Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-Pankki pääpankkina

Vierailija
10.02.2025 |

Käyttääkö täällä kukaan S-Pankkia pääpankkina? Itselläni pelkkien bonusten takia tili. Olin valittanut jotain palvelumaksujen (tulevasta) noususta Nordealla, kun kaveri sanoi, että on nykyään täysin S-Pankin asiakas.

Arvostelut trustpilotilla aika kurjia, mutta niin on näemmä muillakin pankeilla. Toivoisin nyt rehellisiä vastauksia ja kokemuksia, jos keltään niitä löytyy. Olisihan se ihan mukava siirtyä kuukausimaksuttomaan, kun on jo valmiiksi asiakasomistaja, vaan en tiedä, uskaltaako tuonne rahoja siirtää.

Ja saa kutsua idiootiksi, olen ollut koko elämäni Nordean asiakkaana, minne sain kortin teininä.. Enkä ole oikeastaan harkinnut muualle siirtymistä aiemmin.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on, ei ole ollut mitään ongelmia. Etenkin jos pankkipalveluiksi riittää tilit ja kortit niin miksi olisi perinteisiä pankkeja huonompi, päinvastoin. S-pankissa voi kait luoda itselleen tilejä kaikkiin eri tarpeisiin ilman mitään säätöä ja lisämaksua.

Vierailija
2/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmia ollut.

Tosin eihän nykyisin mitään pankkiasioita missään tiskillä käydä hoitamassa muutenkaan. En edes muista milloin olen ollut pankkikonttorissa sisällä. Kymmenen vuotta sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin ässäpankkiin vuosia sitten, kun Nordean palvelumaksut raketoivat. Riittää minun tarpeisiin loistavasti, on ilmaiset pankki- ja luottokortit ja joku rahasto käytössä.

Vierailija
4/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siirryin Nordeasta S-pankkiin, kun Nordean maksut alkoivat sylettää. En ole joutunut katumaan. Kaikki toimii hyvin. 

Vierailija
5/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin elinikäisen NOrdea asiakkuuden pois noin vuosi sitten! en vaan kestänyt sitä alati heikkenevää asiakaspalvelua. Ja laina-asiakkaana sain jopa töykeää ja ylimielistä kohtelua. 

S-pankki on pankki niinkuin muutkin, miksi sinne ei uskaltaisi siirtää rahojaan? 

Vierailija
6/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut, joku 6 vuotta ollut. Päivittäisasiat, luottokortti ja jokunen laina.

Ainoana miinuksena miehen viimeisin autolaina kun yritimme saada pankin puhumaan siitä lainasta mun kanssa eikä miehen.... Lopulta sitten laitoin viestiä että ei tässä auta muu kuin mennä hakemaan laina jostain jossa niistä vakuuksista voidaan keskustella vakuuden antajan ja luoton ehdoista asiaan valtuutetun kanssa, niin johan saatiin puhelinpalaveri aikaiseksi.

Vierailija
7/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikkia poistumaan Nordeasta! Nordeaa ei kiinnosta kuin ökyrikkaat. 

JOpa meidän taloyhtiö vaihtoi pois Nordeasta, putkiremppalainan ehdot oli niin mahdottomat

Vierailija
8/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lisäksi tili OP:ssa, ja kyllä ärsyttää maksaa kuukausittain yli 5 e ihan turhasta, ei ole edes verkkopankkia siellä. Pitäisi lopettaa se. Ainoa mikä itselläni puhuu S-pankkia vastaan on, että JOS pitäisi käydä konttorissa, se on Prismassa, ajokortittomalle kaukana. Muut konttorit keskustassa, vaikka tosi harvoin auki. Lisäksi S-tili yhteinen miehen kanssa ja periaatteessa kai pitäisi olla yksi vain oma tili?

Vierailija
9/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista.

Tiedän, että huonoista kokemuksista kirjoitetaan herkemmin verkkoon, mutta kaipasin silti jonkinlaista varmistusta. Kiva, että löytyikin useampi kommentoija. Saatan käydä vielä myöhemmin tällä viikolla vielä erikseen palvelupisteellä, mutta taidan kyllä siirtyä täysin S-Pankin asiakkaaksi. Jotenkin alkanut ottaa Nordea muutenkin päähän, vaikka olen tuttuna ja turvallisena pitänyt.

- ap

Vierailija
10/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä S- pankki ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Sieltä mistä vaihdoin, alkoi palvelumaksut nousta ihan sikamaisesti.

Vierailija
11/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos karvalakkimalli pankista mikäs siinä, mutta kyllähän se kaikin puolin on paska kun oikeisiin pankkeihin vertaa. Ajaahan jotkut daciallakin vaikka oikeitakin autoja on.

Vierailija
12/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lisäksi tili OP:ssa, ja kyllä ärsyttää maksaa kuukausittain yli 5 e ihan turhasta, ei ole edes verkkopankkia siellä. Pitäisi lopettaa se. Ainoa mikä itselläni puhuu S-pankkia vastaan on, että JOS pitäisi käydä konttorissa, se on Prismassa, ajokortittomalle kaukana. Muut konttorit keskustassa, vaikka tosi harvoin auki. Lisäksi S-tili yhteinen miehen kanssa ja periaatteessa kai pitäisi olla yksi vain oma tili?

Toisaalta se Prismassa oleva palvelupiste on todennäköisesti aika myöhään auki. Ehkä jopa kasiin. 

Vierailija
13/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos karvalakkimalli pankista mikäs siinä, mutta kyllähän se kaikin puolin on paska kun oikeisiin pankkeihin vertaa. Ajaahan jotkut daciallakin vaikka oikeitakin autoja on.

Mitä ovat ne kaikki tavat joilla on paskempi? Kerro yksityiskohtaisesti. 

Vierailija
14/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksista.

Tiedän, että huonoista kokemuksista kirjoitetaan herkemmin verkkoon, mutta kaipasin silti jonkinlaista varmistusta. Kiva, että löytyikin useampi kommentoija. Saatan käydä vielä myöhemmin tällä viikolla vielä erikseen palvelupisteellä, mutta taidan kyllä siirtyä täysin S-Pankin asiakkaaksi. Jotenkin alkanut ottaa Nordea muutenkin päähän, vaikka olen tuttuna ja turvallisena pitänyt.

- ap

Nordealle on käynyt se mikä niin monelle liian suureksi kasvaneelle ja liian määräävään asemaan päässeelle. Unohtuu että he on asiakkaita varten ja palvelua tarjoamassa eikä toisin päin. 

Vierailija
15/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat ne kaikki tavat joilla on paskempi? Kerro yksityiskohtaisesti. 

-verkkopankin käytettävyys perseestä. Esim jos teet maksun verkkopankissa pitää se tehdä todella monessa vaiheessa (lomakkeella monta next nappulaa) kun sama hoituu kaikissa oikeissa pankeissa ilman mitään eteenpäin klikkailua.

-ei kunnollisia varainhoidon palveluita,

-ei osakesäästötiliä

-ei arvo-osuustiliä.

Johan tuossa tulikin.

Vierailija
16/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut S-Pankki arkisen maksuliikenteen pääpankkina iät ja ja ajat. Eli käyttötilit siellä, ei mitään maksuja.

Asuntolainat olen ottanut Nordeasta, kun saanut edullisemmin ja joustavat ehdot. Heti kun nykyinen laina on maksettu, lopetan Nordean tilin. Nythän olen vapautettu palvelumaksuista, korttikin on maksuton.

Säästötiili on Noba/Nordax/Bank Norwegianissa. Siellä Säästötili Plus tarjoaa parhaan koron. Kaikki palvelu on maksutonta, myös luottokortti.

Vierailija
17/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta se Prismassa oleva palvelupiste on todennäköisesti aika myöhään auki. Ehkä jopa kasiin. 

Se on totta. Eniten mietityttää S-tilin yhteisyys. Käytännössä vain minä käytän sitä, ei ongelmaa. Mutta jos mies kuolee, käyttöoikeus tiliin lienee kuolinpesällä? Eli esim. miehen lapsilla? Nyt minulla ei ole juuri ollut tuloja eli miehen tuloilla eletty. Tavoitteena on alkaa tienata itsekin, mutta pitäisikö silloin siis olla vain oma tili, johon palkka menee? En todellakaan epäile miestä tai tämän lapsia vilunkipelistä, kai tämä on enemmän periaatekysymys.

Vierailija
18/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mietityttää S-tilin yhteisyys. Käytännössä vain minä käytän sitä, ei ongelmaa. Mutta jos mies kuolee, käyttöoikeus tiliin lienee kuolinpesällä? Eli esim. miehen lapsilla? Nyt minulla ei ole juuri ollut tuloja eli miehen tuloilla eletty. Tavoitteena on alkaa tienata itsekin, mutta pitäisikö silloin siis olla vain oma tili, johon palkka menee? En todellakaan epäile miestä tai tämän lapsia vilunkipelistä, kai tämä on enemmän periaatekysymys.

Avaat tietenkin oman tilin. 

Vierailija
19/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankea aloitus, kertonee ihmisestä mutta vastaan että lapsesta lähtien olin Nordean asiakas ja pian kun menin töihin niin siirryin S-pankin asiakkaaksi ihan kokonaan. Asiakkaana jo n. 20 vuotta, hyvin on toiminut kaikki. Asiakaspalvelu on ollut myös hyvää mielestäni enkä ole lähipiiriltäkään moitteita kuullut. Nordeasta taas on valitettu aika paljon varsinkin viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
20/85 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit avata itsellesi ihan oman henkilökohtaisen tilin. Voit asioida pankissa paikanpäällä tai soittaa asiakaspalveluun. Puhelimitsekin on asioita voinut hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän