Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ostitte omakotitalon

Vierailija
10.02.2025 |

Tuliko teille talosta tunne "tämä se on minkä haluan ostaa"?

Olen käynyt kymmenkunta taloa katsomassa ja kaikista on ollut lähinnä sellainen tunne, että no jos nyt ei kertakaikkiaan mitään parempaa ole tarjolla... 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto 

Miksi? Ketju nousee kyllä muutenkin JOS aihe kiinnostaa muitakin.

Vierailija
22/26 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei talon tarvitse olla täydellinen sellaisenaan. Hyvin harvoin onkaan, yhtään mikään asunto. Tärkeintä on sijainti, mieleinen piha ja alue, mieleinen pohjaratkaisu sekä että talo on hyvässä kunnossa ja vuosien mittaan remppailtu. Lista ON pitkä, mutta on aivan eri asia ostaa talo kuin asunto.

En minäkään tule ostamaan TÄYDELLISTÄ taloa. Ostan talon, jossa on potentiaalia vaikka mihin, ja sitten remppautan (en itse, vaan teetän) täydelliseksi.

Olen samaa mieltä että on aivan eri asia ostaa talo kuin asunto. Olen kerran elämäni aikana tehnyt sen virheen, että puolisoni kanssa ostimme talon, johon jotenkin tyydyimme sillä hetkellä. Kun ei me olla sellaisia remppaihmisiä, eikä ollut intoa edes ryhtyä remppauttamaan. Ei siitä olisi minusta rempallakaan saanut mieleistä, koska oli perusasioita pielessä, kuten talon sijainti siinä tontilla. Eikä tontinkaan sijainti ihan nappiosuma ollut, vaikka oli ihan ookoo. Parin vuoden päästä laitettiin se talo myyntiin ja muutettiin sellaiseen, mistä oikeasti tykättiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei saatu oikeaa taloa kohdalle. Silloin kannattaa miettiä, jos voisi rakentaa itse. 

Vierailija
24/26 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme talon joka on yksikerroksinen. Myös kiinteistövero alhainen, tontti tasainen eikä kalliota. Osaamme remontoida joten teimme 20 tonnia pienemmän tarjouksen mitä pyysivät. Alennus oli 18 tonnia lopulta.

Vierailija
25/26 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli. Tuntui että tässä on nyt just meidän tarpeille (ja budjetille) sopiva koti. Toki tätä edelsi kahden vuoden etsintä, joten oli jo aika hioutunut käsitys siitä mitä on tarjolla. Yhdestä oltaisiin aiemmin tehty tarjous, mutta se meni tosi nopeasti. 

Vierailija
26/26 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut vaan rakensin mieleiseni.