Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette Saksan systeemistä katsastaa ensin ehdokkaiden laulutaito coverbiiseillä parissa erässä, ja sitten vasta hyvin laulaneet oikeilla biiseillä semifinaaliin? Itsekin toivoisin Suomeen ensin sitä, että kuulee livelaulannan ja näkee esiintymisen, vasta sitten musavideot näkyviin. Näin ei aina oma suosikki olisikaan pettymys, uusille artisteille myös parempi joutua heti tositoimiin sen laulutaidon kanssa ilman autotunea.
Ei hyvä systeemi. Käärijä ois esim karsiutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei taida uhata Måns Erikaa. Virokin vaikuttaa vaarallisemmalta.
Mulla on sellainen perstuntuma, että voitais kerrankin saada raadeilta pisteitä?
Viro saa kyllä yleisöääniä, mutta tuskin raatien ääniä?
Eesti Laulussa jaettiin ensimmäisenä kansainvälisten raatien pisteet ja siinäkin yhteydessä Tommy Cash voitti äänestyksen, tosin ennakko-odotuksiin nähden yllättävän niukasti. Cashin uusimmat metkut voivat estää voittokulun, kuka ties.
Te jotka ootte seurannut melloja enemmänkin niin uskotteko, että måns äänestetään pelkästään jo tunnettavuuden takia voittajaksi ?
Kaj ei kyllä varmasti voita :D ei ruotsalaiset tollasta äänestä, enemmän suomen juttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette Saksan systeemistä katsastaa ensin ehdokkaiden laulutaito coverbiiseillä parissa erässä, ja sitten vasta hyvin laulaneet oikeilla biiseillä semifinaaliin? Itsekin toivoisin Suomeen ensin sitä, että kuulee livelaulannan ja näkee esiintymisen, vasta sitten musavideot näkyviin. Näin ei aina oma suosikki olisikaan pettymys, uusille artisteille myös parempi joutua heti tositoimiin sen laulutaidon kanssa ilman autotunea.
Israelissa näkyy olevan sama systeemi. Toimiiko tämä kokeneitten ammattilaulajien kohdalla vai pelkästään aloittelijoiden?
Saksa sentään näyttää valintaprosessin muillekin, mutten tiennyt Israelilla olevan sama systeemi, ja toki varmaan sama Ranskalla ja mailla, jotka vain julkistavat edustajansa ilman biisin julkaistamista. Ellei ole sama kuten meillä aiemmin, kun oli Saarat ja Darudet kansalle valittuna.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on pilannut mun elämän!
Se on ylisuojeleva ja kohtelee mua kuin pikkukakaraa.
Vaikka oon aikuinen.
Sitten on pokkaa sanoa että on 39/astetta kuumetta ja että kiusaan.
Joo ehkä kiusasin mutta se ei ole mitään verrattuna siihen että se on pilannut mun elämän.
Mä en halua nähdä sitä ihmistä enää ikinä.
Sorty kaikille oon humalassa.
Ei tää ole mikään mun ihmissuhde ketju.
Sulle pitäis keksiä lohdukkeeksi euroviisubiisi, joka käsittelee aihetta. Tietääx joku sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ootte seurannut melloja enemmänkin niin uskotteko, että måns äänestetään pelkästään jo tunnettavuuden takia voittajaksi ?
Uskon. Aina jollekin on se vähän tuunatumpi lavastus annettu ja nyt se on Måns. Hyvin vaikeaa on melloissa jonkun vähemmän tunnetun voittaa, jos jollakin tunnetulla on iso etumatka.
Sisäisessä valinnassa jotkut maat soittaa parille eri ryhmälle ihmisiä vaihtoehtoja biiseistä joista sitten äänestetään. Ainakin muistelisin että Nemo valittiin parin biisin joukosta. Eli kaikilla ei ole pelkästään muutaman asiantuntijan paneelia.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Sen sijaan moni on ottanut häneen kielteisen kannan jo ennakkoon tunnettavuuden vuoksi.
Miksköhän KAJ ei hakenut UMK:hon? Uskon että toi biisi olisi pärjännyt hyvin vaikka onkin ruotsiksi..
(Oon siis ihan 100% tyytyväinen Erikaan, en tarkoita että haluaisin KAJ:n tilalle)
Kai ne Mellut on huomenna pakko kattoo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta muuten, erittäin hyvä pointti, kiitos. Itse en odottanut Käärijältä mitään muuta kuin pettymystä, "mikä räppääjä toikin nyt on, inhoan räppiä, kamala artistinimi", ja sitten yllätyinkin positiivisesti, olikin suurin suosikkini Suomesta tai edes pohjoismaista koskaan Loreenin Euphorian kanssa, meni myös top 5 all time ESC -suosikkeihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on pilannut mun elämän!
Se on ylisuojeleva ja kohtelee mua kuin pikkukakaraa.
Vaikka oon aikuinen.
Sitten on pokkaa sanoa että on 39/astetta kuumetta ja että kiusaan.
Joo ehkä kiusasin mutta se ei ole mitään verrattuna siihen että se on pilannut mun elämän.
Mä en halua nähdä sitä ihmistä enää ikinä.
Sorty kaikille oon humalassa.
Ei tää ole mikään mun ihmissuhde ketju.
Sulle pitäis keksiä lohdukkeeksi euroviisubiisi, joka käsittelee aihetta. Tietääx joku sellaista?
Mä tiedän että tää juttu ei liity mitenkään ketjun aiheeseen.
En vaan tiennyt muutakaan paikkaa tähän hätään.
Euroviisubiisi olisi hyvä.
Käärijän cha cha cha ainakin on piristävä.
Tää tilanne on vaan ihan kamala
Tästä henkilökohtaisesta asiastasi sun kannattaa aloittaa ihan oma ketju.
Suomi tasoissa Ruotsin kanssa oddseissa 12%
ihan hullua en olis uskonut että tänä vuonna oltais johtoasemissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Aina jollekin on se vähän tuunatumpi lavastus annettu ja nyt se on Måns. Hyvin vaikeaa on melloissa jonkun vähemmän tunnetun voittaa, jos jollakin tunnetulla on iso etumatka.
Ruotsissa kaikille kilpailijoille annetaan lavastusta varten sama summa rahaa, jos haluaa jotain prameampaa, se pitää maksaa omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta muuten, erittäin hyvä pointti, kiitos. Itse en odottanut Käärijältä mitään muuta kuin pettymystä, "mikä räppääjä toikin nyt on, inhoan räppiä, kamala artistinimi", ja sitten yllätyinkin positiivisesti, olikin suurin suosikkini Suomesta tai edes pohjoismaista koskaan Loreenin Euphor
Eikä myöskään ole tuottanut Saksalle menestystä tämä heidän mallinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta muuten, erittäin hyvä pointti, kiitos. Itse en odottanut Käärijältä mitään muuta kuin pettymystä, "mikä räppääjä toikin nyt on, inhoan räppiä, kamala artistinimi", ja sitten yllätyinkin positiivisesti, olikin suurin suosikkini Suomesta tai edes pohjoismaista koskaan Loreenin Euphor
No en tiedä kauanko Saksalla on ollut tämä systeemi, mutta 2022 olisivat voineet lähettää Electric Callboyn ja Pump Itin, mutta tässä heidän prosessissaan kappale karsiutui ja päätyivät lähettämään jotain geneeristä kädenlämpöistä poppia, joka jäi viimeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta muuten, erittäin hyvä pointti, kiitos. Itse en odottanut Käärijältä mitään muuta kuin pettymystä, "mikä räppääjä toikin nyt on, inhoan räppiä, kamala artistinimi", ja sitten yllätyinkin positiivisesti, olikin suurin suosikkini Suo
Mä en ymmärrä kuinka Lord of the Lost olisi läpikäynyt jonkin laulukilpailun vai oliko systeemi käytössä vasta viime vuonna?
Tulee olemaan henkisesti ihan helkutin raskaat euroviisut, jos se on taas Suomi vs Ruotsi.
Voisko nyt ihan oikeesti joku muu olla taistelemasta voitosta Suomen kanssa onko sen aina pakko olla Ruotsi
Saksan taso on kyllä niin surkea, että voi miettiä edes miten se on mahdollista? ton kokonen maa kuitenkin.
Eurovision world sivustolla on noi kaikki oddsit samalla sivulla, sieltä varmaan vertailemalla voit löytää mieluisen. On niistä eri sivuista varmaan kirjoitettukin.