Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helluntailaisten kielilläpuhuminen

Vierailija
10.02.2025 |

Mitä kieltä silloin puhutaan, ja miksi?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kielillä.

Kerran koin seurakunnassa, että mun pitäis laulaa. Lauloin laulun kielellä, jota en tuntenut.

Tän jälkeen mule tuntematon ihminen tuli luokseni ja kertoi, että lauloin heprean kielellä. Hän oli opiskellut ko kieltä ja kertoi mulle, mitä olin laulanut.

No niin varmaa! Hihhuli mikä hihhuli.

Kumma kun tälläisiä "ihmeitä" ei koskaan saada videolle.

Mm claus möller kertoo aina ihmeistä mitä on tapahtunut kun hän on vieraillut muissa seurakunnissa. Outo juttu että silloin kun hän käy esyssä, ei koskaan tapahdu mitään ihmeellistä.

Siellä on niin syntistä sakkia ettei magia toimi. Pitää tehdä parannus tai ainakin availla kukkaronnyörejä.

Vierailija
42/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana ja ylistys oli rehellisesti täysillä mukana. Siitä annan kyllä pisteet.

Etenkin Leo Sippolalla oli hyviä huomioita Suomen nykyuskonnon suuresta laimeudesta, jotka olivat parhaimmillaan eksistentialistisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielillä puhuttaessa se kieli voi olla mitä vaan; tunnettu kieli, jokin mennyt ja kadonnut kieli jne. 

Raamattu kertoo, että Pyhä Henki jakaa uskoville armolahjoja (eli Hengen lahjoja) niin kuin tahtoo. Anoa voi mitä lahjaa vain, mutta jos Jumala ei halua antaa jotain lahjaa, ei sitä sitten saa, eikä sitä voi myöskään opetella.

Jos lahja on opiskeltu jossain tai se on saatu jonkun muun uskomuksen kuin kristinuskon parista, kysymys on jostain muusta kuin Jumalan antamista armolahjoista. Eli myös pakanuudessa ja muissa uskomuksissa voidaan saada samankaltaisia kykyjä kuin Jumalan antamat armolahjat ovat. Saatana pyrkii aina jäljittelemään Jumalaa, koska se haluaisi olla Jumala. Mutta vain armolahjoilla tullaan Jumalan ja Raamatun totuuden palvelijoiksi. Muilla kyvyillä palvellaan sitten sen uskonnon uskomuksia ja jumalia, mistä ne ikinä ovatkaan peräisin.

Ei se mikään lahja ole, opeteltua mongerrusta vain. On ihan testattu että pystymetsästä otetuista koehenkilöistä suurin osa oppi suunnilleen varttitunnissa kuultuaan ensin vähän malliesitystä.

Vierailija
44/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä jätkällä on oikeita todellisia kykyjä. Jalatkin kasvaa nähdessä. Ei mitään huijausta.

Vierailija
45/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana ja ylistys oli rehellisesti täysillä mukana. Siitä annan kyllä pisteet.

Etenkin Leo Sippolalla oli hyviä huomioita Suomen nykyuskonnon suuresta laimeudesta, jotka olivat parhaimmillaan eksistentialistisia.

Rehellisyys on tuosta touhusta kaukana.

Vierailija
46/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja magneettikuvauksissa näkyy, että ns. kielillä puhumisessa aktivoituvat samat aivoalueet kuin vauvalla jokeltaessa. Jotka ovat siis eri alueita kuin varsinaisia kieliä puhuessa.

Eli kyseessä on ihmisen alkukieli, se ensimmäinen jota ihminen puhui Eedenin puutarhassa. Ja kuka puhui tätä kieltä ihmiselle, josta ihminen oppi kielen? Jumala. Kielillä puhuessa puhutaan siis Jumalan kieltä, sitä, jota Herra käytti luodessaan Sanallaan maailman. 

Eli jossain Eufratin ja Tigrisin seudulla puhuttiin ruotsia ja ranskaa sekaisin 4000 EAA? Jännä.

Raamatussahan tuo kerrotaan. Ennen Baabelin Tornin rakentamista kaikki ihmiset puhuivat samaa kieltä. 

Baabelin tarina on varastettu raamattuun Mardukilta. 

Tai siis samankaltaiset kertomukset vain vahvistavat sen että niin todellakin on ollut.

Hups, sori siitä 😁

Vierailija
47/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kielillä.

Kerran koin seurakunnassa, että mun pitäis laulaa. Lauloin laulun kielellä, jota en tuntenut.

Tän jälkeen mule tuntematon ihminen tuli luokseni ja kertoi, että lauloin heprean kielellä. Hän oli opiskellut ko kieltä ja kertoi mulle, mitä olin laulanut.

Mm claus möller kertoo aina ihmeistä mitä on tapahtunut kun hän on vieraillut muissa seurakunnissa. Outo juttu että silloin kun hän käy esyssä, ei koskaan tapahdu mitään ihmeellistä.

Et ole sitten youtubesta etsinyt? :D

Vierailija
48/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ölömölölömömömölölömöpöpömölömömömö. Hurmosta pukkaa. 

Vierailija
49/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä hauska shöy jotta saadaan sanomalle tehoa ja lisää uskovaisia. 

Vierailija
50/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea on se että osataan yhtäkkiä puhua vieraita kieliä kuten opetuslapset saatuaan kasteen lähetystyöhön. Tosiasiassa kukaan lingvisti ei tuosta mökellyksestä tunnista minkäänlaista kieltä. Usein tosiaan toistellaan jotain käsittämätöntä älämölö jokellusta.  Onhan se varmaan vapauttavaa mutta lapsena koin nuo hurmoksen ja loveen lankeamiset hyvin traumaattisiksi ja opin myös pian väistelemään muutamaa herra henkilöä jotka lankesi loveen hyvin nopeasti ja sen jälkeen naisväki ei ollut turvassa.

Vierailija
51/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuo loveen lankeaminen tarkoittaa? 

Vanhankantaista kieltä ja olen sitä kuullut käytettävän, mutta mitä se tarkoittaa?

Vierailija
52/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tuo loveen lankeaminen tarkoittaa? 

Vanhankantaista kieltä ja olen sitä kuullut käytettävän, mutta mitä se tarkoittaa?

Pikaisella googlaamisella loveen lankeaminen tarkoittaa shamaanin vaipumista transsitilaan.

Ei siis mikään kristillinen käytäntö. 

Vierailija
53/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI VI-TUN USKOVAISET HAISTAKAA OIKEIN MÄTÄ WIT-TU..HAHAHAA

Mitä kieltä tämä on? En ymmärrä.

Vierailija
54/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, että ex narkkarit, juopottelu ja muut hörhöt hurahtavat nimenomaan helluntaiuskoon.

Ihmetteletkö sitä, että me korkeakoulutetut (DI,ARK) olemme liittyneet helluntaiseurakuntaan?

Vierailija
55/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

helluntailaiset = kusinaamat

Vierailija
56/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, että ex narkkarit, juopottelu ja muut hörhöt hurahtavat nimenomaan helluntaiuskoon.

Ihmetteletkö sitä, että me korkeakoulutetut (DI,ARK) olemme liittyneet helluntaiseurakuntaan?

Todellakin minä, eri tyyppi, ihmettelen. Laitoitte aivot narikkaan ja aloitte uskoa maapallon olevan 6000 v vanha ja että käärme ja aasi puhuivat kuin ihmiset? 

Vierailija
57/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kielillä.

Et ole sitten youtubesta etsinyt? :D

Noh, sen minkä olen jutubesta kattonu niin se kielillä puhuminen on aina siansaksaa joissa on joskus sanoja mukana kielestä jota puhuja osaa ennestään.

Jos taas tarkoitat olenlo siellä nähnyt ihmeitä silleen yleisesti, niin mitään vakuuttavaa en ole  nähnyt yhdelläkään videolla. Juuri tuollaista vedetään kenkää vähän ulospäin ja väitetään että jalka kasvoi tasoa.

Tässä kuitenkin on pastori kertoo tytöstä joka puhui hepraa kielillä. Kai se on pakko uskoa kun pastori kerran sen sanoo.

Vierailija
58/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on video missä Johanna Tukiainen puhuu kielillä.

Vierailija
59/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoitin kerran erään potilaan puheen ja puheesa ei ollut päätä eikä häntää. Kysyin jopa tulkeilta tarkoittaako jotain. Potilaan kanssa tulimme siihen tulokseen että aloitamme Leponexin ja Risperdalin jotta puheet loppuvat. Nyt puheet ovat pysyneet poissa kuusi vuotta. 

-psykiatri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän