä nauratti ja kaikki ihmetteli esitystä, että mitä ihmettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6803/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama mitä tänne kirjoittaa niin tulee dislikeä disliken perään.

Hyvän keslustelun ja vuorovaikutuksen perusta on kunnioittaa ihmisten mielipiteitä vaikka ne olisi eri kuin muilla.

Mun mielestä KAJ voittaa se on mun mielipide.

Vierailija
6804/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6805/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. portugalissa ei karvahattupuuhia ymmärretä, siellä ovat enemmän kauniiden ja runollisten sävelten puolella. Ei se sauna  pure eteläisiin maihin. Meillä se voi olla hauskaa ja varmaan Virossa onko sieltä kuulunut arvosteluja.

Erikan pitää päästä finaaliin sitten on arvokas kisa. Ottakaa itsetunto esiin ja hyväksykää Erikan biisi.

Itse katsoin eilen Portugalin karsintaa ja täytyy sanoa, että en minäkään ymmärtänyt niiden esityksiä. Että mitäpä siitä jos siellä ei ymmärretä meikäläisten.

Portugali on tosi monena vuonna mun inhokki. Aina jotain itkuvinkua heiltä 😅. Mutta niin se on että makuasiat on henkilökohtaisia.

Makuasia, mutta minusta ymmärrän kieltä ja maan ihmisiä, silloin on runollinen ja

Joo ei se ole edes se pelkkä tunteellisuus mikä siinä ärsyttää vaan ihan vaan se musiikkityyli myös. Mut joo, mun makuun on ihan toisenlainen musiikki, esim Australian Voyager oli huikea.

Vierailija
6806/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retroihin mentäessä. minusta kansainvälisesti Fredin pylly vasten pyllyä bub bum, oliko se sitten englanniksi. Se on tunnettu yhä vanhemmalla toimittajaporukalla ulkomailla.

Muistan kun jotakin ulkomaalaista haastateltiin, kertoi, että ihmisillä nauratti ja kaikki ihmetteli esitystä, että mitä ihmettä. 

Niinhän siitä alkoi sitten tämän viattomuuden myötä uusiutuminen ja tässä ollaan.

Ehkä kansa alkaa kyllästyä ideologisiin ulostuloihin ja haluaa jotain reilua. Erikan mainitsen taas, olen hänet hyväksynyt ja toivon menestystä Suomelle.

Kaj ja Erika  molemmat ihan oudolla kielialueella biiseineen.

Vierailija
6807/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sama mitä tänne kirjoittaa niin tulee dislikeä disliken perään.

Hyvän keslustelun ja vuorovaikutuksen perusta on kunnioittaa ihmisten mielipiteitä vaikka ne olisi eri kuin muilla.

Mun mielestä KAJ voittaa se on mun mielipide.

Kyllä se on saanut paikkansa tällä palstalla. Mutta on toiseksi ja kolmanneksi jne tulevia myös. Tätä voi hyvin laajentaa ja miettiä muiden maiden menestystä. Minulle ovat kaakkois eurooppalaiset esiintyjät ja biisit outoja, en tunne sitä mentaliteettia, joten minäkin joudun tyytymään vain Keski-Eurooppaan ja siinä myös pohjoisiin valtioihin.

Vierailija
6808/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että miten viro ja Norja ovat Kajn ottaneet vastaan?

Virosta en tiedä, mutta norja ja tanska ottaneet hyvin vastaan

Vierailija
6809/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ sai eilen täydet jurypisteet Italiasta, Kreikasta, Irlannista ja Norjasta. Kaikilta muiltakin juryilta tuli pisteitä, mutta noilta täydet. Juryja oli yhteensä 8, eli puolet juryista antoivat täydet pisteet KAJ:lle.

Vierailija
6810/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasia, mutta minusta ymmärrä

Nämä eurovisio biisit alkavat kansainvälistyä, vaikka portug. kansa haluaa kaipuuta kuvastavia biisejä. Port. on kaipuu  omaan kotiin tärkkeää. Meren taakse Brasiliaan lähteneitä oli paljon. Kalastus ollut pääammatti ja myrskyt vieneet niin tuhottomasti kalastajia. Fado kuvastaa väsisytetyllä äänellä tätä. Eivät tietenkään menestyisi viisuissa.

Vierailija
6811/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme jurya antoi Månsille 12 pistettä ja yhdet täydet pisteet sai Annika. 

Vierailija
6812/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ sai eilen täydet jurypisteet Italiasta, Kreikasta, Irlannista ja Norjasta. Kaikilta muiltakin juryilta tuli pisteitä, mutta noilta täydet. Juryja oli yhteensä 8, eli puolet juryista antoivat täydet pisteet KAJ:lle.

Ok  kerrotko mitkä muut maat olivat ammattijuryssä? Minulla ei tietoa.

Vierailija
6813/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liettua, Sveitsi, Ranska ja Serbia noiden Kreikan, Italian, Irlannin ja Norjan lisäksi.

Vierailija
6814/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa valitsi biisinsä omissa oloissaan, kai maksumaana oikeutettu. Mutta sen naisen tulee oppia ensin laulamaan, niin vikaan meni muutamat osat. Minäkin jo tunsin soraisuuden.

Saksa ei moiti omaansa, minä sitä moitin. Jos on huono niin eivät sano mitään.

Näin pitäisi meilläkin hillitä moitteita. Ja Erika esittää biisinsä ja viimeiseksi jää tänä vuonna Saksa.

Vierailija
6815/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liettua, Sveitsi, Ranska ja Serbia noiden Kreikan, Italian, Irlannin ja Norjan lisäksi.

Hyvä kun kerroit.

Mutta minua kiinnostaa mitä te kain biisistä ymmärsitte? Minulla ne muutamat suomen sanat, ja biisin teiti se engl. kielinen lukea, tosi kankeaa tuollaista kääntää muille kiellle.

Vierailija
6816/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta aikaa kuunnella lyhenteet biiseistä ja ehkä muutama reactions video myös.

Kielellisesti Erikan ja Kajn bvat siinä asiassa samalla tasolla. Ja miten koreografia niin niin sen voittaa Kaj. Kun Erika esiintyy yksin.

Vierailija
6817/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä Kajn pisteet löytää tai kisan pisteet. ulkomailla hankalampaa kun ei näkynyt tänne.

Silti olen enemmän Erikan puolella, minun on verisesti pidettäjä suomen biisiä pystyssä.  Näin kuuluu tehdä, eikä pidä moittia enää biisiä, sehän ei siitä muutu.

Mlnä toivon mielestäni parhaan voittavan. 2023 se oli Käärijä, tänä vuonna KAJ. Mulla ei ole mitään Erikaa vastaan, mutta Ich komme ei ole hänen parhaita biisejään.

Erika liikkuu ihan hengästymiseen saakka, ainakin yleisö hengästyy, hänellä toivottavasti  hyvä kunto ja hengitystekniikka kunnossa, ettei uuvu. Monesti tanssijat ottavat raskaimman liikehdinnän tehdäkseen.

Vierailija
6818/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6819/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että miten viro ja Norja ovat Kajn ottaneet vastaan?

Virosta en tiedä, mutta norja ja tanska ottaneet hyvin vastaan

Virolaiset ovat jo tehneet "Bara bada bastusta" oman versionsa, ihan hyvä.

(79) viska leili - YouTube

Vierailija
6820/26028 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella Viro on kuudentena vedonlyönnissä?

En ymmärrä kyseistä hengentuotetta sitten alkuunkaan.

Enkä ymmärrä Ukrainaa ja Itävaltaa.

Itävalta tosin taitaa loistaa raatiäänissä.

Ketju on lukittu.