Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
3741/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaisetkin vertaa Erikaa näihin Kantteihin ja MilkMäneihin, mutta positiivisella tavalla- paljon toistuu se, että Erikan biisi on kuunneltavampi, ja lavashow dynaaminen muttei sekava. Joten uskon että Erika on löytänyt sen balanssin katseenvangitsemisen ja itse shown ja viisun laadun välillä. Ich Komme on enemmän Cha Cha Chan laidalla, vakavasti otettava viisu mutta huumorilla höystetty.

Mä en oikein ymmärrä mitä huumoria jotkut näkevät Ich Kommessa? Ehkä kappaleen aihe ja rohkeus, jolla sitä lähestytään voi aluksi huvittaa vähän? Itse kappaleen tai esityksen toteutuksessa ei ole kyllä juuri mitään humoristista, vaan ihan itsensä tosissaan ottava show.

Vierailija
3742/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan nyt Serbian semiä, missä on tänään mukana Harem girls eli oikea drag porukka. Ihmettelin kun chatissa koko ajan toivotaan harem girlsiä. Eli sellainenkin olisi vielä ehkä tulossa Suomen semiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3743/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaakohan nää, että suomesta luukutetaan katselukertoja🙈

Niinhän sieltä luukutetaankin, noloa suomalaislta, kun omaa maata pitäis kannattaa ensisijassa niin kun sana sauna niin nyt on niin ihkua apua.

Vierailija
3744/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun on huudeltu voisiko mies laulaa Ich Kommea, niin Australia tässä todistaa että voisi. Käytännössä yhtä härski biisi, video ja lyriikat pelkkää seksuaalista vihjailua - ja hyvin uppoaa ainakin mun musamakuun 😅. Todella kuuma tuo esittäjä, ja mikä syvä ääni 🔥.

Vierailija
3745/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaisetkin vertaa Erikaa näihin Kantteihin ja MilkMäneihin, mutta positiivisella tavalla- paljon toistuu se, että Erikan biisi on kuunneltavampi, ja lavashow dynaaminen muttei sekava. Joten uskon että Erika on löytänyt sen balanssin katseenvangitsemisen ja itse shown ja viisun laadun välillä. Ich Komme on enemmän Cha Cha Chan laidalla, vakavasti otettava viisu mutta huumorilla höystetty.

Mä en oikein ymmärrä mitä huumoria jotkut näkevät Ich Kommessa? Ehkä kappaleen aihe ja rohkeus, jolla sitä lähestytään voi aluksi huvittaa vähän? Itse kappaleen tai esityksen toteutuksessa ei ole kyllä juuri mitään humoristista, vaan ihan itsensä tosissaan ottava show.

Joo se on vilpittömästi esitetty ja tehty, ei voi huumoribiisiksi kutsua. Mutta kuitenkin kun tästä aiheesta tekee biisin, se luokitellaan sinne pilke silmäkulmassa-lokeroon. Mikä ei ole välttämättä huono asia, kunhan sen pitää aisoissa niinkuin Erika tekee. Jos esim. asu olisi paljastavampi, koreografia kirjaimellisempi, ja vaikka outoja tanssijoita ilvehtimässä, niin sitten se menisi huumorin puolelle.

Vierailija
3746/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi tekee viisaasti ja valitsee Månsin, koska nyt näitä hulluttelujuttuja alkaa olla jo jonoksi asti.

Kyllä sinne muutama hulluttelubiisi mahtuu mukaan. Parempi niinkin, kuin jotain tasapaksuja jollotuksia jotka eivät herätä oikein mitään reaktioita suuntaan tai toiseen. 

Niin ja sitten vielä kun ruotsalaiset voivat tunnetusti vähän nolostella ja arastella erottautumista ja hulluttelemista, niin eivät ainakaan olisi yksin, jos päättäisivät lähettää KAJn muiden hulluttelubiisien seuraksi, saisivat vähän vapautua ja höllätä.

Vierailija
3747/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se on vilpittömästi esitetty ja tehty, ei voi huumoribiisiksi kutsua. Mutta kuitenkin kun tästä aiheesta tekee biisin, se lu

En kyllä voi olla samaa mieltä tästä. Siis jos luulee että SEKSI teemana tekee biisistä jo itsessään humoristisen, on ollut pakko elää jossain maakellarin uumenissa tynnyrissä ilman minkäänlaista käsitystä kansainvälisestä populaarimusiikista. Panemisesta laulaminen on ihan arkipäivää. Seksi ja siitä puhuminen on paljon vähemmän hyshys ja tabu nykypäivänä.

Vierailija
3748/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun on huudeltu voisiko mies laulaa Ich Kommea, niin Australia tässä todistaa että voisi. Käytännössä yhtä härski biisi, video ja lyriikat pelkkää seksuaalista vihjailua - ja hyvin uppoaa ainakin mun musamakuun 😅. Todella kuuma tuo esittäjä, ja mikä syvä ääni 🔥.

Jep. Odotan että jokainen joka täällä on niiiiin pöyristynyt Ich Kommesta on nyt yhtä kauhuissaan mm. säkeestä They know my name allbacross the land, I can tell you want a taste of the milkshake man. Siis mieshän laulaa siitä kuinka jakaa itseään pitkin maita ja mantuja!! Ja kuka ajattelee lapsia?!?! Kyllä nyt näyttää kamalaa esimerkkiä nuorille miehille kun laulaa tällaista p-rnoa!

Vierailija
3749/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisuissa on aina oltava hulluttelua.

Vierailija
3750/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää kyllä koomista kun Erika lytättiin juntiksi ja musiikki junttidiskoksi ja kaikki häntä äänestäneet sivistymättömiksi junttisuomalaisiksi, mutta sitten jotain rantaruotsalaisten ja riikinruotsalaisten tekemää saunaperkelettä hokevaa huumorihumppaa palvotaan ja ollaan että kunpa tää ois edustanut meitä. Ei ollut ongelma Erikassa pohjimmiltaan junttius...

Niinpä, Erikan ongelmana on näköjään se, että hän ei ole mies. Ettäs kehtaakin. Vain miehet saavat olla rauhassa juntteja.

Vierailija
3751/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitsi mä katoin et Benson Boone edustaa Australiaa 😅.

Komea mies, hyvä biisi, mielenkiintoinen, erilainen, erilaisia osia eikä tunnu sieluttomasti tuotetulta tusinapopilta.

Jos live on hyvä, lähtee multa ääniä semifinaalissa Suomelle, Latvialle ja Australialle 💪.

Biisissä mm. Michael Jackson Earth Song -vaikute. Todella tarttuva laulu!

Täh? Siis anteeksi missä biisissä?!

Se aaa aaa aaaa aaaaa on kuin Earth Songista. Ja ihan alussa lainataan Greensleevesin melodiaa.

Minäkään en nyt tajua mistä biisistä puhutaan? Eihän milkshakessa mitään aaa aaa aata ollu?

Olihan siinä. Earth Song on lempibiisini Jacksonilta, mutta ei tuosta Milkshake Manista kyllä mitenkään saanut sellaista vaikutetta.

Vierailija
3752/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee kaksi semiä San Marinoa peräkkäin, jos haluatte katsoa:

https://www.sanmarinortv.sm/programmi/web-tv

Vaikka menivätkin jo kertomaan finalistit, taattua San Marino säheltämistä. Nämä semit siis kuvattu jo aiemmin.

Vierailija
3753/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitsi mä katoin et Benson Boone edustaa Australiaa 😅.

Komea mies, hyvä biisi, mielenkiintoinen, erilainen, erilaisia osia eikä tunnu sieluttomasti tuotetulta tusinapopilta.

Jos live on hyvä, lähtee multa ääniä semifinaalissa Suomelle, Latvialle ja Australialle 💪.

Biisissä mm. Michael Jackson Earth Song -vaikute. Todella tarttuva laulu!

Täh? Siis anteeksi missä biisissä?!

Se aaa aaa aaaa aaaaa on kuin Earth Songista. Ja ihan alussa lainataan Greensleevesin melodiaa.

Minäkään en nyt tajua mistä biisistä puhutaan? Eihän milkshakessa mitään aaa aaa aata ollu?

O

Taustakuoro laulaa hyvin samanlaisella melodialla läpi biisin aaa aaa aaa kuin Earth Songissa. Ei tietenkään muuten ole samanlainen.

Vierailija
3754/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi tekee viisaasti ja valitsee Månsin, koska nyt näitä hulluttelujuttuja alkaa olla jo jonoksi asti.

Kyllä sinne muutama hulluttelubiisi mahtuu mukaan. Parempi niinkin, kuin jotain tasapaksuja jollotuksia jotka eivät herätä oikein mitään reaktioita suuntaan tai toiseen. 

Niin ja sitten vielä kun ruotsalaiset voivat tunnetusti vähän nolostella ja arastella erottautumista ja hulluttelemista, niin eivät ainakaan olisi yksin, jos päättäisivät lähettää KAJn muiden hulluttelubiisien seuraksi, saisivat vähän vapautua ja höllätä.

Ruotsi saisi lähettää jotain samankaltaista kuin Fröken Snusk viime melloissa. Miksi naapurimaan oikein pitää tehdä se erottautuminen ja irrottelu juuri suomalaisuudella?

Vierailija
3755/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se on vilpittömästi esitetty ja tehty, ei voi huumoribiisiksi kutsua. Mutt

Eh, olen periaatteessa samaa mieltä koska en ole vanhoillinen, mutta viisukontekstissa se asetelma on vähän eri. Seksiä on ollut viisuissakin, mutta se tuppaa joko olemaan kiehnäystä tai sitten huumoria. Erikalla on hyvä näkökulma tähän, ei ota itseään vakavasti mutta biisi ei ole huumoria.

Vierailija
3756/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on samanlainen huumoribiisi kuin Australialla, jotkut voimaantuneet naiset ottaa sen vaan vähän liian tosissaan.

No annappas jotain lähdettä, missä biisin tekijät ovat tästä samaa mieltä. Muuten tämä on vain sinun tulkintaasi.

Vierailija
3757/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Erikasta, enkä biisistä. Siinä syy. Australia ja malta tiputtaa sen finaalista. 🙏

Vierailija
3758/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Odotan että jokainen joka täällä on niiiiin pöyristynyt Ich Kommesta on nyt yhtä kauhuissaan mm. säkeestä They know my name allbacross the land, I can tell you want a taste of the milkshake man. Siis mieshän laulaa siitä kuinka jakaa itseään pitkin maita ja mantuja!! Ja kuka ajattelee lapsia?!?! Kyllä nyt näyttää kamalaa esimerkkiä nuorille miehille kun laulaa tällaista p-rnoa!

En tykännyt Erikasta enkä tykkää Australiasta tippaakaan. Molemmat yhtä noloja.

Allekirjoitus unohtui:

Terveisin Impi Siviä

Vierailija
3759/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ich kommessa on tahatonta komiikkaa vähän liiankin kanssa.

Vierailija
3760/26028 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Täälläkin on se joku voimaantumisesta jankuttaja, ihan kuin Erikan tarkoitus olisi voimaannuttaa. Australian miekkoselle tuskin tulee kyselyjä siitä, mitä hän oikein tarkoittaa ja miten kehtaa tällaisesta aiheesta lasten kuullen laulaa ja miten se sopii nykyajan mieskuvaan.

Ketju on lukittu.