En ymmärrä tätä trendiä, jossa vanhojentanssimekkoon yhdistetään tennarit
Mielestäni se ei vain näytä kauniilta, jos hienon iltapuvun kanssa on valkoiset tennarit. Tätä näkyi nyt todella paljon. On kuin hajuvesi ja lihapulla. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (254)
Eikö tennarit just sovi tanssiin?
Luuletteko että vanhojen tanssijoita itseään kiinnostaa Irmelin ja Sirkan mielipiteet heidän tennareistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär käytti punaisia kumisaappaita, kun liikkui mekon kanssa ulkona! Tanssiessa jalassa oli mekon väriset tennarit.
Mahtoi olla tyylikäs ilmestys 😂
Oli sen verran muhkea helma, ettei ne näkynyt sieltä alta laisinkaan!
Vierailija kirjoitti:
Osa ei ole vielä tuohon ikään mennessä käyttänyt korollisia kenkiä ja pelkää nilkan nyrjähdyksiä.
Ihan hyvä syy käyttää korottomia kenkiä, mutta ei nyt sentään lenkkareita!
Mulla oli tanssimiseen hyvin soveltuvat korkokengät jaloissani vanhojentansseissa. Todennäköisesti mun maailma olisi nyrjähtänyt radaltaan, jos mun olisi pitänyt tanssia tennareissa:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ei ole vielä tuohon ikään mennessä käyttänyt korollisia kenkiä ja pelkää nilkan nyrjähdyksiä.
Ihan hyvä syy käyttää korottomia kenkiä, mutta ei nyt sentään lenkkareita!
Lenkkarit eivät ole sama asia kuin tennarit, jotka voi olla ihan siistin näköisiä koristeluineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään muotinäytös vaan tanssit. Järkevä ihminen tanssii siihen soveltuvilla kengillä.
Ei ennenkään tällaista ollut. Yhden tunnin pystyy kyllä jokainen nainen kärvistelemään korkkareissa. Ennenkin pystyi.
Eikös vanhojentanssien idea ole se, että opitaan pukeutumaan tilaisuuksien vaatimalla tavalla ja, että opitaan käyttäytymään sivistyneesti...Maailma muuttuu kyllä, mutta tämän tennarityylin näen hetken trendinä, en pysyvänä muutoksena. Katsokaa huviksenne vaikka kilpatanssijoita! Onko heillä tennarit? - No, ei ole! Naisilla on piikkikorkokengät ja miehillä nahkakengät. Jos joku vetää tähän arvokeskustelun mukaan tahi näkee korkkarit naisia halventavana, niin pitäkää tunkkinne! Onnksi ei tarvitse ajatella samoin.
Ei tennareissa voi tanssia. Pohja ei liu yhtään.
Nämä tennari-ihmettelijät eivät ole ehkä ikinä nähneet vanhojen tansseja? Ei niissä ole kyse mistään kilpa-, lava- tai paritansseista, vaan suurimmaksi osaksi vanhoista seuratansseista, joissa askelet ovat lähinnä hyppelehtimistä ja kävelyä. Päivää voisi verrata urheilusuoritukseen monine pitkine tanssinäytöksineen, eikä mihinkään tunnin seisoskeluun korkkareissa. Valkoiset, nätit tennarit vanhojentanssimekon kanssa ovat minusta osoitus siitä, että nuoret naiset ovat nykyään fiksuja ja skarppeja tyyppejä.
Lukiolaisten naisoletettujen juhlapukeutumisesta voi sitten tehdä analyysiä vaikka parin kuukauden päästä ylioppilasjuhlissa. Ei ole siellä tennareita juurikaan, elleivät ne sovi asuun ja omaan tyyliin.
Ihania olette, vanhat tennareissanne!
En minäkään. Juhlava iltapuku ja tennarit. Eihän ne sovi yhtään yhteen. Kas kun ei kumisaappaat.
Mukavuudenhalu menee vähän yli. Menisi sitten collareissa ja tennareissa.
Sama se aikuisten kanssa on. Miehillä puku ja lenkkarit. Wtf??
Naisilla mekko ja tennarit. No, jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään muotinäytös vaan tanssit. Järkevä ihminen tanssii siihen soveltuvilla kengillä.
Ei ennenkään tällaista ollut. Yhden tunnin pystyy kyllä jokainen nainen kärvistelemään korkkareissa. Ennenkin pystyi.
Miksi pitäisi? Ei ole pakko, eikä tarvitse.
Minä taas ajattelin juuri tänä vuonna, että on jotenkin söpö yhdistelmä nuorilla tytöillä. Osalla oli tennarien nauhat vaihdettu puvun sävyn mukaan, mikä oli hauska yksityiskohta. Itse käytän korkkareita ihan arkisinkin ja pukeudun muutenkin tyylikkäästi, mutta ei minua kyllä haittaa nuorien tyyli yhtään. Kiva, että tulee jotain uuttakin eikä näitä jo nähtyjä muoti-ilmiöitä.
Junttikansa on junttikansa.
Helsingin ulkopuolella suurimpana osana vuoden päivistä ei näe yhtäkään tyylikästä ja huoliteltua ihmistä.
Itsekin olen mukautunut, koska muuten erotun ihan liikaa joukosta ja miesten ei-toivottu huomio on ahdistavaa.
Oikeasti, tämä on tyhmien, köyhien ja kateellisten peräjunttila. Ihmisillä ei keskimäärin ole yleissivistystä eikä käytöstapoja.
Ei toki Helsingissäkään. Siellä kuitenkin edes jotkut, joskus, osaavat pukeutua.
En ole lukenut koko ketjua, joten en tiedä, onko joku muukin pitkämuistinen kommentoinut 1980-luvulla hetkellisesti nähtyä muoti-ilmiötä: tennareita kermakakkuhääpuvun alla. Tennarit olivat valkoiset ja kengännauhat selvästi erottuvat, ainakin pitsiset ja vaaleanpunaiset muistan nähneeni. Tyyli oli samanlainen kuin Cindy Lauperilla, muttei yhtä homssuinen.
Ehkäpä tästä vanhojenpäiväilmiöstä joku saa innoituksen ja astelee alttarille tennarit hääpuvun alta vilkkuen? Ja nykynuorisukupolvi tietysti tuntee keksineensä taas jotain uutta. :)
Laita sinä stiletot jalkaasi ja näytä kauniilta. Ketään ei varmaan häiritse tai haittaa
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso on pilalla. On ollut jo viimeiset 5000 vuotta.
Tennarit, nuo rappiojalkineet.
Jep, pitäisi olla metallilla jäykistetyt kapistukset, jotka laittavat jalan luonnottomaan asentoon ja estävät kaikkien jalkalihasten käytön. Tai sellaiset varpaat mädättävät kidutuskengät, joita kiinalaiset käyttivät. Hirveää jos jalkapohja on maan kanssa linjassa ja kengässä on taipuisa pohja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös vanhojentanssien idea ole se, että opitaan pukeutumaan tilaisuuksien vaatimalla tavalla ja, että opitaan käyttäytymään sivistyneesti...Maailma muuttuu kyllä, mutta tämän tennarityylin näen hetken trendinä, en pysyvänä muutoksena. Katsokaa huviksenne vaikka kilpatanssijoita! Onko heillä tennarit? - No, ei ole! Naisilla on piikkikorkokengät ja miehillä nahkakengät. Jos joku vetää tähän arvokeskustelun mukaan tahi näkee korkkarit naisia halventavana, niin pitäkää tunkkinne! Onnksi ei tarvitse ajatella samoin.
Kukaan ei estä sinua käymässä vaikka lähikaupassa 15cm koroissa. Siitä vaan
Tiesitkös, mistä korkkarit ovat muuten saaneet alkunsa? Ne olivat ratsastuskengät, kannat pysyivät paremmin jalustimessa. Sieltä sitten pikku hiljaa levinnyt muoriin ja naisille, nykyään ovat lähinnä fetisoinnin kohde. Samoin miesten puvut ovat olleet alun perin armeijan univormuja. Itse en pidä tällaisia juttuja erityisen hienoina ja imitoimisen arvoisena, mutta hei saa sitä olla sota- tai heppafani jos haluaa
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut koko ketjua, joten en tiedä, onko joku muukin pitkämuistinen kommentoinut 1980-luvulla hetkellisesti nähtyä muoti-ilmiötä: tennareita kermakakkuhääpuvun alla. Tennarit olivat valkoiset ja kengännauhat selvästi erottuvat, ainakin pitsiset ja vaaleanpunaiset muistan nähneeni. Tyyli oli samanlainen kuin Cindy Lauperilla, muttei yhtä homssuinen.
Ehkäpä tästä vanhojenpäiväilmiöstä joku saa innoituksen ja astelee alttarille tennarit hääpuvun alta vilkkuen? Ja nykynuorisukupolvi tietysti tuntee keksineensä taas jotain uutta. :)
Itse en muistanut tuota ilmiötä 80-luvulta. Sen sijaan tennareita on käytetty jo jokunen vuosi hääpuvun kanssa ja sekin on minulle ok.
Hääpuvunkin kanssa tennarit..tunteeko siinä oloaan juhlalliseksi sitten? Huntu päässä ja tennarit jalassa. Kas kun ei Reinot.
Nuoriso on pilalla. On ollut jo viimeiset 5000 vuotta.
Tennarit, nuo rappiojalkineet.