S-Pankki pääpankkina
Käyttääkö täällä kukaan S-Pankkia pääpankkina? Itselläni pelkkien bonusten takia tili. Olin valittanut jotain palvelumaksujen (tulevasta) noususta Nordealla, kun kaveri sanoi, että on nykyään täysin S-Pankin asiakas.
Arvostelut trustpilotilla aika kurjia, mutta niin on näemmä muillakin pankeilla. Toivoisin nyt rehellisiä vastauksia ja kokemuksia, jos keltään niitä löytyy. Olisihan se ihan mukava siirtyä kuukausimaksuttomaan, kun on jo valmiiksi asiakasomistaja, vaan en tiedä, uskaltaako tuonne rahoja siirtää.
Ja saa kutsua idiootiksi, olen ollut koko elämäni Nordean asiakkaana, minne sain kortin teininä.. Enkä ole oikeastaan harkinnut muualle siirtymistä aiemmin.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on S-pankki ollut aina pankkina ja hyvin on toiminut. Kivaa kun ei tarvitse maksaa kortista kuten nordealla ja monilla muilla ilmeisesti joutuu? Bonukset hyvä juttu ja tulee vielä maksutapaetuakin kun makselee kortilla. Yksi huono puoli on ja se on käteisen nosto- ja talletus, kun ei voi käyttää koneita vaan pitää mennä jollekin S-ryhmän kassalle. Ihan ok toimii käteisen kanssa kyllä, mutta hirveetä määrää kolikoita en kehtaa kiikuttaa millekään myyjälle.
Miksiköhän tuo talletus ei onnistu automaateilla?
Vuosia ollut S-pankin asiakas, ei mitään ongelmia ikinä ja tunnuslukutaulukot tulevat aina hyvissä ajoin ennen kuin aiemmat loppuu, toisin oli OP:ssa.
S-Pankki on selvästi hitaampi kuin kilpailijansa välillä. Esimerkiksi vähän ennen klo 18 maksuun laitettu palkka tuli seuraavana arkipäivänä iltakuudelta perille. Danskella ei ole näitä viiveitä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kerron tämän vain ihan kolme kuolinpesää viime vuosina hoitaneena. Vainajilla ollut useita pankkitilejä, Nordea, Op jne. Viimeisin vainaja, hänellä oli vain S-tili. Hommat hoituivat paljon helpommin kuin em. pankeissa. Varsinkin Nordea, kuolipesän asioiden hoitaminen yhtä tuskaa.
Kahden vainajan kuolinpesän asioita hoitaneena voin kertoa, että melkoista tuskaa se oli Osuuspankissakin. Tosin Nordeasta ja S-pankista ei tuossa yhteydessä kokemusta.
Jos ei olisi lainaa, niin siirtäisin kaiken asioinnin ässään. Nyt lainaa OP ja niistä tulee bonukset, siksi molemmat pankit käytössä.
Vaihdoin OPsta S pankkiin koska S-tilissä ja nettipankin käytössä ei kuluja. Ihan ok.
Vähän liikaa ollut nimenomaan S-Pankilla näitä tietoturvaongelmia ja huijauksia viime aikoina.
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011098468.html
Surkea pankki täynnä mitään osaamattomia ylimielisiä puoskareita. Edes yhtä asiaa ei kyetä hoitamaan samalla henkilöllä vaan henkilö vaihtuu kokoajan ja jokaisella on ihan omanlaisensa henkilökohtaisten mieltymysten mukaiset pelisäännöt. Älä ikinä mene tähän pankkiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lisäksi tili OP:ssa, ja kyllä ärsyttää maksaa kuukausittain yli 5 e ihan turhasta, ei ole edes verkkopankkia siellä. Pitäisi lopettaa se. Ainoa mikä itselläni puhuu S-pankkia vastaan on, että JOS pitäisi käydä konttorissa, se on Prismassa, ajokortittomalle kaukana. Muut konttorit keskustassa, vaikka tosi harvoin auki. Lisäksi S-tili yhteinen miehen kanssa ja periaatteessa kai pitäisi olla yksi vain oma tili?
Toisaalta se Prismassa oleva palvelupiste on todennäköisesti aika myöhään auki. Ehkä jopa kasiin.
Se on totta. Eniten mietityttää S-tilin yhteisyys. Käytännössä vain minä käytän sitä, ei ongelmaa. Mutta jos mies kuolee, käyttöoikeus tiliin lienee kuolinpesällä? Eli esim. miehen lapsilla? Nyt minulla ei ole juuri ollut tuloja eli miehen tuloilla eletty. Tavoitteena on alkaa tie
Siellä voi avata ns tai-tilin. Just ehdottivat meille sitä, kun vastaava tilanne.😽
Vierailija kirjoitti:
Mulla on S-pankki ollut aina pankkina ja hyvin on toiminut. Kivaa kun ei tarvitse maksaa kortista kuten nordealla ja monilla muilla ilmeisesti joutuu? Bonukset hyvä juttu ja tulee vielä maksutapaetuakin kun makselee kortilla. Yksi huono puoli on ja se on käteisen nosto- ja talletus, kun ei voi käyttää koneita vaan pitää mennä jollekin S-ryhmän kassalle. Ihan ok toimii käteisen kanssa kyllä, mutta hirveetä määrää kolikoita en kehtaa kiikuttaa millekään myyjälle.
Kyllähän automaatilla voi nostaa käteistä ja talletusautomaatilla tallettaa. S-pankin toimipisteessä meillä on klo 9-12 ihan käteispalvelu.
Kannattaa tehdä muutakin kuin kantaa hiekkaa pankin lattialle niin saa peruspankkipalvelut maksutta.
S-pankki on pankin karvalakkiversio, perusjutut toimivat niin ja näin. Esimerkiksi verkkopankin käyttöliittymä paskaakin paskempi ja aiheuttaa esim turhia klikkailuja kun yksinertaisetkin toiminnot pitää tehdä monen sivun kautta, vaikka ne voisi aivan hyvin hoitaa yhdellä näkymällä.
Ja palveluvalikoimasta puuttuu useita peruspankkitoimintaan kuuluvia palveluita.
Jos tarkkoja ollaan niin eihän S-pankki ole täysin ilmainen. Sun täytyy asioida Prismassa tai S-kaupassa edes joskus että saat sen ilmaisuuden. Jos lähistöllä ei ole näitä kauppoja ja käyt vaan Lidlissä niin S-kortista tulee lasku. Eikö se näin mee? Mutta aika monihan käy ostoksilla esim.Prismassa.
S-ryhmällä ei ole rahaa, kaikki menevät Taneli Mäkelän eläkerahoihin.
Mä siirryin Nordeasta Tapiola pankkiin jo 24 vuotta sitten. Sitten se sulautui S Pankkiin jo joskus ehkä 15 - 20 vuotta sitten. Mut siirrettiin automaattisesti sinne S Pankkiin.
Mulla on ollut siis ainut pankkitilini ja päätili S Pankissa jo noin 20 vuotta. Mulla on monta eri tiliä sinne itse asiassa. On käyttötili, säästötili, rahastotili johon tulee bonukset jne. Kaikki maksuttomia. On myös VISA heidän kauttaan. Ja joskus 10 v sitten aloin säästämään heidän kauttaan rahastoon.
Kun lapset syntyivät tein heille tilin sinne käyttötili ja säästötili.
Kaikki toiminu aina. Kaikilla tilit ja kortit sinne. Koko taloudelta
Vierailija kirjoitti:
Mä siirryin Nordeasta Tapiola pankkiin jo 24 vuotta sitten. Sitten se sulautui S Pankkiin jo joskus ehkä 15 - 20 vuotta sitten. Mut siirrettiin automaattisesti sinne S Pankkiin.
Mulla on ollut siis ainut pankkitilini ja päätili S Pankissa jo noin 20 vuotta. Mulla on monta eri tiliä sinne itse asiassa. On käyttötili, säästötili, rahastotili johon tulee bonukset jne. Kaikki maksuttomia. On myös VISA heidän kauttaan. Ja joskus 10 v sitten aloin säästämään heidän kauttaan rahastoon.
Kun lapset syntyivät tein heille tilin sinne käyttötili ja säästötili.
Kaikki toiminu aina. Kaikilla tilit ja kortit sinne. Koko taloudelta
Kaikki kuukausimaksuttomia. Olleet aina.
S-Pankki on ok, jos on asiakasomistaja, jolloin saa maksuttomat peruspalvelut. Sen sijaan kritisoisin "perinteistä" selaimella käytettävää verkkopankkia, jota ei ilmeisesti enää kehitetä paremmaksi, kun asiakkaille tuputetaan S-mobiilia. En pidä ajatuksesta, että kaikki mahdollinen pitää siirtää puhelimeen. Lisäksi S-mobiili ei ole pelkkä pankkisovellus, vaan sen kautta pitäisi myös näyttää alennuskupongit. Ei huvita kassajonossa alkaa availla verkkopankkia! Tämä on yksi syy, miksi boikotoin kyseisen pankin sovellusta, vaikka mielelläni asiakas olenkin. On tosin käynyt välillä mielessä, että eroaisin koko asiakasomistajuudesta ja siirtyisin tavalliseen pankkiin, mutta ilmaisuus kieltämättä houkuttelee.