Ikävimmät yllätykset joita teille on tullut vastaan muuton jälkeen?
Omalla kohdalla kuivuneet ripulipaskat pytyssä kantta myöten ja rikkonainen uuninluukku (eri asunnot).
Kommentit (49)
Eri paikoissa nuorempana ja nyt vesijutut. 1. Hullut naapurit. Siis ihan tosi himmeitä. 2. Home. 3. Asunto ei ollut rempattu, vaan huonokuntoisen oloinen pinnoilta. 4. Tuhohyönteiseet. 5. Loputtomat putki ja vesiongelmat. Jatkuvat edelleen. 6. Kerrostalojen keinoälyllä käynnistyvät patterit. 7. Lähistön tiet ja ongelmat asukkailla kuten päihteet, lukemattomia koiria alueella. 8. Liian tiheä asutus, liikenne, liikennemelut ja liikaa kaikkea mahdollista. 9. Välimatkat jonnekin. 10. Joku haisee hississä säännöllisesti. Sika. 11. Käytävän tunkkaisuus ja hajut. 12. Ilmastoinnin ja asunnon käytännön ongelmat. Osa hajoaa tai vaihdettu huono eko-vaihtoehto. Suomessa voisi olla parempikin laatu asumisessa kaikille, jos ei itse voi korjata sitä. 13. Ilmastoinnin vedot ja raot. 14. Lista on loputon, ehkä ensi kerralla lisää. 15. Kesällä ollut joskus liian kuumaa. Paitsi oli parit viileät kesät kiva. 16. Alueen likaisuus ja deekkiksen haju joka tunkee ikkunan väliin sekä käytävään. 17. Naapurien melut.
Asuntolakin oli kamala opiskellessa, kerrostalokoppi tai ne, kaikki. Lisäksi yksi talo 90-luvun lopussa oli aivan kamala puutalo, alakerrassa putket vuotaneet läpi ja kuivunutta kökköä. Suomi on oikein ihannnemaa.
Asuin kymmeniä vuosia eräässä talossa. Sinä aikana talon porukka muuttui täysin. Alussa porukka oli duunareita ja opiskelijoita, vanha työväenluokkainen rento alue. Pois muuttaessa meininki oli kuin Eira from hell, boomeri-omistusasujia maalta joka kämpässä kyttäämässä ja valittamassa kaikesta.
Vainoavat naapurit. Varokaa iäkkäita eläkkeellä olevia talopoliiseja, kun ostatte.
Kylppärin katossa iso läiskä. Huoltomies tuli ja maalasi sen piiloon. Huono sisäilma oli,tunkkainen. Sokeritoukat vilisteli seinillä.Jääkaappi oli niin kylmä,ettei maitokaan tullut ulos tölkistä. Aloin kärsiä päänsäryistä ja yskästä, Seinän takana huusi juoppo pariskunta. Nyt jo purettu kunnan vuokrarivari,olin 19. Nykyään en tuollaista menoa katselisi päiväkään.
Naapurina syrjäytynyt juoppo nuori mies jolle erehdyin olemaan mukava. Kokoajan soitteli ja pyysi päästä kylään. Hirveä takertuja. Lopulta kun sanoin että hän on vaivaanuuttava ja hakusin olla vain mukava niin suuttui.
Kävin katsomassa asuntoa 2h keittiö ensimmäinen kerros heinäkuussa,talvella meinasin jäätyä sinne pystyyn. Lattiat hohkasi kylmää,patterit oli yhtä tyhjän kanssa. Kun tein ruokaa jätin uuninluukun auki että lämpö leviäisi,ei se kyllä paljon auttanut.
+ rappukäytävästä kuului tosi selkeästi kaikki äänet!
Ei nyt kauhean ikävä, mutta tämä tapahtui ulkomailla kun lähdin töihin tilapäisesti. En ollut siis itse nähnyt asuntoa, tiesin vain että se on solukämppä. Perillä selvisi että se oli erikoisella alueella, naapurissa vuohia ja kanoja joista lähti tietysti oma hajunsa. Matka työpaikalle kesti todella kauan ruuhkien ja outojen bussireittien vuoksi. Olin ainoa asukas kylmän kosteassa ja kolkossa asunnossa, kylppärissä näin torakoita.
Sain vaihdettua onneksi asuntoa lähemmäksi. Siellä oli opiskelijoita eri maista, ja paikat sielläkin vähän rempallaan. Välillä loppui lämmin vesi, välillä kaasu hellasta ja ruokaa ei silloin voinut laittaa. Osa kämppiksistä oli tosi sotkuisia ja osa viinaan meneviä. Talvella oli kylmä sisälläkin, mihin olin tosin varautunut.
Täysin surkea äänieristys (seinän takaa ja yläkerrasta kuului aivan kaikki) ja tuhohyönteiset, joiden hävittämiseks ei taloyhtiön puolelta tehty yhtään mitään, annettiin levitä vaan. Oikein puistattaa ajatellakin sitä helvetinkoloa...
Olin väliaikaisesti töissä toisessa kaupungissa, joten vuokrasin halvimman solukämpän, jossa asuin viikot ja viikonloppuisin palasin omaan kotiini.
Kalusteinani omassa huoneessa vain patja ja pöytä. Okei, väliaikaisesti kaikki sai kelvata. Kämppis oli hiljainen, mutta epäsiisti ja hänen miesystävänsä tuli usein paikalle ja he joivat koko päivän keittiössä ja mies hoilasi lauluja kovalla kännisellä äänellä. Äänieristys oli olematonta, joten se oli kauheata kuunnella. Hän myös tuli huoneen ovelle koputtelemaan ja kyseli outoja.
Ikkunasta näin kun naapuri myi tai osti jotain huumeita, muutenkin oli vähän levotonta.
liian kuuma kämppä kesällä,talvella ei asiaa huomannu,naapurin outo pervoilija hiippari, joka tuli aina pihaan jos lähdin töihin tai vein roskia.rupesin näkemään tyypistä painajaisia ja oli pakko muuttaa pois. joskus asunut naapurissa jotain päihde tyyppejä. onneksi asuin vuokralla ja muutin.
Vierailija kirjoitti:
Koputtelijat. Eka kerros ja lapset sekä avaimensa unohtaneet koputteli ikkunoihin.
Naapurin narkomaaniluukkuun heiteltiin pikkukiviä ikkunaan ja pääovea kopulteltiin vaikka entiset asukkaat olivat jo linnassa tai karkotettu.
Piti muuttaa menestyneen miehen luokse Espooseen mutta kotonani on edelleen tietokonetta pelaava mieslapsi
Vierailija kirjoitti:
Vainoavat naapurit. Varokaa iäkkäita eläkkeellä olevia talopoliiseja, kun ostatte.
Meillä on kahden rapun talossa hullu joka syöksyy koputtamaan oveasi heti jos poraat yhdenkin reiän seinääsi. Se hullu saa elämänsä siitä hulluudesta tai jotain.
mullekin on tuttu tuo vetämätön vessa vastaan ja siivoamaton kämppä. on kyllä jäätävä tervehdys entiseltä asukkaalta.
oon itse siivonnu omat muuttoni ja seuraavalle puhdas kämppä.
Kesällä kämpässä 30 astetta ja talvella hikiseen 18. Alakerrassa asui kaksi korsteenia ja kaikki tupakansavu tuli mun parvekkeelle ja jos ovi oli auki, köry tuli sisään.
1. asunto haisi oudolle, ei kuulemma ollut mitään vikaa. Jouduin hävittämään 4/5 tekstiileistä ja paperitavarasta.
2. asunto. Epäpätevä isännöitsijä ja vielä tollompi hallitus teki elämästä liian kallista ja epäkäytännöllistä. Lähettivät outoja laskuja vielä pitkään poismuuton jälkeen.
3. asunto. Edellinen omistaja jätti kertomatta radonpumpusta ja kanin kusesta pilalle menneestä parketista. Hirveä melu ja haju, mutta saatiin korjattua.
Pilaantunut maa kun alkoi pihan ja kasvimaan rakennus. Kaikki roskat haudattu maahan 50-luvulta lähtien ympäri tonttia. Hammasharjoista öljykannuihin...
Ihan kiva kämppä, mutta huoneiston entisen haltijan ex tyttöystävä poikkesi silloin tällöin etsimässä poikaystäväänsä, yleensä aika humalassa ja rakkautta vailla. Ollaan nykyisin jo "kavereita".
Miten nuo käy ilmi vasta muuton jälkeen?