Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mies olla hyvä kokki?

Vierailija
09.02.2025 |

Oma kokemuson, että esivalmisteluja eli misauksia ei kykene tekemään. Kaikkea paistetaan varmuuden vuoksi vähintään vartti liikaa. Munakkaan tekeminen kestää 25 min. Salaattia ryhdytään tekemään, kun pihvit on paistettu. Juuri pitäisi kiitollisena mennä syömään kalliita kuhafileitä, joita on paistettu kuumalla lämmöllä 10 min/puoli ja holvattu sitruunaa, pippuria ja suolaa päälle. Tekisin ite, mutta hän pitää kokkailusta eikä todellakaan halua neuvoja 😁

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kokit on miehiä

Vierailija
2/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on erittäin hyvä kokki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kokit ovat miehiä.

Vierailija
4/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on, osa ei. Suurin osa ei ole.

Vierailija
5/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, mieheni opetti minutkin leipomaan ja tekemään ruokaa.

Vierailija
6/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku valittaa, minä suorastaan tykkäisin jos minunkin mieheni tekisi ruokaa, kuhaa ei todellakaan tarvitse holvata kuin sipulia ja suolaa. Olenkin suomen parhaita ja leipomisessa tulin toiseksi.

Vierailija
7/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Miehillä on nää bravuurit, joita näytösmielessä kokkaillaan silloin tällöin. Naiset sitten hoitavat sen tylsän päivittäisen arkiruoanlaiton huomioiden perheen toiveet, terveellisyyden ja taloudellisuuden.

Vierailija
8/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni hyvä kokki ja yksi kaverikin kerran sanoi, että opiskele kokiksi. No, en opiskellut.

M55

Vierailija
9/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy tuollaisia Gordon Ramsayn kuullen.

Vierailija
10/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat kokit on miehiä

Kape Aihinen muodostaa poikkeuksen!

Vierailija
11/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso noita kokkikisoja ja michelin tähden ravintoiloita ja vertaa miten naiset ja miehet on pärjännyt, niin ei tarvitse mitään mutu-tiedoilla mennä! Esimerkiksi Suomessa on ollut joku yli 25 vuotta michelin tähden ravintoloita! Yksikään ei ole tainnut olla naiskokin!

Vierailija
12/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Miehillä on nää bravuurit, joita näytösmielessä kokkaillaan silloin tällöin. Naiset sitten hoitavat sen tylsän päivittäisen arkiruoanlaiton huomioiden perheen toiveet, terveellisyyden ja taloudellisuuden.

Melkoista yleistystä taas. Meillä mies kokkaa useammin arkiruokaa, minä taas tykkään tehdä viikonloppuisin useamman ruokalajin aterioita. Toki liharuuissa mies on silti minua parempi.

Vierailija
13/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on maailman paras ruoanlaittaja. 

Vierailija
14/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kansainvälisiä kokkikisoja katsoo ja Michelin tähden ravintoita, niin taitaa se kysymys kuulua, voiko nainen olla hyvä kokki. No, ehkä jollekin Vappu Pimiä on hyvä kokki, kun se on keittokirjankin kirjoittanut.

Vierailija
15/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut onni saada olla ruoanlaitosta tykkäävien miesten elämässä. Eka poikakaveri teki valkosipuliperunat, lihatiskin pippuripihvit ja kyytipojaksi oli katkarapukimaraa.

Olin myyty... 

😋 

Ammattikokit tietty erikseen. 

Kiinnostus ruuanlaittoon ei katsone sukupuolta, hyvä ruoka syntyy pelisilmällä ja intuitiolla.

Vierailija
16/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat ei osaa kuin syödä sipsejä 

Vierailija
17/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattava osa ammattikokeista on miehiä eli etkö arvosta heidän työtään?

Ja meillä kotona minä olen se "arkiruokakokki", mutta mies tykkää kokeilla kaikkea teknisempää ja tekee oikein hyvää ruokaa.

Vierailija
18/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso noita kokkikisoja ja michelin tähden ravintoiloita ja vertaa miten naiset ja miehet on pärjännyt, niin ei tarvitse mitään mutu-tiedoilla mennä! Esimerkiksi Suomessa on ollut joku yli 25 vuotta michelin tähden ravintoloita! Yksikään ei ole tainnut olla naiskokin!

Tässä on sellainen, että jo kokkikoulussa naiset tungetaan takahuoneeseen väsäämään jälkiruokia tai sulattelemaan katkarapuja, kun taas mieskokit ja miespuoliset harjoittelijat tuhertavat lihan kalan ja pääruokien kanssa. Koko ympäristö on niin toksisen maskuliininen, että naisen on mahdotonta edetä. Ja mitä sellaisia ominaisuuksia miellä on, jotka tekisivät hänestä paremman kokin?

Vierailija
19/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa on, osa ei. Suurin osa ei ole.

Itse olen valekokki.

Vierailija
20/38 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sellainen, että jo kokkikoulussa naiset tungetaan takahuoneeseen väsäämään jälkiruokia tai sulattelemaan katkarapuja, kun taas mieskokit ja miespuoliset harjoittelijat tuhertavat lihan kalan ja pääruokien kanssa. Koko ympäristö on niin toksisen maskuliininen, että naisen on mahdotonta edetä. Ja mitä sellaisia ominaisuuksia miellä on, jotka tekisivät hänestä paremman kokin?

No, ap oli sitä mieltä, että mies ei voisi olla hyvä kokki ollenkaan. Sen takia minä tuon nostin esille. Että maailma ennemmin herättää kysymyksen, voiko nainen olla hyvä kokki.