Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helluntailaisten kielilläpuhuminen

Vierailija
10.02.2025 |

Mitä kieltä silloin puhutaan, ja miksi?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, että ex narkkarit, juopottelu ja muut hörhöt hurahtavat nimenomaan helluntaiuskoon.

Jokeltelu on aika paljon harmittomampaa kuin peukun vetäminen.

Vierailija
22/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teatteria missä kisataan kenen uskonnollinen hurmos näyttää ja kuulostaa hienoimmalta.

Sitä paitsi Raamatun vastaista. Siellä ohjeistetaan että jos seurakunnassa joku "puhuu kielillä" on paikalla oltava myös joku joka osaa tulkata sitä. Eipä ole tulkkeja noissa hommissa näkynyt.

Tämä. Sopivasti jätetään huomiotta bisnestä haittaavat raamatunkohdat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja magneettikuvauksissa näkyy, että ns. kielillä puhumisessa aktivoituvat samat aivoalueet kuin vauvalla jokeltaessa. Jotka ovat siis eri alueita kuin varsinaisia kieliä puhuessa.

Eli kyseessä on ihmisen alkukieli, se ensimmäinen jota ihminen puhui Eedenin puutarhassa. Ja kuka puhui tätä kieltä ihmiselle, josta ihminen oppi kielen? Jumala. Kielillä puhuessa puhutaan siis Jumalan kieltä, sitä, jota Herra käytti luodessaan Sanallaan maailman. 

Eli jossain Eufratin ja Tigrisin seudulla puhuttiin ruotsia ja ranskaa sekaisin 4000 EAA? Jännä.

Raamatussahan tuo kerrotaan. Ennen Baabelin Tornin rakentamista kaikki ihmiset puhuivat samaa kieltä. 

Baabelin tarina on varastettu raamattuun Mardukilta.

Vierailija
24/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun kielillä.

Kerran koin seurakunnassa, että mun pitäis laulaa. Lauloin laulun kielellä, jota en tuntenut.

Tän jälkeen mule tuntematon ihminen tuli luokseni ja kertoi, että lauloin heprean kielellä. Hän oli opiskellut ko kieltä ja kertoi mulle, mitä olin laulanut.

Vierailija
25/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielet saadaan ensi sijaisesti uskovan oman uskonelämän (Jumalasuhteen) rakentamiseksi.

Jos jollain on kyky selittää jonkun puhuma kieli, kielilläpuhuminen on siinä tapauksessa profetiaan verrattava, joka sisältää viestin koko seurakunnalle.

Raamattu sanoo myös, että kieliläpuhumnen on merkiksi uskosta osattomille. Tämä on kielilläpuhumisessa sellainen asia, josta en ole koskaan kuullut opetusta seurakunnassa, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa. Sitäkö, että jos ei-uskova kuulee kielilläpuhumista, hänessä voi syttyä usko yliluonnollisen Jumalan olemassaoloon? Mene ja tiedä. Ehkä joku muu uskova osaa vastata tähän asiaan paremmin.

Vierailija
26/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teatteria missä kisataan kenen uskonnollinen hurmos näyttää ja kuulostaa hienoimmalta.

Sitä paitsi Raamatun vastaista. Siellä ohjeistetaan että jos seurakunnassa joku "puhuu kielillä" on paikalla oltava myös joku joka osaa tulkata sitä. Eipä ole tulkkeja noissa hommissa näkynyt.

Kaikki muuko siellä seurakunnassa sitten on ihan Raamatun mukaista? Kunhan ne lörpöttäjät vain vaikenisivat, niin kaikki olisi niin kuin Raamatusta suoraan?

Sitä paitsi kyllä minä olen kuullut selitystäkin. Sinä käyt jossain armolahjattomassa seurakunnassa, jos et ole kuullut.

Vierailija
27/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielet saadaan ensi sijaisesti uskovan oman uskonelämän (Jumalasuhteen) rakentamiseksi.

Jos jollain on kyky selittää jonkun puhuma kieli, kielilläpuhuminen on siinä tapauksessa profetiaan verrattava, joka sisältää viestin koko seurakunnalle.

Raamattu sanoo myös, että kieliläpuhumnen on merkiksi uskosta osattomille. Tämä on kielilläpuhumisessa sellainen asia, josta en ole koskaan kuullut opetusta seurakunnassa, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa. Sitäkö, että jos ei-uskova kuulee kielilläpuhumista, hänessä voi syttyä usko yliluonnollisen Jumalan olemassaoloon? Mene ja tiedä. Ehkä joku muu uskova osaa vastata tähän asiaan paremmin.

Eiköhän se tarkoita juuri sitä mitä siinä sanotaan, että uskosta osattomat uskovat kyseessä olevan jonkun suuren jumalallisen lahjan kun huomaavat  uskovan yhtäkkiä osaavan uutta vierasta kieltä. 

Tuhat vuotta sitten tuo saattoi olla hieno mainostemppu. Nykyisenä Googlen kääntäjän aikana ei enää mene lävitse. Ei tarvitse kuin napsauttaa paria nappia niin tulee selkeä käännös hepreankielisestä laulusta suomeksi. 

Se voisikin nykyään tehdä vaikutuksen, jos uskovat yhtäkkiä alkaisivat puhumaan jotain ihan oikeaa kieltä, jonk Googlekin hienosti kääntäisi. Mutta kummasti nyt onkin siirrytty menneisiin kieliin samaan aikaan kun näitä aitoja ihmeitä pystyisi nyt oikeasti todistamaan. 

Vierailija
28/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se tarkoita juuri sitä mitä siinä sanotaan, että uskosta osattomat uskovat kyseessä olevan jonkun suuren jumalallisen lahjan kun huomaavat  uskovan yhtäkkiä osaavan uutta vierasta kieltä. 

Tuhat

Kovasti olen kuullut selityksiä, kuinka on puhuttu mitä ihmeellisimpiä kieliä, mutta livenä touhu on aina siansaksan höpöttämistä.

Sääli että usko alennetaan tuollaisiksi sirkustempuiksi.

Vierailija
29/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin hulttiopoika ainakin siksi että sai äidiltään huijattua rahaa.  Hurahti välillä, kävi kokouksissa ja oli puhunut kielillä.  Sitten taas kun sai enempi äidiltään rahaa, niin poikaa ei näkynyt viikkoihin kunnes taas palasi ja kohta sama uudestaan.  Teki parannuksen.

Vierailija
30/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, että ex narkkarit, juopottelu ja muut hörhöt hurahtavat nimenomaan helluntaiuskoon.

Pyh. Kouvolassa sentään vedetään tippaa!

Kouvolatukka a go go!

Vierailija
31/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyh. Kouvolassa sentään vedetään tippaa!

Kouvolatukka a go go!

Ei tippa tapa, vai tappaako? Ainakin pistää kouvolatukan putkelle.

Vierailija
32/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI VI-TUN USKOVAISET HAISTAKAA OIKEIN MÄTÄ WIT-TU..HAHAHAA

Vierailija
33/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siansaksaa, eli  höpö höpökieltä

Vierailija
34/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kielillä.

Kerran koin seurakunnassa, että mun pitäis laulaa. Lauloin laulun kielellä, jota en tuntenut.

Tän jälkeen mule tuntematon ihminen tuli luokseni ja kertoi, että lauloin heprean kielellä. Hän oli opiskellut ko kieltä ja kertoi mulle, mitä olin laulanut.

Että sellainen uni

Vierailija
35/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1:15

Flyder inge ängeblock..

Det kommer inge flädeblänger...

Ilmiselvää seeppariruotsia.🤣

Vierailija
36/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kielillä.

No niin varmaa! Hihhuli mikä hihhuli.

Vierailija
37/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi olla myös ihan oikeita kieliä. Olen ymmärtänyt, että kielilläpuhumisessa ihminen on ikään kuin välineenä niille rukouksille, joita tulee eri kielillä. Tai voi ne olla Jumalan sanaakin.

Kuulin yhdestä tapauksesta, kun oli sellainen mies, joka ei oikein Jumalaan usko ja hän oli Briteissä reissussa. Hänet vietiin katsomaan jotain miestä, joka puhui ihan jollain oudolla kielellä, jota kukaan ei tunnistanut. Osoittautui, että tämä kielillä puhuva rukoili vanhalla suomen kielellä. Ei hän itse tietenkään ymmärtänyt ollenkaan mitä hänen suustaan tuli, mutta tämä suomalainen vierailija sai kyllä kokea, että Jumala puhuttelee häntä.

En minä tiedä miten tuo toimii, armolahjaksihan sitä sanotaan. Kristinuskossa ajatellaan, että se tapahtuu Pyhän Hengen vaikutuksesta. Mutta jossain toisenlaisessa maailmankuvassa samalle ilmiölle on varmaan toisenlainen selitys. Eiköhän tuota samaa ilmiötä esiinny kristinuskon ulkopuolellakin.

Voitte pitää ihan hölynpölynä, ei ole minulta pois. Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä enkä koskaan ole kokenut mitään pahaa tai väärää noissa tilanteissa, missä ihmisetpuhuvat kielillä.

Vierailija
38/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaamme aina, että jotkut uskovaiset ovat h*lvetin kovia valehtelemaan. Heidän jumalansa joutavat muka heille puhumaan henkilökohtaisesti. Nykytieteen valossa jumalilla on vielä kiireitä luoda maailmankaikkeuden planeettoja, joita on jo olemassa 20 000 000 000 000 000 00000 kpl.  Jos tahti olisi 1/viikko, niin puolet olisi vielä luomatta. Helluntailaisten ylistyskokouksessa makaili ihmisiä muka hurmoksessa pitkin lattiaa ja loppukohtauksessa yksi äijä kaadettiin kuulemma hengen voimalla maahan. Kaikki kohtauksen näyttelijät eivät olleet lukeneet käsikirjoitusta loppuun, vaan yleisön edestä poistuessaan  he unohtivat tukea kävellessään vielä hoippuvaa pääosan esittäjää! Aamen!

Vierailija
39/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kielillä.

Kumma kun tälläisiä "ihmeitä" ei koskaan saada videolle.

Mm claus möller kertoo aina ihmeistä mitä on tapahtunut kun hän on vieraillut muissa seurakunnissa. Outo juttu että silloin kun hän käy esyssä, ei koskaan tapahdu mitään ihmeellistä.

Vierailija
40/59 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kielillä.

Olisipa tarina totta, mutta hän taitaa narrata meitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi