Äitini tarjosi minulle talvitakkiaan. Suuttui kun en ottanut ja sanoi vielä jotain tosi inhottavaa
Äitini 81v ei käytä enää pitkiä takkeja, koska liikkuminen on huonoa. Tarjosi sitten tätä minulle ja ei ilm.ollut varautunut, että kieltäydyn. Suuttui ensin sanomalla, että minä olin aikanaan kehunut tätä. No tietenkin olin varmaan sanonut, että näyttää hyvältä, koska kehujahan hän oli kuitenkin odottanut. Kun sanoin, että: niin näyttää hyvältä sulla, mutta ei ole minun tyylinen. Niin paukautti, että "Ethän sinä toppatakkia tietenkään tarvitsekkaan, kun sinulla on ne vaihdevuodet ja kuumia aaltoja". Ensinnäkään en ole koskaan puhunut hänen kanssaan edes kuukautisista, niin en kyllä vaihdevuosistakaan. Toiseksi minulla ei ole vielä vaihtareita. Olen 50 vuotias kyllä, mutta menkat tulee joka kuukausi, enkä tiedä mitään kuumista aalloista. Eikös vaihdevuodet ala vasta sitten, kun menkat on ollut pois sen vähintään vuoden? Tätyy sanoa , että ilkeydellä ei ole mitään rajaa. Kyse vielä 15 vuotta vanhasta toppatakista.
Kommentit (44)
Nyt Ap ala kasvaa lopultakin aikuiseksi. Kasikymppisiltä näitä ilkeitä heittoja alkaa tulla. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan, kasikymppisen aivotoiminta tilttaa jo aika lailla, ei ymmärrä enää, mitä saa sanoa ja mitä ei. Olisithan myös ovoinut napauttaa äitiäsi sanomalla, ettei sulla ole vielä vaihdevuosia ja kysyä oliko äidilläsi sitten jo näin aikaisin ne. Päivitellä sitä. Tai ottaa se takki vaan mukaan ja heivata ensimmäiseen Uffin keräyslootaan.
Vierailija kirjoitti:
On nyt viiskymppisillä itku herkässä jos itkee menopaussi-epäilystä. Vaikuttas just semmoselta vaivalta kun vanhan äitinsä höpinöistä täälläkin itkee. Takki kainaloon ja kiertätykseen tai roskiin. Päivän hyvä työ tehty kun vanhuksella hyvä mieli
Meitä viisikymppisiä on ivattu ja nolattu ihan normaaleilla kehitykseen liittyvillä asioilla. Itsekin ihmettelen, miksi juuri meidän äidit ovat sitä tehneet. Kuukautisten alkaminen oli hävettävää ja sen jälkeen saikin kuulla letkautuksia miten on se aika kuusta, jos sattui olemaan allapäin. Eikö tämä perkele lopu ennen kuin äiti kuolee? Kaikilta ei vaatteita kärsi ottaa, niitä voidaan haluta myöhemmin takaisin.
Nääh, en usko, että mistään toppatakista tässä oikeasti olisi ollut kyse..
Kyse on itse menopaussin ohittaneen 55+, jopa jo varhais-seniorinaisen ikään ehtineen naisen nuoruuden menetyksen kipuilusta. Ei enää kuukautiskiertoa. Alentunut lipido. Kadotettu vyötärö, kuin myös pois kääntyneet miesten katseet..
Mustasukkaisena hedelmällistä nuoruuttaan haikaillen Ap nyt 'kostaa' nuoremmille naisille, joilla vielä itseään reilusti korkeampi menopaussin alkamisikä + kroppakin kenties vielä sorjissa neitomitoissa - puhumalla kiusaavaan sävyyn & halveksuen jokaiselle naiselle väistämättä eteen saapuvasta täysin luonnollisesta asiasta;
menopaussista.
Näin mä vähän luulen. Vai mitä, Ap?
Vedit hatusta koko jupinan. Myönnä!👋
Ei se mitään, ymmärrämme.
Vinkki: Työstä tuota itsevihaasi.
lehmät tulee tiineiksi ei naiset.se oli takki eikä nuttu