Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
23381/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun Erika ei voittanut. Miksi pitää koko maailmalle toitottaa että nyt saan orgasmin, en ymmärrä. 

Tekijäporukka aatteli, että tehdään nyt jotain räväkkää, mikä varmasti herättää kaikkien huomion. Ei vaan aikuisen iässä oleville ihmisille tullut pieneen mieleenkään, että ei ihan kaikkia intiimejä henkilökohtaisia asioita kannata hieroa koko Euroopan naamalle. Paljon on sellaisia maita, joissa nämä asiat on totuttu pitämään omassa makuuhuoneessa ja sinnehän ne kuuluvatkin tai sitten ikärajoitettuihin tilaisuuksiin. Ei alaikäisille.

Herättää juu huomion, mutta kun ne äänet pitäis saada. Suomessa ei jotenkin tajuta tätä, ei viisuissa eikä vaaleissa, että huomio ja kannatus on yks juttu, mutta ne konkreettiset äänet on se varsinainen juttu. Ihan sama miten paljon yleisö huutaa Erikaa nimeltä, jos pisteitä ei kuitenkaan mistään tipu.

Vierailija
23382/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun Erika ei voittanut. Miksi pitää koko maailmalle toitottaa että nyt saan orgasmin, en ymmärrä. 

En minäkään. Onneksi sitä kohkausta ei nyt tarvitse enää kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23383/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta, olipa viisut!

Enpä muista koska pisteissä on ollut noin paljon hajontaa. Tietenkin olen pettynyt Erikan puolesta, mutta todella iloinen Tommy Cashin  menestyksestä. Voittaja ei ollut mikään yllätys, mutta olin odottanut Kajta toiselle sijalle. Nyt sinne rynnikin sitten Viro!

Jep, kyllä se todellinen järjestys oli

1. Itävalta

2. Viro

3. Ruotsi

Israel sai paikkansa propagandaäänien ansiosta kuten viime vuonnakin, joten periaatteessa en ajattele sitä tuohon sakkiin mukaan. 

Vierailija
23384/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin juuri kommentin, jossa mainittiin Azerbaijanin raatien jääneen aiemmin kiinni sopimuksista muiden kanssa. Selvää siis on, että maan 12 rastipistettä Israelille oli myös ennakkoon sovittu.

Igor, viitsitkö yrittää olla uskottavampi antamalla edes keksityn linkin?

Kyse oli reaktiovideon kommentista, joka toi mieleen tapauksen, jossa useamman maan raatipisteet hylättiin ja pisteitä arvioitiin uudelleen kun oli paljastunut, että kyseisillä mailla oli keskinäinen sopimus pisteiden annosta. Yritin etsiä uutista, mutta pikaisella haulla sitä ei jostain syystä löytynyt. Ehkä joku muu muistaa tarkemmin?

Vierailija
23385/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

%3D%3D

Oon kattonu tän varmaan jo 15 kertaa. Ihaninta ikinä. Ihan parhaat viisut ikinä.

Sama täällä, oon kattonut ton jo varmaa 30 kertaa ja nuo kaikki kommentit sen videon alla on niin osuvia :D Paras esitys eilen!

Vierailija
23386/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä odottanut että Ruotsi olisi saanut enemmän teleääniä kuin Viro. Finaalissa oli kyllä monta muutakin yllätystä. 

Teleäänestäjät boikotoivat Ruotsia, koska se on Ruotsi. Voittanut viisut liian monta kertaa viime aikoina.

En tiedä onko näin todella, ei välttämättä. Mutta mietin kyllä pariinkin kertaan tuossa ihmisten nurinoita somessa lukiessani tuosta Ruotsi-vihasta ja liian usein voittamisesta, että se on kyllä toisaalta tosi epäreilua artisteja kohtaa, että jos joku jättää äänestämättä jotain biisiä ja esitystä vain sen takia että se edustaa Ruotsia, vaikka pitäisivätkin siitä.

Se vääristää tulosta yhtä lailla kuin poliittiset äänet Israelille tai Ukrainalle. Ja onhan ikävää Ruotsia edustavaa artistia kohtaan, jos eivät voisi voittaa vain siksi että edustavat Ruotsia. Ja huom. En usko, että KAJ olisi muutenkaan voittanut, mutta yleisesti ottaen vaan mietin.

Vierailija
23387/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei minulle ainakaan ole sukupuolella juuri merkitystä. Ihmisyys on tärkeämpää. Eikä sillä ole mitään merkitystä mihin sukupuoleen syntyy. Ihminen määrittelee itse oman sukupuolensa.

Kyllä sillä on paljonkin merkitystä. Eikä sukupuolta mitenkään "määritellä", se on se mikä se on, mies tai nainen. Miten nykyään kuvitellaan asiat näin kieroon ja jankutetaan tätä "määrittely" mantraa asiassa kuin asiassa. Melkein aina heti tietää että keskustelijalla ei ole kaikki kynät penaalissa, kun alkaa näkyä määrittelystä jauhamista. 

Tässä nyt vähän perusasioita, ettei totuus unohtuisi hörhöilyn huumassa: Jokainen ihminen on nainen tai mies, jokaisella on sukupuoli. Se on anatominen tosiasia, ei mikään määrittelykysymys.  Eikä sitä varsinkaan itse päätetä, jos niin kuvittelet. Sukupuoli on syntymäominaisuus kuten dna, silmien väri yms. Muuttumaton.

On tämä helvetin surullista että perusasioita pitää Suomessa jankuttaa vuonna 2025 aikuisille(?) ihmisille, kun on jotkut niin sekaisin ettei ole enää edes perusbiologia hallussa ja uskotaan kaikki mitä sateenkaariväki suoltaa peräpäästään. Vähän enemmän nyt valoja päälle hyvät ihmiset, kiitos.

N53

Vierailija
23388/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Erika ja Kaj tulevat kotiin?

Vierailija
23389/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä minä luin, että Kaj ollut pettynyt tulokseen ja verranneet sitä Käärijään, onko ollut vähän harhainen kuva omasta suosiostaan siis ja kusi noussut kumminkin hattuun.

Vierailija
23390/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voittajakappale on aivan mahtava,  toisaalta ooppera/laulukilpailu olisi eroteltava omiksi kilpaiiluikseen,

Ainoa rajaus Euroviisuissa on se, että kappale saa kestää korkeintaan kolme minuuttia. Kappaleen sanamäärästä ja vähimmäsipituudestakin on säännöissä lisää. Genrerajoitus ei kuulu viisujen henkeen ja hyvä niin.

Vierailija
23391/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli mielestänne näiden viisujen isoin yllätys? Jos miettii sekä finaalia että semifinaaleja.

Vierailija
23392/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson nyt vasta finaalia. Israelin laulu ja sen esittäjä olivat upeita. Niin kaunis laulu, jossa luotettiin musiikkiin ja laulajaan eikä keikistelty vähissä vaatteissa. Fantastic!

Vierailija
23393/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

%3D%3D

Oon kattonu tän varmaan jo 15 kertaa. Ihaninta ikinä. Ihan parhaat viisut ikinä.

Sama täällä, oon kattonut ton jo varmaa 30 kertaa ja nuo kaikki kommentit sen videon alla on niin osuvia :D Paras esitys eilen!

Ei kyllä uponnut meikäläiseen ollenkaan. 

Vierailija
23394/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin edustaja viime vuonna ( norjalaiset kaksoset) ylsi sijalle 8 eli kyllä KAJ menestyi hyvin. 

Vierailija
23395/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silvennoinen ei omasta mielestään ottanut lähetyksessä kantaa Israeliin. Miksi hän kuitenkin puhui molempien osapuolien hyökkäyksistä ja uhrien lukumääristä? Eihän ne kuulu tuonne laulukilpailuun.

Dementoitunut vai hupiukko? Suorastaan lähetti "yläkertaan" kiitokset kun lajitoveri voitti.

Lajitoveri, siis ihminen?

Vierailija
23396/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ulkomailla asuva tuttu piti Erikan esitystä huutona. Me suomalaiset ei tajuta että rääkyminen ja liika provo ei pure muualla. 

Vierailija
23397/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MTV3 seitsemän uutisissa sanotaan nyt, että Euroviisut olivat Suomen kannalta pienoinen pettymys. 

Vierailija
23398/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä minä luin, että Kaj ollut pettynyt tulokseen ja verranneet sitä Käärijään, onko ollut vähän harhainen kuva omasta suosiostaan siis ja kusi noussut kumminkin hattuun.

En usko että on harhainen kuvitelma, mutta onhan he olleet koko kevään vedonlyönneissä ykkösenä ja ylivoimaisesti, kyllä he sen tietää ja yleensä se jotain kertoo kuitenkin. Väkisinkin siitä jotain ennakko-odotuksia tulee.

Vierailija
23399/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan nöyriltä kyllä vaikuttivat siinä haastattelupätkässä. 

Vierailija
23400/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli mielestänne näiden viisujen isoin yllätys? Jos miettii sekä finaalia että semifinaaleja.

Mulle henkilökohtaisesti isoimmat yllätykset oli Portugalin selviåminen finaaliin ja finaalissa Viron saamaat (erityisesti raati-)pisteet.

Ketju on lukittu.