Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään kaikkien pitäisi tavoitella jotain häikäisevää URAA?

Vierailija
04.03.2024 |

Itseäni ei kiinnosta uran luominen pätkääkään. Minulle kelpaa ihan tavallinen työ. Työpäivän jälkeen haluan jättää työasiat taakse ja keskittyä kotona oleviin vapaa-ajan asioihin. 

Jos joku haluaa tehdä työstä ja urasta identiteetin, niin siitä vaan, mutta nykyään tuota ajatusta markkinoidaan aivan poikkeuksetta kaikille. Todellisuudessa kuitenkin massat tekevät niitä ihan tavallisia töitä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vain enemmän kunnianhimoa. Toisilla taas tulee tylsä, jos ei ole riittävästi haastetta. 

Vierailija
2/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt menossa häikäisevä 10 vuoden työttömyys ura. Oon nauttinut joka hetkestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkevakuutusyhtiötkin puhuvat työurasta. Se alkaa, kun työelämä alkaa ja loppuu, kun eläkeikä koittaa. Sillä ei ole merkitysta vaikka on koko työuran samalla työnantajalla samoissa hommissa.

Vierailija
4/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta oli kun sain alennuksen ja työtehtävät muuttui helpoiksi.

Vierailija
5/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin haasteista ja työstä jossa niitä on. 

Ei kai kukaan ole sanonut että sinun täytyy tavoitella uraa, saat elää kuten tahdot mutta anna toistenkin elää!

Miksi näet vaivaa siitä jos joillekin työ ja uralla eteneminen on tärkeää ja mielekästä?  Sinua ei kai siihen ole millään tavalla apkotettu?

Jos tämä sinua häiritsee, vietä vähän aikaa ja mieti miksi? Mikä siinä ärsyttää?

Vierailija
6/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on kapitalistien mantra. Uhraa elämäsi työelämän alttarilla ja olet autuas. Vaikka voisi vähän höllentää tahtia ja tehdä myös muita juttuja.

Vierailija
7/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää että työ on mielenkiintoista ja antaa sopivasti haasteita. En ole koskaan ymmärtänyt mitään ura-juttuja.

Vierailija
8/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ole sanonut että sinun täytyy tavoitella uraa, saat elää kuten tahdot mutta anna toistenkin elää!

Miksi näet vaivaa siitä jos joillekin työ ja uralla eteneminen on tärkeää ja mielekästä?  Sinua ei kai siihen ole millään tavalla apkotettu?

Jos tämä sinua häiritsee, vietä vähän aikaa ja mieti miksi? Mikä siinä ärsyttää?

Mietin samaa. Ymmärrän, että kaikkia työ ei motivoi tai työtehtävät voi olla tylsää "rahan takii"  -pakkopullaa, mutta enemmän olen törmännyt siihen, että kunnianhimoa ja varsi kauan sen minkäänlaista esille tuomista paheksutaan, etenkin jos olet nainen. 

Mulle on ihan sama, jos joku haluaa helpon ja kivan työn ilman vastuita, mutta toivottavasti myös ne kivan ja helpon työn valinneet ymmärtävät, että meitä kunnianhimon ajamiakin on. Se on luonteenpiirre.

Vierailija
9/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia haluta tehdä töitä ja työvuoroja.

Olisin enemmän huolissani ihmisistä, joille on epänormaalia, että muut ihmiset haluavat käydä töissä.

Vierailija
10/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan perässä mä menin, en kunnianhimon ym. Nyt velattomana mukava löysäillä päivät duunissa pienemmällä palkalla.

Vierailija
11/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa ne sitä rahaa palvovat tuollaista höpöjäävät. Materialisteja ja lyhytkatseisia kun ovat. Toki raha moneen asiaan helpottaa etteikö sen, mutta ei se ihmistä paremmaksi muuta.

Vierailija
12/14 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Ymmärrän, että kaikkia työ ei motivoi tai työtehtävät voi olla tylsää "rahan takii"  -pakkopullaa, mutta enemmän olen törmännyt siihen, että kunnianhimoa ja varsi kauan sen minkäänlaista esille tuomista paheksutaan, etenkin jos olet nainen. 

Mulle on ihan sama, jos joku haluaa helpon ja kivan työn ilman vastuita, mutta toivottavasti myös ne kivan ja helpon työn valinneet ymmärtävät, että meitä kunnianhimo

No, itse taas olen törmännyt usein niin päin, että ne uraorjentoituneet väheksyy, kun itse haluan tehdä vain sen helpohkon ja mukavan työn, ja panostaa mieluummin muuhun elämään. Itse en koskaan ole arvostellut heitä. Toisaalta vaikea on myöskään tuntea arvostusta, jos ollaan kärkkäästi arvostelemassa esimerkiksi omien pienten lasten hoitamista kotona. Ylipäätään perhearvojen tärkeimpänä pitämistä. Mulle työ on ollut aina vain tapa kustantaa elämä, ei sen kummempaa. Tärkeimmät ja mielenkiintoisimmat asiat tapahtuu työn ulkopuolella. 

Vierailija
13/14 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun  mielestäni urakehityksen glorifiointi on kylläkin vähentynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana. Enemmän on ruvettu puhumaan lyhyemmistä työpäivistä tai vaikkapa työuran kehittämisestä siirtymällä organisaatiossa vaakatasossa toisiin tehtäviin ylenemisen sijaan.

Vierailija
14/14 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ne uraihmiset jankkaavat vielä töistään kotona. Kotiväki terapoi. 

Tiedän sillä olen ns uraihmisen tytär tai ehkä kyseessä oli työNARKOMANIA eli riippuvuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi