Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin pitää mennä, jos sormi lähtee irti?

Vierailija
09.02.2025 |

Pääseekö päivystykseen jo ottamatta?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, jos jossain "Jumalan selän takana" tapahtuisi jotain tuollaista 😱

Vierailija
22/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa huomenna lääkäriin aika ja pidät sormen siihen asti suussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu puolueesta ensiapuohjeet ovat ORPO sormi perseeseen Purra sormi jompaan kumpaan tai vaihtoehtoisesti EK:n nassedän perseeseen tai kok ps puolueiden perseeseen. Nykyään sormen menettäminen ei kuulu julkisen terveydenhuollon piiriin joten ota vakuutus hornettien malliin.

Vierailija
24/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään. Pärjäät ilmankin.

Vierailija
25/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sormi suuhusi. Siten se pysyy "elossa" ja on mahdollista vielä kiinnittää takaisin.

Vierailija
26/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIköhän silloin saa jo soittaa 112 ja sieltä sitten ohjataan jonnekin.

Vierailija
27/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimasin kiinni epoxilla. Pysyy hyvin paikallaan.

Vierailija
28/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindan ovelle, tietenkin. 

Vierailija
29/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset sormen, otat kynnen pois, Voitelet rasvalla, korppujauhotat ja paistat. Nautit punaviinikastikkeen ja pastan kanssa. 😋

Vierailija
30/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mun sormi leikkautui irti niin menin suoraan Tays. Tajuaahan sen tyhmempikin että päivystyksestä ei saa apua irtonaiseen sormeen.

Miten sait sormen mukaan? Vai ei enää voitu kiinnittää.

Laitoin sormen pussiin ja ajoin sairaalaan.

Niin. Voisiko joku pyörtyä irtosormen kanssa. Mistä saisi jäitä siihen vai pitääkö sormen olla lämmin.

Pussissa oli ja se pussi jääpussissa.  Sairaalassa oli mies odottamassa vuoroaan kun menin päivystykseen.  Mulla meni 4,5h kun pääsin sisälle ja se sormimies jäi vielä odottamaan kun tulin lääkärin luota.   Tuskinpa enää saivat kiinni kun niin pitkä aika. Mulla oli vaan murtuneita luita, solisluu ja neljä kylkiluuta.  Lääkäri tutki ja käski pitää kolmiositeen mikä mulla jo oli mennessä ja toivotti pikaista paranemista.

Vierailija
31/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli, mutta jos ei ole niin tässä ohjeet:

1. Tyrehdytä vuoto ja sido haava.

2. Laita pussiin kylmää vettä ja jäätä .

3. Laita sormi puhtaaseen rasiaan tai minigrip pussiin ja laita pussiin, jossa vettä ja jäätä .

4. Menet sitten sinne päivystykseen odottamaan kolme tuntia ja lääkäri setä tai täti ompelee sen kiinni.

6 tuntia aikaa muuten ei pysy enään ompelee .

Good luck

Jos kyse on replantaatiosta niin ensiohjeet ovat hyvät mutta jatkohoitoa taitaa tarjota kolme sairaalaa Suomessa eli hakeutuminen jatkohoitopaikkaan voi viedä hetken. Toimenpiteessä käsikirurgi korjaa luun, jänteet, hermot, verisuonet ja iho että sormi saadaan kuntoon. Yleenä laitetaan kestopuudutus ja sedaatio kun toimenpide kestää tunteja riippuen lähtötilanteesta. Odottamalla tilanne ei parane eikä toimenpidettä voi siirtää.

Vierailija
32/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sormessa takuu voimassa? Voit kysyä saatko uuden sormen?

Vierailija
33/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*tun tekstisyöttö. Jonottamatta. V i t t u.

Puuttuuko sormi?

Vierailija
34/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkiin nyt ainakin

Vierailija
35/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiin joutuu kuoleman jälkeen pahikset kuin jo täällä ahdistaa. Tulikivi järvi . Raamattu. 

Vierailija
36/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mun sormi leikkautui irti niin menin suoraan Tays. Tajuaahan sen tyhmempikin että päivystyksestä ei saa apua irtonaiseen sormeen.

Miten sait sormen mukaan? Vai ei enää voitu kiinnittää.

Laitoin sormen pussiin ja ajoin sairaalaan.

Niin. Voisiko joku pyörtyä irtosormen kanssa. Mistä saisi jäitä siihen vai pitääkö sormen olla lämmin.

Pussissa oli ja se pussi jääpussissa.  Sairaalassa oli mies odottamassa vuoroaan kun menin päivystykseen.  Mulla meni 4,5h kun pääsin sisälle ja se sormimies jäi vielä odottamaan kun tulin lääkärin luota.   Tuskinpa enää saivat kiinni kun niin pitkä aika. Mulla oli vaan murtuneita luita, solisluu ja n

Eli pitäisi muistaa että on erillinen pussi ja jääpalapussi erikseen. Hyvä huomio. Ettei lykkää suoraan jäihin ilman suojaa.

Vierailija
37/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi odottaa viittä tuntia päivystyksessä. V i t t u nyt pitää lähtee.

Ap

Vierailija
38/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussiin vettä ja jäätä? Vai jäätä?

Vierailija
39/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompelutaitoinen kiinnittää sormen itse paikalleen. 

Voin jo nähdä kuinka 60+ maatilan emäntä palstamamma lähtee jo virityelemään ompelukonetta ja asettelemaan lankoja

Vierailija
40/45 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta lähti muutama vuosi sitten koko kämmen ranteen kohdasta poikki. Vaimon, joka on sairaanhoitaja omeli sen takaisin paikoilleen. Sitten hän teki siihen tiukan sidoksen sideharsolla, jonka kiinnitti jeesusteipillä paikoilleen. Side vaihdettiin 3 päivän välein. Siteen vaihdon aikana siitä ranteesta ja kämmenestä poisti verta muutama iilimato joka toinen kerta. Käsi tosin tulenhtui, mutta koska vaimo oli sairaalassa töissä, niin hän toi sieltä minulle salaa antibiootteja ja särkylääkkeitä. Side oli kädessä yhteensä pari kuukautta. Käsi parani täysin noin puolessa vuodessa. Nyt se on melkein kuin entisensä, ainoastaan arpi ranteessa on aika ruma.

Paska trolli v.ittuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän