S-Pankki pääpankkina
Käyttääkö täällä kukaan S-Pankkia pääpankkina? Itselläni pelkkien bonusten takia tili. Olin valittanut jotain palvelumaksujen (tulevasta) noususta Nordealla, kun kaveri sanoi, että on nykyään täysin S-Pankin asiakas.
Arvostelut trustpilotilla aika kurjia, mutta niin on näemmä muillakin pankeilla. Toivoisin nyt rehellisiä vastauksia ja kokemuksia, jos keltään niitä löytyy. Olisihan se ihan mukava siirtyä kuukausimaksuttomaan, kun on jo valmiiksi asiakasomistaja, vaan en tiedä, uskaltaako tuonne rahoja siirtää.
Ja saa kutsua idiootiksi, olen ollut koko elämäni Nordean asiakkaana, minne sain kortin teininä.. Enkä ole oikeastaan harkinnut muualle siirtymistä aiemmin.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lisäksi tili OP:ssa, ja kyllä ärsyttää maksaa kuukausittain yli 5 e ihan turhasta, ei ole edes verkkopankkia siellä. Pitäisi lopettaa se. Ainoa mikä itselläni puhuu S-pankkia vastaan on, että JOS pitäisi käydä konttorissa, se on Prismassa, ajokortittomalle kaukana. Muut konttorit keskustassa, vaikka tosi harvoin auki. Lisäksi S-tili yhteinen miehen kanssa ja periaatteessa kai pitäisi olla yksi vain oma tili?
Voit avata itsellesi ihan oman henkilökohtaisen tilin. Voit asioida pankissa paikanpäällä tai soittaa asiakaspalveluun. Puhelimitsekin on asioita voinut hoitaa.
Jos nyt oikein muistan, niin uusia tilejä voi avata netissäkin. Omat pankkiasiat ovat vain S-pankissa, kaksi tiliä omia ja kaksi yhteistä puolison kanssa. Ollut jo iät ja ajat eikä mitään ongelmaa tai hankaluutta ole ilmennyt. Maksuttomia palveluja Visaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lisäksi tili OP:ssa, ja kyllä ärsyttää maksaa kuukausittain yli 5 e ihan turhasta, ei ole edes verkkopankkia siellä. Pitäisi lopettaa se. Ainoa mikä itselläni puhuu S-pankkia vastaan on, että JOS pitäisi käydä konttorissa, se on Prismassa, ajokortittomalle kaukana. Muut konttorit keskustassa, vaikka tosi harvoin auki. Lisäksi S-tili yhteinen miehen kanssa ja periaatteessa kai pitäisi olla yksi vain oma tili?
Voit avata itsellesi ihan oman henkilökohtaisen tilin. Voit asioida pankissa paikanpäällä tai soittaa asiakaspalveluun. Puhelimitsekin on asioita voinut hoitaa.
Jos nyt oikein muistan, niin uusia tilejä voi avata netissäkin. Omat pankkiasiat ovat vain S-pankissa, kaksi tiliä omia ja kaksi yhteistä puolison kanssa. Ollut jo iät ja ajat eikä mitään ongelmaa tai hankaluutta ole ilmennyt. Maksu
No tätä voisin kyllä harkita, jos tosiaan voisi saada toisenkin tilin ilman palvelumaksuja samaan pankkiin. Joskin siitäkin kai varoitellaan, että pitäisi olla tili useammassa pankissa, koska kyberhyökkäykset, mutta en tosiaan halua maksaa järjettömiä palvelumaksuja. Kiitos neuvosta :)
Siirryin Nordeasta käyttämään pelkästään S-pankkia kohta 10 vuotta sitten kun Nordea nosti jatkuvasti maksujaan. Olen ollut tosi tyytyväinen: Saan kaiken haluamani palvelun ihan siinä missä sain Nordealta, mutta nyt paljon halvemmalla, ja ne muutaman kerran kun on täytynyt vierailla konttorissa niin S-pankissa on ollut lyhyemmät jonot kun mitä Nordeassa aikanaan oli.
Kuolinpesä ei saa automaattisesti käyttöoikeutta vainajan tileihin. Pitää erikseen nimetä tiliä käyttävä(t)henkilö(t). ja hakea käyttöoikeutta heille.
Kukaan ei siis pysty tuosta vain maksamaan tai nostamaan varoja vainajan/kuolinpesän tililtä.
S-pankki ollut pääpankkina pitkään. Yksi etu on myös se, että tililtä voi nostaa tai panna kaikissa S-kaupoissa niiden aukioloaikoina.
Onkohan nämä kehu kommentit kyseisen pankin työntekijöiden?
Vierailija kirjoitti:
No jos karvalakkimalli pankista mikäs siinä, mutta kyllähän se kaikin puolin on paska kun oikeisiin pankkeihin vertaa. Ajaahan jotkut daciallakin vaikka oikeitakin autoja on.
Jos on tingeltangelin perään ja pankkikin on keino pönkittää pikku itsetuntoa, niin siitä vaan. Kun saa kerran 10 vuodessa astua marmorilattialle, niin kyllähän se höpöä tekee.
On siirryin suosiolla kun taas edellinen pankki nosti palvelumaksuja. Nyt ei mene palvelumaksuja ja pankki on lauantainakin auki klo 16 asti
Vierailija kirjoitti:
Siirryin Nordeasta käyttämään pelkästään S-pankkia kohta 10 vuotta sitten kun Nordea nosti jatkuvasti maksujaan. Olen ollut tosi tyytyväinen: Saan kaiken haluamani palvelun ihan siinä missä sain Nordealta, mutta nyt paljon halvemmalla, ja ne muutaman kerran kun on täytynyt vierailla konttorissa niin S-pankissa on ollut lyhyemmät jonot kun mitä Nordeassa aikanaan oli.
S-pankissa voi asioida helposti vaikka kauppareissulla, nappaa vain jonotusnumeron. Nordean kanssa on hankalampaa, pitää mennä johonkin harvoista jäljellä olevista konttoreista etukäteen varattuna aikana hattu kourassa.
Kerron tämän vain ihan kolme kuolinpesää viime vuosina hoitaneena. Vainajilla ollut useita pankkitilejä, Nordea, Op jne. Viimeisin vainaja, hänellä oli vain S-tili. Hommat hoituivat paljon helpommin kuin em. pankeissa. Varsinkin Nordea, kuolipesän asioiden hoitaminen yhtä tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ongelmia ollut.
Tosin eihän nykyisin mitään pankkiasioita missään tiskillä käydä hoitamassa muutenkaan. En edes muista milloin olen ollut pankkikonttorissa sisällä. Kymmenen vuotta sitten?
S-Pankissa nimenomaan voi käydä ihan tiskillä ja hoitamassa asiat kunnolla kahden kesken, ajan kanssa.
Minulla on ollut Nordean (Meritan, SYPin jne) tili 66 vuotta, mutta olen ajatellut siirtyä kokonaan S-pankkiin. Viimeinen närkästyksen aihe oli kun joku tyttö soitti ja alkoi kysymään miksi ex-vaimoni oli pistänyt tililleni parisataa euroa. Käytiin läpi joka tilitapahtuma. Erään kesän reissun kulujen tasausta. Nordealla on ollut näitä satojen miljoonien rahanpesujuttuja, niin nyt yrittävät näyttää miten tarkkoja ovat. Tsiisus.
S-pankki on hyvä myös sijoituskohteena sellaiselle joka ei välitä sijoitusasioista eikä muista finansseista. Bonukset menevät automaattisesti pankin rahastoon, eikä sen eteen tarvitse tehdä mitään. Rahastoa ja sen hallintaa ei myöskään käytetä kusetukseen, kuten perinteisissä pankeissa. Minulla on jo reilu kymppitonni kertynyt huomaamatta.
On käyttötili S-pankissa ja säästöt korkojen takia Svea bankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta se Prismassa oleva palvelupiste on todennäköisesti aika myöhään auki. Ehkä jopa kasiin.
Se on totta. Eniten mietityttää S-tilin yhteisyys. Käytännössä vain minä käytän sitä, ei ongelmaa. Mutta jos mies kuolee, käyttöoikeus tiliin lienee kuolinpesällä? Eli esim. miehen lapsilla? Nyt minulla ei ole juuri ollut tuloja eli miehen tuloilla eletty. Tavoitteena on alkaa tie
Tilin omistajan kuoltua tili sulkeutuu välittömästi. Vaikka olisi muuten käyttöoikeus.
Mitä "uskaltamista" on siirtää rahat yli 3 milj. asiakkaan S-pankkiin?
Laskujen maksun hankaluutta on moittinut muutkin kun minä. Ihan livenä kuullut nuoremmiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Laskujen maksun hankaluutta on moittinut muutkin kun minä. Ihan livenä kuullut nuoremmiltakin.
Mikä ongelma? En ole huomannut mitään vaikka jo vuosia maksanut laskuja Spankissa kuten myös Nordeassakin. Hassua lukea tällaisia väitteitä ilman mitään todellista konkreettista
Vierailija kirjoitti:
Mitä hankalaa niissä muka on? Minulle tulee e-laskut ilman ongelmia.
Siis mitä? S-tilin yhteisyys? Oma tili pitää jokaisella olla, voi hyvänen aika taas.
Mulla on ollut S-Pankki ns. pääpankkina varmaan about siitä asti kun se tuli. Aina toiminut hienosti kaikki, tosin mulla ei ole esim. mitään lainoja.