nainen loukkaantui kun en halunnut tavata kipeänä
Olen tapaillut erästä naista nyt n.2kk. Hän on koko viikon valitellut olevansa kipeänä. Tänään hän sanoi, että hänellä on enää vain vähän yskää ja kurkku kipeänä joten voidaan jo hyvin tavata kuten oli suunniteltu. Itse ehdotin että siirretään tapaamista muutamalla päivällä, jottei riskeerattaisi flunssan tarttumista.
Tästä nainen loukkaantui ja alkoi saarnaamaan siitä, miten on tottunut toiseenlaiseen kohteluun ja että läheisistä tulee pitää huolta heidän ollessa sairaana. Itse olin tästä reaktiosta vähän ymmällään - onko oletuksena että toisen tulee riskeerata oman terveytensä kumppanin ollessa kipeänä, silloinkin jos ei asuta samassa asunnossa? Eikö ole yhtälailla toisesta välittämistä, että välttelee tautien tartuttamista toiseen?
Mitä mieltä olette? Kumpi tässä on oikeassa ja onko olemassa jotain kirjottamattomia sääntöjä tapailukumppanin tapaamiseen suhteen tämän ollessa sairaana?
Kommentit (210)
Sano sille että läheisiä joo mutta sä et ole läheinen vielä.
Ei ole mitään sääntöjä. Muuten ku jos ei kemiat kohtaa,niin ei oo pakko tapailla. Sitä se seurustelu on. Tutustutaan. Hyvä se näin alussa jo huomata, että ei olla samaa mieltä ja toinen tottunut siihen ja toinen tottunut toisella lailla.
No, kyllä suoraan sanoen itselläni fiiliksiä laski voimakkaasti, kun toinen totesi ettei halua tavata kun olin juuri ollut kipeänä. Seurusteltiin tosin jo siinä kohtaa, ettei mikään tyyliin kolmannet treffit.
Itselleni parisuhde kun on sitä, että pidetään toisistamme huolta. Itse kun olisin kysellyt vointeja, ja tarjoutunut tulla käymään jos tarvitsee apua ja hoivaa.
Mutta itse sain vain tunteen, että kanssani tavataan vain kun voidaan varmasti harrastaa seksiä, näin nyt suoraan sanoen. Eipä suhde tuon jälkeen montaa viikkoa enää jatkunut.
En tiedä. Itse etsin ihmissuhdetta jossa ollaan heti alkuunsa ihan eri tasolla ja valmiina vaihtamaan eritteitä kuoleman uhalla niin vaikea sanoa mitään tohon. Jos mä olisin kipeä mä olisin siellä kumppanin sohvalla sairastamassa ja toisin päin, lähtökohtaisesti. Ettei toisen tarvii yksin sairastaa <3
Arvaan, ettei ap ole laittanut puolta tikkua ristiin jeesatakseen flunssaista. Kysynyt, tarviiko hän jotain apteekista, kaupasta, tms. Ja järjestänyt jotain lohduketta tai ilahduketta. Kukkakimpun, namia, paprikaa c-vitamiinin takia.... jotain. Ai niin, mutta suhde ei varmaankaan ole sillä tasolla? Onhan se ymmärrettävää, ettei halua toimia toisen iloksi jos pelkää, että toinen alkaa kiintyä enemmän kuin oli tarkoitus. Kun jos vain olisi pääsy vuoteeseen, jossa ei ole pöpövaaraa, ja muu on rasite?
No olen sitä mieltä, että ei tarvitse tavata, kun on _tartuntariski_ päällä. Mielestäni tämä on ihan selvä asia. Sinun ehdotuksesi oli ihan hyvä, että tapaamista siirrettäisiin parillä päivää. Vielä parempi ehdotus olisi se, että sitä siirrettäisiin kunnes hänellä ei ole enää tarttuvaa tautia, eli pitelisitte yhteyksiä puhelimitse/facetime mitä näitä nyt on ja sitten näkisitte.
Ymmärrän siis niitä ihmisiä, jotka ovat tarkempia tarttumisriskeistä, kun on ollut koronaa ja long covidit eivät ole pikkujuttuja jne.
Vinkki! Se mitä sun sen sijaan kannattaa oitis tehdä, ja jota et ole ilmeisestikään tehnyt, on välittämisen viestiminen ja kipeyden huomiointi. Lähetät postitse piristäviä kirjeitä ja kukan. Kysyt (!) häneltä voitko jotenkin auttaa, esimerkiksi hakea apteekista tarvikkeita ja sitten toisit ne ovensa taakse - jos olet varovainen tarttumisriskistä niin näin. Käyt kaupassa ja haet jotain kananuudelikeittoa ja inkivääriä ja viestit hänelle, että olet tuonut vähän apuja oven taakse. Laita ruokakassiin mukaan myös pikkupehmonalle Valentine's Day-osastolta....
Kyllä tulee yllättymään ja kehumaan sinua ties minne, miten ihanan miehen on nyt ihmeellisesti löytänyt, voiko ollakaan näin.
Kulkutauteja silkkaa itsekkyyttään levittävät ovat ihmisyyden alinta sakkaa. Eläimetkin nuolevat haavansa yksin eivätkä rasita muuta laumaa.
P.S. Olen itse juuri nyt niin kipeä, etten pysty kävelemään. Silti ei tulisi mieleenikään paljastaa haavoittuvaisuuttani lajitovereille. Menetän mieluummin henkeni kuin kasvoni.
N32
Olin taannoin kipeä. Menin miesystäväni luokse ja pyysin häntä vähän pitämään mua hyvänä, kun oli niin karmea olo. Mies naurahti: "Aikuista ihmistä." Ok, ei sitten, mutta kummasti miehelle kelpaa rapsuttelut ja silittelyt ja niitä on aina vaatimassa kännissä ja krapulassa, kun on morkkis. Muistutan sitä kyllä vielä joku kerta tuosta. Usein en mitään ole vailla. Oon kyllä jo tottunut siihen, että mä kelpaan ihmisille vain silloin kun MULLA on annettavaa, en silloin, kun itse tarvitsisin jotain.
Vierailija kirjoitti:
No olen sitä mieltä, että ei tarvitse tavata, kun on _tartuntariski_ päällä. Mielestäni tämä on ihan selvä asia. Sinun ehdotuksesi oli ihan hyvä, että tapaamista siirrettäisiin parillä päivää. Vielä parempi ehdotus olisi se, että sitä siirrettäisiin kunnes hänellä ei ole enää tarttuvaa tautia, eli pitelisitte yhteyksiä puhelimitse/facetime mitä näitä nyt on ja sitten näkisitte.
Ymmärrän siis niitä ihmisiä, jotka ovat tarkempia tarttumisriskeistä, kun on ollut koronaa ja long covidit eivät ole pikkujuttuja jne.
Vinkki! Se mitä sun sen sijaan kannattaa oitis tehdä, ja jota et ole ilmeisestikään tehnyt, on välittämisen viestiminen ja kipeyden huomiointi. Lähetät postitse piristäviä kirjeitä ja kukan. Kysyt (!) häneltä voitko jotenkin auttaa, esimerkiksi hakea apteekista tarvikkeita ja sitten toisit ne ovensa taakse - jos olet varovainen tarttumisriskistä niin näin. Käyt kaupassa ja haet jotain kananuude
Yhteenmuuttoa ei kannata ilmeisesti miettiäkään, koska hotelliyöt tulee aika kalliiksi kun aina pitäisi lähteä toisen flunssaa pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Kulkutauteja silkkaa itsekkyyttään levittävät ovat ihmisyyden alinta sakkaa. Eläimetkin nuolevat haavansa yksin eivätkä rasita muuta laumaa.
P.S. Olen itse juuri nyt niin kipeä, etten pysty kävelemään. Silti ei tulisi mieleenikään paljastaa haavoittuvaisuuttani lajitovereille. Menetän mieluummin henkeni kuin kasvoni.
N32
Tykkään tästä ajattelusta, häivä Tuntemattoman Lehtoa!
Vierailija kirjoitti:
Olin taannoin kipeä. Menin miesystäväni luokse ja pyysin häntä vähän pitämään mua hyvänä, kun oli niin karmea olo. Mies naurahti: "Aikuista ihmistä." Ok, ei sitten, mutta kummasti miehelle kelpaa rapsuttelut ja silittelyt ja niitä on aina vaatimassa kännissä ja krapulassa, kun on morkkis. Muistutan sitä kyllä vielä joku kerta tuosta. Usein en mitään ole vailla. Oon kyllä jo tottunut siihen, että mä kelpaan ihmisille vain silloin kun MULLA on annettavaa, en silloin, kun itse tarvitsisin jotain.
Itse olisin eronnut suoraan tuon kommentin jälkeen. Paljastaa, ettei tunne kuin korkeintaankin kaveruutta.
Itselle kävi myös noin. Mitä *ittua, ei enää vastannut yhteydenottoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vinkki! Se mitä sun sen sijaan kannattaa oitis tehdä, ja jota et ole ilmeisestikään tehnyt, on välittämisen viestiminen ja kipeyden huomiointi. Lähetät postitse piristäviä kirjeitä ja kukan. Kysyt (!) häneltä voitko jotenkin auttaa, esimerkiksi hakea apteekista tarvikkeita ja sitten toisit ne ovensa taakse - jos olet varovainen tarttumisriskistä niin näin. Käyt kaupassa ja haet jotain kananuude
mhn...kananuudelikeittoa ja inkivääriä ?
"Käyt kaupassa ja haet jotain kananuudelikeittoa ja inkivääriä ja viestit hänelle, että olet tuonut vähän apuja oven taakse. Laita ruokakassiin mukaan myös pikkupehmonalle Valentine's Day-osastolta.... "
Ihmettelisin, että mitä helvetin krääsää ja juurakoita toinen on raijannut oveni taakse kerrottuaan, ettei voi tavata minua kuin terveenä (eli vasta kun voin harrastaa seksiä).
Laittaisin oven taakse krääsäpinon viereen kassiin pakatut tyypin tavarat asunnoltani, ja käskisin hakemaan pois.
Jos hän olisi pyytänyt sinua auttamaan ja pitämään huolta ollessaan pahasti kipeänä niin ymmärtäisin. Silloin minustakin olisi ollut aiheellista, että olisit mennyt, vaikka tartuntariski onkin. Mutta jos hän ei tarvinnut sinua ollessaan oikeasti kipeä, niin minusta on aika typerää haluta riskeerata terveytesi jälkeenpäin ihan vain, koska ei viitsi odottaa vähän tautinsa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
N32
Ei, kun eläimet ovat samassa laumassa, varovat näyttämästä kipuaan vihollisille
"Yhteenmuuttoa ei kannata ilmeisesti miettiäkään, koska hotelliyöt tulee aika kalliiksi kun aina pitäisi lähteä toisen flunssaa pakoon."
Ymmärrän mitä ajat takaa. Olen tämä aiempi kirjoittaja, jolle vastasit. Tää aihe on mulle vähän vaikea, kun itseni on oltava tarkkana immuunijärjestelmän kanssa ja siksi katson nykyään tarkkaan, ettei olisi turhia tartuntariskejä ilmoilla. Ajattelen myös niin että suhteen/tapailun alkuvaiheessa voi olla enemmän varovaisemmin, mutta tietenkin sitten jos asuttaisiin yhdessä, niin siinä tulee jaetuksi sairastumiset - usein samassa taloudessa samat sairaudet sitten menevät yhdelle toiselle ympäriinsä, ja sitten yhdessä tehdään ja autetaan. Mutta vaikka ei asuttaisi yhdessä, niin auttaminen on mahdollista kuten laitoin postaukseenkin- auttaminen ja välittäminen on asiaa! <3
Vierailija kirjoitti:
Arvaan, ettei ap ole laittanut puolta tikkua ristiin jeesatakseen flunssaista. Kysynyt, tarviiko hän jotain apteekista, kaupasta, tms. Ja järjestänyt jotain lohduketta tai ilahduketta. Kukkakimpun, namia, paprikaa c-vitamiinin takia.... jotain. Ai niin, mutta suhde ei varmaankaan ole sillä tasolla? Onhan se ymmärrettävää, ettei halua toimia toisen iloksi jos pelkää, että toinen alkaa kiintyä enemmän kuin oli tarkoitus. Kun jos vain olisi pääsy vuoteeseen, jossa ei ole pöpövaaraa, ja muu on rasite?
Feminat sien spekulominen alkoi heti.
Ketään ei tavata missään olosuhteissa sairaana! Ilmankos nämä taudit aina kiertää, kun sitä tehdään.