Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
20461/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kumpikaan ei voita, ei Suomi eikä Ruotsi ja sehän on ihanteellinen win-win-tilanne. Ruotsin ei tarvitse heti järjestää uusia kisoja ja Erika voi ratsastaa seuraavat 10 vuotta ajatuksella "yleisön suursuosikki, mutta raadit veivät voittoni".

Vierailija
20462/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä epäonnen päivää, jolloin Suomessa tultaisiin tietoiseksi kauheasta Euroviisujen järjestelykustannuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20463/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä epäonnen päivää, jolloin Suomessa tultaisiin tietoiseksi kauheasta Euroviisujen järjestelykustannuksesta.

Otetaampas nyt ihan rauhallisesti yksi negatiivisuus kerrallaan, eikä mennä negatiivisten asioiden edelle sentään! :D

Vierailija
20464/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika pääsee top kymppiin peukku ylös jos joo peukku alas jos ei.

Vierailija
20465/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkö syystä nyt sitten pitäisi Suomen voiton sijaan ihanteena olla, että "Suomi voittaa ja Ruotsi maksaa höhhöhhöö"? Kun ollaan niin köyhiä, ettei omat taaskaan riitä?

Vierailija
20466/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti kumpikaan ei voita, ei Suomi eikä Ruotsi ja sehän on ihanteellinen win-win-tilanne. Ruotsin ei tarvitse heti järjestää uusia kisoja ja Erika voi ratsastaa seuraavat 10 vuotta ajatuksella "yleisön suursuosikki, mutta raadit veivät voittoni".

Ei se kyllä ihanteellinen tilanne ole ainakaan minulle. Mieluummin minä ottaisin kumman tahansa voitoin (Suomen tai Ruotsin) kuin sen että joku muu voittaa.

Vierailija
20467/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka äänestitte eilen äpin kautta Suomessa - miten se toimi? Mulla vei kai nettisivulle, johon olisi pitänyt laittaa maksukortin tiedot. Jätin sitten kesken, kun oli kiire miettiä, mitkä valitsen viisutietäjään finalisteiksi, ja kun ei oikein ollut selviä suosikkejakaan.

Viime vuonna toimi vielä niin, että lähetti puolestani (maksullisen) tekstiviestin, siis ilman että itse tarvitsi naputella äänestysnumeroa ja kappaleen numeroa.

Finaalia varten kyselen.

Vierailija
20468/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko tuohon että finaalin esiintymispaikka vaikuttaisi lopputulokseen. Eikös Käärijäkin saanut aika huonon esiintymispaikan ja silti sijoittui toiseksi. Turhaa haihattelua. Ja tuleehan niistä biiseistä sen seitsemänsataa kertaa ne koostepätkätkin. Minä en jaksa uskoa että esiintymispaikka vaikuttaa siihen. Eiköhän se vaikuta eniten miten kukakin äänestää eli raati ja yleisö. Saakohan tänä vuonna taas koko maailma äänestää.

Vierailija
20469/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei yllätysvoittaja voisi olla vaikka Kreikka? Hyvä laulaja, esitys ok, samoin biisi. Kreikan eilistä esitystä on katsottu selkeästi enemmän kuin yhtäkään toista esitystä.

Vierailija
20470/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon menestystä Erikalle, KAJ:lle ja Albanialle, joka yllättäen on suosikkini.

Vierailija
20471/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on 'Erikalla vauhdikas esitys heti Hollannin jälkeen.

12. Hollanti: Claude Cest La Vie

13. Suomi: Erika Vikman ICH KOMME

Hollantia kun vekkaillaan parhaimmistoon. Tosin tuon hitaan biisin jälkeen ihmiset tarvitsevat VAUHTIA. 13 on myös minulle onnennumero.

Vierailija
20472/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä KAJn puolesta saa olla iloinen, mutta minusta on noloa meuhkata joka puolella "Suomen voitto oikeasti wöö wää" ja lähteä torille juhlimaan naapurin voittoa, vaikka kuinka olisivatkin suomalaiset esiintyjät. Niin isänmaallisia, etteivät edes kisanneet oman maansa karsinnoissa... :D

Mä olisin jo sairastunut tai kuollut negaan, jos olisin noin iloton, tiukkapipoinen ja ahdasmielinen kuin sinä. Tuolla asenteella ei koskaan saada aikaan mitään hyvää itsellekään.

Vierailija
20473/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi on saamassa taas euroviisut. Vedonlyöntitilastot pitää yleensä paikkaansa kärkipään kohdalla. Mutta voidaan olla iloisia mekin. Tietysti olisin toivonut Erikan voittavan mut hyvä näinkin.

Viime vuosina vedonlyönti ei ole ottanut riittävästi huomioon raatien ääniä ja esimerkiksi viime vuonna Sveitsi oli vedonlyönnissä vasta kolmantena. En ihmettelisi vaikka jotain vastaavaa kävisi tänäkin vuonna.

Viime vuosina? Juuri kaksi vuotta sitten Loreen johti koko ajan vedonlyöntiä Käärijän suuresta yleisönsuosiosta huolimatta. Lopussa oli jo  50 % voittotodennäköisyys (Käärijällä 24 %).

Vierailija
20474/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se suuresti haittaa missä kohdassa esiintyy. Erikalla vauhdikas biisi haaveilevan Hollannin jälkeen. Katsomo herää!

Mutta, mutta eikö äänestys ala jo heti ekasta biisiistä?

Vierailija
20475/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te jotka äänestitte eilen äpin kautta Suomessa - miten se toimi? Mulla vei kai nettisivulle, johon olisi pitänyt laittaa maksukortin tiedot. Jätin sitten kesken, kun oli kiire miettiä, mitkä valitsen viisutietäjään finalisteiksi, ja kun ei oikein ollut selviä suosikkejakaan.

Viime vuonna toimi vielä niin, että lähetti puolestani (maksullisen) tekstiviestin, siis ilman että itse tarvitsi naputella äänestysnumeroa ja kappaleen numeroa.

Finaalia varten kyselen.

Mä en asu Suomessa mutta jo viime vuonna äänestysmaksu äpin kautta meni ainakin mulla kortilta. Se tosiaan menee nettisivulle jossa on todella helppoa naputella artistin kuvan kohdalle plussalla ääniä ja kun max 20 ääntä on valittu, valitsee alaosasta että maksa nyt. Sitten siihen syöttää kortin numeron, joka useimmilla on jo puhelimessa valmiina, tai sit käsin kirjoittaa siihen. Ja sitten vaan maksaa, mun pankki pyysi vielä sormenjälkitunnistuksen että saahan tämän maksaa. 

Pari vuotta sitten äppi tosiaan loi tekstiviestin joka maksettiin sitten puhelinliittymän kautta, mutta se oli hankalampaa. Tää korttimaksu on erittäin kätevä mielestäni.

Vierailija
20476/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tänää juryshow? 

E, tämä on juroshow. Ei saa iloita mistään.

Vierailija
20477/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin heteronainen mutta tuo Saksan laulaja on kyllä oikea hottis. Todella sexy nainen.

Saksan laulajalla on energiatasot negativiisen puolella. En ymmärrä miten on mahdollista esiintyä viisulavalla ja vibat on kuin nukkuvaa frettiä katselisi. Tai flegmaattisena valuvaa spagettia. Go on queen, give us nothing. Kaikki ne liikketkin hän tekee puolivaloilla, kuin hänet olisi väkisin pakotettu laulamaan eikä hän haluaisi olla siellä.

Biisi itsessään on ihan jees, etenkin Saksan biisiksi.

Vierailija
20478/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva lukea kommentteja youtubesta Suomen eilisen esityksen alta, moni kehuu kuinka rakastaa sitä että Suomen esitys on aina erilainen mutta silti joka kerta niin suomalainen :)

Oletkos edes osannut tarkastaa ketä ovat  ne Erikan kehujat?

Vähän, kun klikkaa auki niin onkin tyhjä trollikanava, tai kehuja piiloutuneena ulkolaisen nickin taakse onkin joku Pete- Mataliina Suomesta. 

Erikaa eivät ulkolaiset kehu sen enempää kuin muitakaan kilpailijoita.

No tuota et usko itsekään! :D Jotain rajaa nyt näihin valheisiin.

Vierailija
20479/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä on soinut tauotta tänään vain ja ainoastaan TAVO TAVO TAVO TAVO TAVO! Voisko Liettua olla jopa yllättäjä top kympissä?! Biisi ei kyllä ole suurelle yleisölle radioystävällinen, että onko sit liian alternativeä...

Vierailija
20480/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi on saamassa taas euroviisut. Vedonlyöntitilastot pitää yleensä paikkaansa kärkipään kohdalla. Mutta voidaan olla iloisia mekin. Tietysti olisin toivonut Erikan voittavan mut hyvä näinkin.

Viime vuosina vedonlyönti ei ole ottanut riittävästi huomioon raatien ääniä ja esimerkiksi viime vuonna Sveitsi oli vedonlyönnissä vasta kolmantena. En ihmettelisi vaikka jotain vastaavaa kävisi tänäkin vuonna.

Viime vuosina? Juuri kaksi vuotta sitten Loreen johti koko ajan vedonlyöntiä Käärijän suuresta yleisönsuosiosta huolimatta. Lopussa oli jo  50 % voittotodennäköisyys (Käärijällä 24 %).

Lähinnä viime vuonna meni oddsit ja pollit pieleen, kun niiden ykkönen Kroatia hävisi Sveitsille raatipisteiden takia.

Ketju on lukittu.