Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-Pankki pääpankkina

Vierailija
10.02.2025 |

Käyttääkö täällä kukaan S-Pankkia pääpankkina? Itselläni pelkkien bonusten takia tili. Olin valittanut jotain palvelumaksujen (tulevasta) noususta Nordealla, kun kaveri sanoi, että on nykyään täysin S-Pankin asiakas.

Arvostelut trustpilotilla aika kurjia, mutta niin on näemmä muillakin pankeilla. Toivoisin nyt rehellisiä vastauksia ja kokemuksia, jos keltään niitä löytyy. Olisihan se ihan mukava siirtyä kuukausimaksuttomaan, kun on jo valmiiksi asiakasomistaja, vaan en tiedä, uskaltaako tuonne rahoja siirtää.

Ja saa kutsua idiootiksi, olen ollut koko elämäni Nordean asiakkaana, minne sain kortin teininä.. Enkä ole oikeastaan harkinnut muualle siirtymistä aiemmin.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S on itsellä kolmantena tilinä. Tietoturva-asioihin ehkä kiinniitäisin huomiota jos alkaisin enemmän käyttää.

Vierailija
82/101 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpankki? Mulla tili S-pankissa. Ei valittamista. Ei kuluja. Ei muita pankkeja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ass Market 

Vierailija
84/101 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme pitkään Handelsbankenin asiakkaita, ja se luopui suomalaisista henkilöasiakkaistaan viime joulukuussa. S-pankki osti toiminnot ja sinne muutettiin sen mukana. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
85/101 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te pystyneet tilaamaan normaalisti ulkomaisista nettikaupoista s-pankin tililtä tai maksukortilla? Olen yrittänyt jo kahdesti ostaa eräästä nettiputiikista, pankki ottaa kyllä katevauksen tililtäni, muttei maksu siirry nettikaupalle saakka. Onko muilla sama ongelma ilmennyt? Olen laittanut maksurajat ja alueen ok, muttei toimi silti. 

Vierailija
86/101 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki ei ole oikea pankki !  Kauppa  pysyköön kauppana. 
Asiakaspalvelu ylimielistä,

Vierailija
87/101 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spankissa taitaa työskennellä ihan kassaneidit, ilman alan koulutusta. Pääsevät pankkiasioihin ilman mitään vastuuta tai osaamista. Turvallisuuspuutteisiin ei reagoitu ajoissa, tilisiierot toiseen pankkiin kestää. Tätä ongelmaa ei muiden pankkien välillä ole. En luota, että tietoni tai rahani olisivat spankissa turvassa ja koen että tietoturva vuotaa kuin seula. Kunnollisia vastauksia et ongelmatilanteissa saa, koska niihin vastailee joku aspa valmiiksi annetuin spiikkerein. 

Vierailija
88/101 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut S-pankin asiakas aivan alusta saakka. Alkuun muistan, että mobiilisovellus oli kökkö, eikä sillä pystynyt hoitamaan kaikkea, mitä OP:n mobiililla. Esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla kirjautuminen palveluihin kehitettiin vasta noihin aikoihin. 

Peruspankkipalveluiden osalta nykyään kaikki toimii sen verran hyvin, että voisin siirtää koko asiakkuuden S-pankkiin, kohta myyn asunnonkin pois ja vapaudun asuntolainapankista. Mutta mihin pankkiin avaisin osakesäästötilin? Missä pienimmät kulut?

Vierailija
89/101 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOP/MERITA/NORDEA ollu pääpankki koko iän. Edellisen asuntolaina hakemuskierroksen talon ostoon smafia-pankki lopetti neuvottelut yksipuolisesti kesken. 

Aikaisemmin perheenjäsenen hakiessa ja ottaessa lainan smafia-pankista eivät osanneet siirrellä asiakirjoja sähköisesti viranomaisten välillä. Vasta uhkailu lainan otosta toisesta pankista auttoi löytämään irtikytetyn verkkopiuhan  joka auttoi sitten asiakirjojen liikuttelussa. Ja toki asioitahan hoiti kaikkiaan 6 henkilöä smafia-pankista prosessin aikana🙄

Vierailija
90/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni S-pankki ei oke edes pankki -sanan arvoinen.

Vierailija
91/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikkia poistumaan Nordeasta! Nordeaa ei kiinnosta kuin ökyrikkaat. 

JOpa meidän taloyhtiö vaihtoi pois Nordeasta, putkiremppalainan ehdot oli niin mahdottomat

Nordeaa kiittää mua asiakkuudesta. Niitä kiinnostaa ne jotka tuo pankkiin rahaa. Olen työtön mutta kun ostan osakkeita niin ne saa palkkiota.

Myös laina-asiakkaat. Mun salkku juuri se 30 000 minkä ne vaatii että saan ilmaisen asiakkuuden.

8 vuoden päästä ne ei tykkää enää meistä kun me ostetaan kaksio ja nostetaan kaikki rahat pois eikä oteta edes lainaa.

Nordea on pörssiyhtiö. On mulla S-pankissa tili myös ja se on hyvä jos ei sijoita.

Vierailija
92/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut S-pankin asiakas aivan alusta saakka. Alkuun muistan, että mobiilisovellus oli kökkö, eikä sillä pystynyt hoitamaan kaikkea, mitä OP:n mobiililla. Esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla kirjautuminen palveluihin kehitettiin vasta noihin aikoihin. 

Peruspankkipalveluiden osalta nykyään kaikki toimii sen verran hyvin, että voisin siirtää koko asiakkuuden S-pankkiin, kohta myyn asunnonkin pois ja vapaudun asuntolainapankista. Mutta mihin pankkiin avaisin osakesäästötilin? Missä pienimmät kulut?

No se on juuri se Nordea. Voi tehdä pieniäkin ostoja. Mulla siellä ost. 

Vierailija
93/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskujen maksun hankaluutta on moittinut muutkin kun minä.  Ihan livenä kuullut nuoremmiltakin.

Se hankaluus olet ihan sinä itse. Toiset ei vaan omaa digitaitoja.

Vierailija
94/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kummatkin. S-pankki ja Nordea. Kummatkin ok. 

Nordea jos sijoittaa ja S-pankki jos ei sijoita eikä ole mitään isoja rahoja.

Sellainen joka saa palkan ja käyttää rahansa niin Nordeaa et tarvitse.

Vierailija
95/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut S-Pankin asiakas sen perustamisesta lähtien eli monta kymmentä vuotta. Ei ikinä mitään ongelmia eikä koskaan ole ollut mitään palvelumaksuja.

Olen ollut erittäin tyytyväinen.

Vierailija
96/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikkia poistumaan Nordeasta! Nordeaa ei kiinnosta kuin ökyrikkaat. 

JOpa meidän taloyhtiö vaihtoi pois Nordeasta, putkiremppalainan ehdot oli niin mahdottomat

Minä sain aikoinaan parhaan lainatrjouksen Nordeasta ja viimeiset 20 vuotta on palvelut maksaneet 0€/kk. Olen myös s pankin asiakas mutta toistaiseksi en ole nähnyt mitään syytä vaihtaa. Molemmissa on aika paskaa palvelua, vastataan mitä sattuu puolihuolimattomasti, ei kuunnella mitä kysytään jne. 

Tuttavilla aika karu kokemus s pankista asuntolainan ehdoista. Olivat takaamassa lapsensa lainaa ja vakuudeksi sovittiin yksi kiinteistö. Kun menivät allekirjoittamaan lainapapereita olivatkin kirjanneet kaikki kiinteistöt vakuuksiksi. Eivät maininneet tästä mitään, yrittivät huijata. Lukivat onneksi paperit vielä tarkasti läpi. Marssivat ulos ja menivät kilpailijalle. 

Vierailija
97/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut Nordean (Meritan, SYPin jne) tili 66 vuotta, mutta olen ajatellut siirtyä kokonaan S-pankkiin. Viimeinen närkästyksen aihe oli kun joku tyttö soitti ja alkoi kysymään miksi ex-vaimoni oli pistänyt tililleni parisataa euroa. Käytiin läpi joka tilitapahtuma. Erään kesän reissun kulujen tasausta. Nordealla on ollut näitä satojen miljoonien rahanpesujuttuja, niin nyt yrittävät näyttää miten tarkkoja ovat. Tsiisus. 

S-pankki on hyvä myös sijoituskohteena sellaiselle joka ei välitä sijoitusasioista eikä muista finansseista. Bonukset menevät automaattisesti pankin rahastoon, eikä sen eteen tarvitse tehdä mitään. Rahastoa ja sen hallintaa ei myöskään käytetä kusetukseen, kuten perinteisissä pankeissa. Minulla on jo reilu kymppitonni kertynyt huomaamatta.

No joo. Teen osakekauppaa koska sillä tienaa. Bonukset on käytetty mutta nyt ne säästetään eläinlääkärirahastoon. Kasassa vasta 450 euroa. Saadaan kuitenkin 80 euroa kuussa bonareita.

Vierailija
98/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankkihan on jo suunnitellut että pankkipalvelut tulevat tulevaisuudessa maksullisiksi. Kenties hieman edullisempia kuin muut pankit muttei täysin ilmaisia. Mikset hanki nyt S-pankin tiliä ja kortteja ja testaa niitä itse, kun on vielä ilmaisia. Mulla on opintolainan pätkä Nordeassa, sekä luottokortti sieltä ja toinen pankkitili sitten S-pankissa koska se on ilmainen. 

Vierailija
99/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankkihan on jo suunnitellut että pankkipalvelut tulevat tulevaisuudessa maksullisiksi. Kenties hieman edullisempia kuin muut pankit muttei täysin ilmaisia. Mikset hanki nyt S-pankin tiliä ja kortteja ja testaa niitä itse, kun on vielä ilmaisia. Mulla on opintolainan pätkä Nordeassa, sekä luottokortti sieltä ja toinen pankkitili sitten S-pankissa koska se on ilmainen. 

Kuka edes maksaisi s-pankista joka on karvalakki pankki? Itse lopetan sen käytön heti jos muuttuu maksulliseksi. Minulla on OP pääasiallisena pankkina ja se tuntuu oikealta pankilta ja maksan siitä mielelläni omistaja asiakkaana 3,95e/kk.

Vierailija
100/101 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen että miksi on Nordean asiakas jos saa toimeentulotukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän