Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se voidaan sanoa, että Oddsit menivät vähän metsään. Suomen kuviteltiin sijoittuvan korkealle mutta Italian ja Kreikan menestykseen ei uskottu, mutta niin ne vaan hiipivät kaikessa hiljaisuudessa sijoille 5 ja 6.
Olihan sekä Italia että Kreikka niidenkin mukaan vähän vaihtelevasti kymmenen kärjessä tai sen tuntumassa. Voittoon tuskin monikaan uskoi nimenomaan yleisöäänten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän mieltä EBUssa tosiaan ollaan Tommyn saamista äänistä ja sijoituksesta, kun juuri viisujen alla yhdessä Joostin kanssa julistivat, että Fuck the EBU?
Tommy käyttäytyi Baselissa hyvin asiallisesti koko ajan.
Eihän kukaan ole muuta väittänytkään, vai onko? Ei se silti sitä tosiasiaa poista, että hänellä on erittäin vahvat EBUn vastaiset mielipiteet, jotka on ihan selkeästi myös tuonut julki.
Onko muka muutoin, ton biisin olen kuullut, tuomarit taas eivät välttämättä ole?
EBUssa tuskin on jäänyt kuulematta.
Ei edes Måns Zelmerlöw eikä Måneskin olisi voittanut tänä vuonna.
Retropop-yhtye ensi vuonna mukaan? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ostettu melodiapätkä vaikutti asiaan.
Sehän oli myös nimenomaan suomalaisten viisufanien vihakampanja suomalaisia artisteja vastaan. Miten voikin euroviisufanit olla noin toksisia. Typerä Iltalehden olevinaan asiantuntija toimittelija etunenässä.
No eihän ollut, asia oli kyllä lehdissä Ruotsissakin ja faktaa, ei mikään vihakampanja.
No vihakampanja on ehkä vähän voimakas sana, mutta kyllä Suomen viisufanit tässä ilmeisen aktiivisia olivat.
Euromix kirjoitti:
"Outrage in Finland: It Is Unacceptable for the Song to Compete
The harshest reactions come from neighboring Finland a country where the Swedish song has actually gained great popularity, at the expense of Finnish representative Erika Vikman. In Finnish Eurovision fan forums, strong voices are calling for Sweden to be removed from the competition.
It is unacceptable for a song that starts with a stolen melody to continue competing as if nothing happened.
Wrote one user angrily. According to reports, several fans have even contacted the Finnish national broadcaster and the European Broadcasting Union (EBU) directly, demanding an official and swift investigation."
Että näin. Itse en usko tämän jupakan vaikuttaneen Ruotsin saamiin pisteisiin juurikaan. Yleisöstä varmaan suurin osa oli tietämätön koko asiasta. Tuomareiden pitäisi ammattilaisina ymmärtää modernin musiikkituotannon päälle sen verran, että tuskin ovat mitenkään merkittävästi pisteitään pudottaneet.
Minkä hintaisia ovat liput KAJ ON ICE -keikalle? Ilmeisesti monta eri hintaluokkaa, mutta mikä on hintahaarukka? Lippu.fi ei vielä näytä hintoja, mutta ilmeisesti Veikkauksen etuasiakkaille ne olivat jo nähtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä hintaisia ovat liput KAJ ON ICE -keikalle? Ilmeisesti monta eri hintaluokkaa, mutta mikä on hintahaarukka? Lippu.fi ei vielä näytä hintoja, mutta ilmeisesti Veikkauksen etuasiakkaille ne olivat jo nähtävissä.
Joku varmaan vastaa tarkemmin, itse en kerkee nyt kirjautua, mutta yläkatsomoihin oli noin 60 euroa ja permannolle ja oliko alakatsomoihin noin 80 euroa ja sitten oli VIP-paketteja. Itselleni vähän kallista, vuosi sitten olin Käärijän keikalla Messukeskuksessa ja se oli noin 40 euroa, mikä sopisi itelle paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin Ruotsi ilmaisi, ettei halua voittaa? Malmö ilmoitti, ettei aio järjestää viisuja jos Ruotsi voittaa, mutta muutenhan Ruotsi oli täydellä innolla mukana.
Ruotsin euroviisuja tuottava taho ilmaisi selkeästi, ettei ole innoissaan uusien viisujen järjestämisestä heti edellisten jälkeen ja asia on aivan varmasti raatien tiedossa.
Raatien tehtävänä ei ole antaa ääniä delegaatioitten toiveitten mukaan. Bara bastu sai raadeilta hyvät pisteet.
Ei saanut. Käärijäkin sai aikanaan paremmat, vaikkei osannut edes laulaa.
Paremmin lauloi kuin Kaj.
Et ole tosissas. Käärijävuonna jännitettiin nimenomaan sitä pysyykö se nuotissa. Käärijä ei osaa laulaa. Se on huudon ja featin sekoitusta, eikä silloin ole väliksi vaikka ei osaa laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaukselta poistunut näköjään, itse en vielä ostanut, koska paikkaa ei saanut valita. Liput oli alk. 59,90 eur muistaakseni, paremmat istumapaikat tosta kalliimpia, vip paketit noin 150 eur luokkaa, minulle tuli äskön Spotifyn kautta joku alekoodi s.postiin, en ole tutkinut vielä.
Kyllä se Viron menestys oli näiden kisojen suurin yllätys. Ihme että raadeiltakin irtosi tuollaiselle biisille kohtuu hyvin pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaukselta poistunut näköjään, itse en vielä ostanut, koska paikkaa ei saanut valita. Liput oli alk. 59,90 eur muistaakseni, paremmat istumapaikat tosta kalliimpia, vip paketit noin 150 eur luokkaa, minulle tuli äskön Spotifyn kautta joku alekoodi s.postiin, en ole tutkinut vielä.
Kiitos vastauksista. Mitä extraa kuuluu VIP-pakettiin?
T. Uuno, joka ei ole koskaan ennen ostanut lippua tällaiselle keikalle, vaan vain oopperaesityksiin ja sinfoniakonsertteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin Ruotsi ilmaisi, ettei halua voittaa? Malmö ilmoitti, ettei aio järjestää viisuja jos Ruotsi voittaa, mutta muutenhan Ruotsi oli täydellä innolla mukana.
Ruotsin euroviisuja tuottava taho ilmaisi selkeästi, ettei ole innoissaan uusien viisujen järjestämisestä heti edellisten jälkeen ja asia on aivan varmasti raatien tiedossa.
Raatien tehtävänä ei ole antaa ääniä delegaatioitten toiveitten mukaan. Bara bastu sai raadeilta hyvät pisteet.
Ei saanut. Käärijäkin sai aikanaan paremmat, vaikkei osannut edes laulaa.
Juryjen kriteereihin kuuluu muutakin kuin lauluäänen kapasiteetti. Käärijän pisteet tulivat todennäköisesti esityksen mieleenpainuvuudesta ja sävellyksen omaperäisyydestä, vaikka laulu meni vähän penkin alle.
Tänä vuonna mukana oli sitä paitsi PALJON hyviä laulajia. Väitätkö tosissasi, että KAJn hoilaus osoitti muka enemmän teknistä taitoa, kuin esimerkiksi Itävallan, Sveitsin ja Ranskan kappaleet? :D
KAJn jäähallikonserttiliput tulee tosiaan näköjään huomenna myyntiin. Erikoista, ettei lippu.fi vielä näytä yhtään tarkempaa tietoa lipuista.
Vierailija kirjoitti:
KAJn jäähallikonserttiliput tulee tosiaan näköjään huomenna myyntiin. Erikoista, ettei lippu.fi vielä näytä yhtään tarkempaa tietoa lipuista.
Tuolla Spotifyn presale alekoodilla minä näen näköjään ne tiedot, koodi näyttää olevan voimassa huomiseen klo:10 saakka. Paikkaa ei edelleenkään saanut valita itse, kun kokeilin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Mitä extraa kuuluu VIP-pakettiin?
T. Uuno, joka ei ole koskaan ennen ostanut lippua tällaiselle keikalle, vaan vain oopperaesityksiin ja sinfoniakonsertteihin.
Siinä oli aika pitkä luettelo mitä sisältyi, jotain vip sisäänkäyntiä ja naulakkoa ainakin, tarjoilua omalle paikalle jne. En tutkinut hirveän tarkkaan, kun itselle liian kallis.
Suomen ammattiraati teki kyllä väärin antaessaan Ruotsille "vain" 10 pistettä. Miettikää, että joku Italian raati antoi Virolle 10 :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän mieltä EBUssa tosiaan ollaan Tommyn saamista äänistä ja sijoituksesta, kun juuri viisujen alla yhdessä Joostin kanssa julistivat, että Fuck the EBU?
Eihän kukaan ole muuta väittänytkään, vai onko? Ei se silti sitä tosiasiaa poista, että hänellä on erittäin vahvat EBUn vastaiset mielipiteet, jotka on ihan selkeästi myös tuonut julki.
Onko muka muutoin, ton biisin olen kuullut, tuomarit taas eivät välttämättä ole?
Älä nyt viitsi. Tommya ei tulla diskaamaan jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nauran kun Kaj'n suosio hiipuu jouluun mennessä. Jäähallikeikka tulee jäämään historiaan Saara Aallon Hartwall-areenan konserttiin verrattavana kummajaisena kun kupla uskoo oman hypensä ja yrittää riipaista jonkun supertähden aseman itselleen ilman rahkeita. Ahneel' onnm paskanen loppu.
Onko täällä tarkoitus nyt sitten seurata euroviisukappaleiden esittäjien menestystä aina jouluun saakka?
On se kumma, kun KAJ tuntuu hiertävän jotakin porukkaa niin mahdottomasti. Suht tuntematon (valtaväestölle) ruotsinkielinen bändi, joka nyt saanut näkyvyyttä ja suosiota ja ihan ansaitusti. Jos ketään suomenkielistä ei KAJ kiinnosta enää joulun jälkeen niin so what. Mitä te siitä huolehditte? Ruotsinkielisellä alueella vakiintunut suosio on ja pysyy. Voi olla, että myös Ruotsissa, ehkä muuallakin Pohjoismaissa saavat paljon kuulijakuntaa lisää.
Supertähden asema, Pöh! EIköhän jokainen artisti myy keikkaa silloin kun on kysyntää. Minä ainakin tekisin keikkaa niin paljon kuin jaksaisin. Leipänsä se on esiintyvän taiteilijankin jostain pöytäänsä saatava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Tommya ei tulla diskaamaan jälkeenpäin.
Täh, missä minä niin sanon, itsekin äänestin Tommyä myöskin. Ja arvelen, ettei tuomarit kyllä ole kuunnelleet Tommyn koko tuotantoa.