Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
24061/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiesin myös ettei Erika menesty koska suuri osa Euroopan maista on PALJON konservatiivisenpia kuin Suomi eikä siellä tuollaisesta pidetä.

Viisufanit voi hehkuttaa koska heille taas tuollainen on ok mutta viisufanit on kuitenkin pieni osa koko kansasta.

Suomen mittapuulla menestyi hyvin, eihän hän oddsien kärjessä koskaan ollutkaan.

Pelkkä konservatiivisuuskaan ei selitä täysin. Suomessa ei ymmärretä että se mikä meidän mielestä on hieno ja näyttävä show,!hyvä esiintyjä ja laulaja ei välttämättä ole se mikä nähdään muualla samalla tavalla. 

Pöpö löpö. Joka vuosi joku voittaa joku ei. Mieti vaikka espanjaa? Ihan hyvä,mutta ei vaan pisteitä.

Jurypisteitä saa hyvä laulaja ja

Tommy on taidetta, jota et vain ymmärrä, hyvä Viro (ja Kiro)

Vierailija
24062/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiesin myös ettei Erika menesty koska suuri osa Euroopan maista on PALJON konservatiivisenpia kuin Suomi eikä siellä tuollaisesta pidetä.

Viisufanit voi hehkuttaa koska heille taas tuollainen on ok mutta viisufanit on kuitenkin pieni osa koko kansasta.

Suomen mittapuulla menestyi hyvin, eihän hän oddsien kärjessä koskaan ollutkaan.

Pelkkä konservatiivisuuskaan ei selitä täysin. Suomessa ei ymmärretä että se mikä meidän mielestä on hieno ja näyttävä show,!hyvä esiintyjä ja laulaja ei välttämättä ole se mikä nähdään muualla samalla tavalla. 

Pöpö löpö. Joka vuosi joku voittaa joku ei. Mieti vaikka espanjaa? Ihan hyvä,mutta ei vaan pisteitä.

Jurypisteitä saa hyvä laulaja ja

Niin, juryn arviointikriteerit ovat:

Vocal capacity of the artist(s)

Performance on stage

Composition and originality of the song

Overall impression of the act

Sanoisin että ykkösestä miinusta, kakkosesta 8/10, kolmosesta - no onhan se tavallaan originelli mutta ei sille sävellyspisteitä voi paljoa antaa, nelonen varmaan se vahvin. Että jos juryn jäsen tykkäsi Tommystä niin nelosen pisteet olis vahvimmat. Mutta joo ihmettelen mäkin sen suosiota. Oliko omanlaisiaan protestiääniä tällä kertaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24063/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä joiku, millä tuo nyt voitettiin. Mikki hiiri merihädässä.

apua kun nauroin tälle ja sille kissan häntä ovenvälissä kommentille 😂😂😂 

ei tästä mitään ikivihreää tule. Yks huonoimmista voittajista muistiin. 

Huvittaa kun jotkut suomalaiset ovat pöyristyneitä joistain Mikon heitoista lähetyksessä. Hän ei edes sano pahasti, oletteko koskaan kuulleet BBC:n kommentaattorin juttuja? :D Graham Norton siis. Mainio kerrassaan, mutta Suomessa joutuisi varmaan ulos Yleltä. Ja Lordin pisteidenjaon olen youtubesta katsonut BBC:n kommentoimana, silloin oli sellainen kuin Terry Wogan kommentaattorina, hänellä oli kanssa sellaisia heittoja että turhaan te Mikon jutuista kohkaatte :D

Mikon heittoja kauhistelevat eivät muista Markus Kajoa kommentaattorina :D. Ja eikös se ollut Paasosen Heikki joka sanoi että "siellä jäi märkä läntti lattiaan" kun esityksessä jossain minishortseissa/bikineissä olleet tanssitytöt tekivät spagaatin... 

Vierailija
24064/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkään Suomen ei pidä missään nimessä ruveta laskelmoimaan sen mukaan, että mitä me luulaan että muut pitää hienona show'na. Tätähän me harrastett

No ensinnäkään tässä ei ole kukaan puhunut laskelmoinnista. On toki hyvä että edustaja edustaa suomalaista kansaa ja sitä mikä suomalaisten mielestä on paras. Oli sitten tulos ja palaute mikä tahansa muualla. 

Vierailija
24065/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaahan on se että se Will Ferrelin vitsillä tehty Euroviisu-elokuva loi leffan loppuun balladin, joka olisi se oikea power ballad, jolla kisan ansaitsisikin voittaa. Molly Sandenin ääni on aivan omaa luokkaansa ja tuo biisi kasvaa kohti loppua (sporg note 😅). Pitää kuulijan huomion kauniilla melodiallaan ja lopussa räjäyttää tunteet pintaan. Että siitä mallia heille jotka meinaavat että balladin pitäisi voittaa.

Samaa mieltä! Tuo leffan biisi on uskomattoman koskettava ollakseen komediaa varten tehty laulu. Se lopun nuotti on todella kaunis ja Mollyn ääni on upea.

Vierailija
24066/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkään tässä ei ole kukaan puhunut laskelmoinnista. On toki hyvä että edustaja edustaa suomalaista kansaa ja sitä mikä suomalaisten mielestä on paras. Oli sitten tulos ja palaute mikä tahansa muualla. 

Puhui. Minä puhuin että suomalaisten ei tule palata laskelmointiin. Tällä palstalla on kummallinen tapa ottaa kaikki vastaukset henkilökohtaisesti, vaikka kysehän on siitä että viesti herättää ajatuksia ja rönsyilee siitä eteenpäin. En sanonut missään vaiheessa "että toisin kuin sinä väität, Suomen ei kannata laskelmoida" ;). Tuli nyt vaan nuo ajatukset mieleen tuosta lainaamastani viestistä.

Vierailija
24067/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tommy Cash juhlistanut mitenkään pronssisijoitusta? Voisi kuvitella jotakin hyvin lakonista ja tommymaista reaktiota. Itse asiassa Tommy pärjäsi erittäin hyvin.

Vierailija
24068/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkään Suomen ei pidä missään nimessä ruveta laskelmoimaan sen mukaan, että mitä me luulaan että mu

Minä äänestän seuraavaksi jotain mahdollisimman erilaista ja ei huumoria tai muuta, ja peittävät vaatteet ja katson mitä tapahtuu. Sen nyt tietää, ettei Suomi kumminkaan koskaan voita yhtään mitään.

Vierailija
24069/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy sai hienon vastaanoton lentokentällä ja väsynyt sankari oli yhtä hymyä!

Vierailija
24070/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä joiku, millä tuo nyt voitettiin. Mikki hiiri merihädässä.

apua kun nauroin tälle ja sille kissan häntä ovenvälissä kommentille 😂😂😂 

ei tästä mitään ikivihreää tule. Yks huonoimmista voittajista muistiin. 

Huvittaa kun jotkut suomalaiset ovat pöyristyneitä joistain Mikon heitoista lähetyksessä. Hän ei edes sano pahasti, oletteko koskaan kuulleet BBC:n kommentaattorin juttuja? :D Graham Norton siis. Mainio kerrassaan, mutta Suomessa joutuisi varmaan ulos Yleltä. Ja Lordin pisteidenjaon olen youtubesta katsonut BBC:n kommentoimana, silloin oli sellainen kuin Terry Wogan kommentaattorina, hänellä oli kanssa sellaisia heittoja että turhaan te Mikon jutuista kohkaatte :D

Mikon heittoja kauhistelev

Mä muistelen kanssa että Paasosen kommenteista nousi kohu :D.

Vierailija
24071/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi Tommy Cashin biisi ehdottomasti tarvitsee tuekseen sen visuaalisen lavashown, joka oli ihan hyvä. Pelkästään kuunneltuna biisi jää aika mitättömäksi omasta mielestä, ja laulajan hatara ääni vaan korostuu. Bastu toimii myös pelkästään kuunneltuna paremmin. Toki se näkyykin noissa striimausluvuissa, jotka ovat bastulla eri luokkaa. Kahdesta huumoribiisistä nyt toinen veti tällä kertaa pidemmän korren.  En kyllä etukäteen uskonut Viron yltävän noin korkealle.

Vierailija
24072/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viime vuonna jopa "jos Baby Lasagna olisi Suomesta, hän olisi voittanut, koska kaikki äänestää Suomea mutta kukaan ei äänestä Kroatiaa" (ja nämä viestit siis sen jälkeen kun Kroatia voitti yleisöäänestyksen :D). 

Mä näin myös viime vuonna paljon pettyneiden kroatialaisten tämänsuuntaisia viestejä somessa, tosiaan huvittavaa kun juurihan Käärijä oli hävinnyt samalla tavalla, ja Suomen maine ei ole koskaan ollut "maa jota kaikki äänestää". Mutta kai siinä tunnekuohussa se tuntui siltä.

Vierailija
24073/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC:n Graham Norton oli sanonut Puolan edustajasta, että roikkuu siinä esityksessä kuin vanha auton ilmanraikastin. 😁

Vierailija
24074/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BBC:n Graham Norton oli sanonut Puolan edustajasta, että roikkuu siinä esityksessä kuin vanha auton ilmanraikastin. 😁

Päivän paras!

Vierailija
24075/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha. Täällä luin kommentin Saksasta että solisti oli yhtä energinen kuin nukkuva fretti. Mun mielestä tällaiset sutkautukset on hauskoja :D. 

Vierailija
24076/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta on kyllä pakko sanoa, että se kohta esityksessä ei todellakaan imarrellut Justynaa

Vierailija
24077/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi Tommy Cashin biisi ehdottomasti tarvitsee tuekseen sen visuaalisen lavashown, joka oli ihan hyvä. Pelkästään kuunneltuna biisi jää aika mitättömäksi omasta mielestä, ja laulajan hatara ääni vaan korostuu. Bastu toimii myös pelkästään kuunneltuna paremmin. Toki se näkyykin noissa striimausluvuissa, jotka ovat bastulla eri luokkaa. Kahdesta huumoribiisistä nyt toinen veti tällä kertaa pidemmän korren.  En kyllä etukäteen uskonut Viron yltävän noin korkealle.

Minulla tämä on taas aivan päinvastoin. Tommyn biisi julkaistiin melko aikaisin ja itsellä tuli luukutettua sitä jo ennen kuin se oli edes voittanut Viron karsinnat. KAJn biisissä tökkii jotenkin se vanhanaikainen humppamaisuus ja ruotsin kieli. Yleensä minua ei haittaa jos en ymmärrä sanoja, mutta ruotsi ei minusta ole kovin miellyttävä laulukieli moneen muuhun verrattuna.

Vierailija
24078/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuli radiosta ja hyvin toimittaa. Laulu on tietty miksattu ja paranneltu ääniraidalle liveä paremmaksi. Hyvä biisi ilman lavashow:takin.

Vierailija
24079/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Itävallan JJ sai mahtavan vastaanoton lentokentällä. Hurraavia ihmisiä oli valtavasti paikalla ja JJ hyvin liikuttuneena.

Vierailija
24080/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJn kohtaloksi varmaan koitui lopulta se, että Bara Bada Bastu ei ehkä ollutkaan niin helposti lähestyttävä, kuin täällä Ruotsin ja Suomen kuplassa luultiin. BBB:n fanit pitivät sitä jostain kumman syystä "saavutettavampana" kuin Cha Cha Cha tai Rim Tim Tagi Dim, vaikka tosiasiahan on ettei kappaleen sanoja ymmärrä muut kuin ruotsalaiset ja osa suomalaisista eikä saunateema avaudu yhtä hyvin pohjoismaiden ulkopuolella. Eihän tuosta jää silloin mieleen oikein muuta kuin hanurinveivaus ja hassut tanssiliikkeet.

Ketju on lukittu.