Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
3281/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako täällä muuten puhua euroviisu ehdokkaiden fanituksesta?

Entisten ja nykyisten?

Onko sekin kiellettyä?

Kaikki viisuihin liittyvä on sallittua.

Mä todella toivon ettei täällä ole mun kanssa samaa ikäluokkaa olevia jotka fanitti Lordia silloin.

Munasin itseni pahasti silloin meni Lordi fanitus aika pahasti yli.

No avaa nyt vähän tarkemmin :DD

Olin about semmonen täysi ikäisyyden kynnyksellä oleva räkänokka teini.

Ekan tietokoneenkin taisin saada joskus 17 vuotiaana.

Ei muuta kun suomi24 palstalle ja Lordi keskusteluun.

Siellä oli muutamia mukavia juttukavereita.

Mutta munasin itteni siellä pahasti.

Silloin vielä kuvittelin että fanituotteiden määrä tekee ihmisestä tosifanin.

Minäpä sitten luettelemaan kaikki Lordi aiheiset tavarani itse tekemästä julisteesta lähtien.

Olin semmosista perus A4 papereista koostanut julisteen.

Kaikki mahdolliset kuvat yhtyeestä mitä vaan löysin niin leikkasin ja liimasin siihen.

Niin isot kuin pienetkin kuvat.

Niillä Lordi tavaroilla jaksoin leuhkia.

Sitten olin saanut semmoisen seepran värisen pehmolelu käärmeen.

Ja sitten mulla oli jtn pehmolelu koiria ja kerroin suomi24 palstalla että nimesin ne Lordin jäsenten mukaan.

Sitten olin silleen että mr lordi olisi sille käärmeelle hyvä nimi vai mitä.

Sitten keksein jonkun Lordi meidän rukouksen.

Nykyään en enää ajattele että fanikrääsän määrällä olisi mitään merkitystä.

Esim kun olin Blind Channel fani niin ei mulla ollut paljon mitään fanijuttuja.

Jtn pari lehteä ja kuvia vaan.

Vierailija
3282/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli aika hauska kun Käärijä hiipparoi niiden hytkyvien muumien takana kuin kostonhimoinen aave. Nyt pistetään poikki tällainen pelleily!

Jatketaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3283/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
3284/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en halua katsoa. On parempaakin katsomista.

Vierailija
3285/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta haluavatko ruotsalaiset voittaa euroviisut? Suomalaiset ovat kyllä retostelleet euroviisvoitolla, mutta entäs ruotsalaisten lausunnot? Eipä ole näkynyt.

Luulevat, että kaikilla muilla on mahdollisuus voittaa, paitsi suomalaisten äänestämällä huumoribiisillä. Sitä niin kehutaan ja fanitetaan (muka). Biisissä ei ole mitään ruotsalaista paitsi kieli, jota ei ymmärrä ruotsalaisetkaan. Suomen muumit, saunat yms kliseet ovat aina olleet vitsi ruotsissa. Niin myös nyt. Ruotsi ei halua voittaa ja siksi kaj on siellä mukana. Ruotsissa asuu paljon suomalaisia ja antavat ohjeet mediassa, miten Suomessa voi äänestää kaj.ta.

Taktikointia. Måns vaan tuomaan voitto Ruotsiin tai se mahalasku. Yrittävät maksaa potut pottuina. 

Vaikea uskoa, että Tove Jansson ja muumit olisivat vitsi Ruotsissa. Yhtä p

Se on kyllä vähän hassua miten usein suomalaisen kulttuurin yhteydessä tulee vaan esille ne muumit (ja sauna). Jotenkin niinkuin ei osattaisi ajatella oikein muuta suomalaiseen kulttuuriin kuuluvaa. Ja tämä koskee myös itseämme. Päivitellään aina että eihän meillä noiden ohella mitään omanlaista kulttuuria kyllä olekaan... olisi, mutta sitä ei tiedosteta.

Vierailija
3286/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo o

https://www.is.fi/euroviisut/art-2000000612185.html

17. Suomea veikataan joka vuosi voittajaksi. Suomalaiset suhtautuvat silti nihkeästi kappaleeseen ja joku toinen olisi ollut aina parempi kuin se, joka Suomea edustaa. Suomalainen väittää, ettei koskaan katso euroviisuja, mutta tietää siihen nähden yllättävän paljon viisuista.   

Vierailija
3287/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleekohan ruotsalaiset meitä suomalaisia yhtä paljon kuin me niitä? Pahaa pelkään että eivät.

Vierailija
3288/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo o

https://www.is.fi/euroviisut/art-2000000612185.html

Vanhentunutta tietoa.

Vierailija
3289/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen huumori on itselleen nauramista

https://www.kaleva.fi/suomalainen-osaa-nauraa-itselleen/2369877

Vierailija
3290/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta haluavatko ruotsalaiset voittaa euroviisut? Suomalaiset ovat kyllä retostelleet euroviisvoitolla, mutta entäs ruotsalaisten lausunnot? Eipä ole näkynyt.

Luulevat, että kaikilla muilla on mahdollisuus voittaa, paitsi suomalaisten äänestämällä huumoribiisillä. Sitä niin kehutaan ja fanitetaan (muka). Biisissä ei ole mitään ruotsalaista paitsi kieli, jota ei ymmärrä ruotsalaisetkaan. Suomen muumit, saunat yms kliseet ovat aina olleet vitsi ruotsissa. Niin myös nyt. Ruotsi ei halua voittaa ja siksi kaj on siellä mukana. Ruotsissa asuu paljon suomalaisia ja antavat ohjeet mediassa, miten Suomessa voi äänestää kaj.ta.

Taktikointia. Måns vaan tuomaan voitto Ruotsiin tai se mahalasku. Yrittävät maksaa potut pottuina. 

Vaikea uskoa, että Tove Jansson ja muumit olisivat vitsi Ruotsissa. Yhtä p

Se on kyllä vähän hassua miten usein suomalaisen kulttuurin yhteydessä tulee vaan esille ne muumit (ja sauna). Jotenkin niinkuin ei osattaisi ajatella oikein muuta suomalaiseen kulttuuriin kuuluvaa. Ja tämä koskee myös itseämme. Päivitellään aina että eihän meillä noiden ohella mitään omanlaista kulttuuria kyllä olekaan... olisi, mutta sitä ei tiedosteta.

Sitten on perinnettä, joka on katkennut. Suuret ikäluokat käänsivät selkänsä edellisille sukupolville ja maalaisjuurilleen. Perinneruoat, kansanmusiikki, tanhut jne. hyi yök.

Vierailija
3291/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen huumori on itselleen nauramista

https://www.kaleva.fi/suomalainen-osaa-nauraa-itselleen/2369877

Saksalainen Dieter Hermann Schmitz kiinnostui suomalaisista vitseistä seitsemisen vuotta sitten. Hän oli ainoana ulkomaalaisena suomalaisissa vappujuhlissa, joissa kerrottiin vitsi jousiammuntakilpailusta Sveitsissä:

Kilpailussa oli kolme osallistujaa, sveitsiläinen, englantilainen ja suomalainen. Tehtävänä oli ampua omenaa, joka oli asetettu pojan pään päälle. Ensimmäisenä ampui sveitsiläinen. Nuoli lävisti omenan, ja sveitsiläinen tuuletti huutaen: "I am Wilhelm Tell". Toisena ampui englantilainen, joka myös onnistui pudottamaan omenan pään päältä. Englantilainen julisti riemuissaan: "I am Robin Hood". Viimeisenä ampui suomalainen, joka osui poikaa keskelle otsaa. Hän kääntyi yleisön puoleen kädet ylhäällä huutaen: "I am sorry".

Schmitzin mielestä vitsi oli kovin sympaattinen, nauroivathan suomalaiset siinä itselleen.

"Vastaavaa vitsityyppiä en ole Keski-Euroopassa tavannut. Yleensä vitseissä naurun kohteena ovat naapurit", Schmitz kertoo.

Vierailija
3292/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleekohan ruotsalaiset meitä suomalaisia yhtä paljon kuin me niitä? Pahaa pelkään että eivät.

Kyllä ne ainakin meidän viisuvideoiden kommenteihin osaavat tulla itkemään meidän huonosta mausta. Redditissä näkyy kanssa yhä sveduja, jotka uhriutuvat joka käänteessä ja valittavat siitä, kuinka Suomi on muka aina fanien lellilapsi. Eli joskus on joo toisinkin päin :D

Vierailija
3293/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruottalainen huumori on toisia pilkkaavaa

Petra Mede hehkutti pitävänsä euroviisufaneista suuresti.

Euroviisujen fanit ovat hyvin kunnioittavia. Esimerkiksi eilen, kun olin juhlimassa euroviisuklubilla, yksikään mies ei tullut häiritsemään minua illan aikana. Miten sinulla meni, Måns? Petra kysyi juontajakollegaltaan.

Måns meni kysymyksestä hiljaiseksi ja häneen puheensa takelteli hetken vaivautuneesti.

Yleisö repesi esitetystä vitsistä nauramaan valtoimenaan.

Vierailija
3294/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australian edustaja 2023  VOYAGER reagoi You Tube kanavalla Euroviisut 2025 kilpailukappaleisiin. Tiedoksi Voyager faneille. Ensimmäisenä Montenegron edustaja.

Vierailija
3295/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ainakin meidän viisuvideoiden kommenteihin osaavat tulla itkemään meidän huonosta mausta. Redditissä näkyy kanssa yhä sveduja, jotka uhriutuvat joka käänteessä ja valittavat siitä, kuinka Suomi on muka aina fanien lellilapsi. Eli joskus on joo toisinkin päin :D

Enpäs ole edes huomannut, sen sijaan suomalaisten jutut tunnistaa jo metrin päähän.

Vierailija
3296/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 2023 Suomi oli ansaitusti lellilapsi.

Vierailija
3297/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australian edustaja 2023  VOYAGER reagoi You Tube kanavalla Euroviisut 2025 kilpailukappaleisiin. Tiedoksi Voyager faneille. Ensimmäisenä Montenegron edustaja.

Heeeeei kiitos vinkistä! Rakastan heidän musiikkiaan ja olen kuunnellut jos en nyt ihan viikottain niin vähintään kuukausittain siitä asti kun osallistuivat Viisuihin :).

Vierailija
3298/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika jännä, miten moni arkipäiväinenkin asia on osa suomalaista kulttuuria, vaikka me ei itse sitä tajuta. Olen oppinut joitain tällaisia pohjoismaalaisten kaverien kautta. Sekin on esim. suomalainen piirre, että lounaaksi on totuttu syömään lämmin ateria: Norjassa ja Tanskassa lapsillekin on ihan tavallista laittaa kouluun evääksi kylmää leipää ja hedelmää. Suomi on myös ainoa länsimaa, jossa melkein jokaisessa modernissa vessassa on bideesuihku. Vedellä pestään lähinnä Aasian ja Välimeren maissa. Nää on tietty sellaisia asioita joita ei voi viisuissa oikein esitellä, mutta onhan meillä kanssa tangoa ja oikein kaunis soitin kantele. Kaikenlaista löytyy, kun lähtee kaivelemaan.

Vierailija
3299/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkät varmasti arvostaa Erikan esityksen korkealle. Entäs Malta?

Vierailija
3300/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai BBB on hyvä, kun sen tekijöinä on ruotsalaisia vakioviisuilijoita. KAJn oma tuotanto ei ole aina niin virtaviivaista. 

Ketju on lukittu.