Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun koko elämä on kriisissä mikä on teidän mielestä tärkein laittaa ekana kuntoon?

Vierailija
09.02.2025 |

Talous, terveys, kodin siisteys ja parisuhde kuralla. Minkä laittaisitte ensin kuntoon?

Yritin laittaa terveyden ja kodin mutta tajusin että turhaan treenaan ja punaan kun muuten menee huonosti niin ei jaksa. Näihin oli vain helpoin tarttua. Ajattelin siis muuttaa järjestyksen että motivaatio säilyy. Eli ensin talous kuntoon ja sitten parisuhde poikki tai kuntoon. Luulen että kotityöt ja terveet elämäntavat ovat sen jälkeen palkitsevammat ja jaksan niitä paremmin yllä pitää.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys on tärkein, että jaksaisi hoitaa loput asiat. Nyt tietysti täytyy kysyä mitä ovat sinun terveet tavat? Jos se on suorittavaa treenaamista se ei silloin auta pysymään kunnossa, vaan stressaa liikaa. Niinpä hoida mielenterveys ensin ja mieti sitten muuta suorittamista.

Vierailija
2/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä katsotaan, onko ruokaa kaapissa ja löytyykö sänky, missä nukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty sanomaan noilla tiedoilla. 

Vierailija
4/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun turva ja ruoka on saatu, ruvetaan miettimään keinoja tienata rahaa.

Meditaatio voisi rauhoittaa laukkaavia ajatuksia.

Vierailija
5/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveys on tärkein, että jaksaisi hoitaa loput asiat. Nyt tietysti täytyy kysyä mitä ovat sinun terveet tavat? Jos se on suorittavaa treenaamista se ei silloin auta pysymään kunnossa, vaan stressaa liikaa. Niinpä hoida mielenterveys ensin ja mieti sitten muuta suorittamista.

Olen samaa mieltä tultuani hulluksi vuosi sitten. Pää piti ensin saada kuntoon, että jaksoi keskittyä ihmissuhde-, työ- ja talousasioihin.

Vierailija
6/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että muiden asioiden kuntoon saaminen helpottuu kummasti kun hankkiutuu ensin huonosta parisuhteesta eroon, sellaisessa oleminen vie energiaa kaikelta muulta.

Vierailija
7/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä katsotaan, onko ruokaa kaapissa ja löytyykö sänky, missä nukkua.

Joo on vielä. Luotolla piti kyllä ostaa ruokaa mikä ei hyvä.

Vierailija
8/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on korjata suhde Jeesukseen Kristukseen. Se kun on kunnossa, muut ongelmat hoituvat kyllä. 

Vierailija
9/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys ihan ekana. Voi olla että ne muut asiat menevät sitten itsestään kuntoon kun keskittyy terveyteen. Ilman terveyttä et tee noilla muilla asioilla yhtään mitään. 

Vierailija
10/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kövely/sali 3-4 viikossa. Keksien, roskaruuan pois jättö. Tekee mieli vain löhötä ja syödä.

Vierailija
11/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa sun tilanteesta. Itse lähtisin liikkeelle omasta terveydestä, säännöllinen liikunta 3 - 5 kertaa viikossa ja kodin siisteys toisena. Näihin ei tarvita juurikaan edes rahaa. Kun nämä olisi kunnossa, löytyisi voimavaroja myös muiden asioiden järkkäilyyn. Jos voimavarat on kovin lopussa, niin esim. jonkinlainen asumusero ja lastenhoito tasan puoliksi. Taloudelliset asiat on kaikkein vaikeimpia.

Vierailija
12/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin terveet elämäntavat. Kun saat lisää energiaa niistä niin on paremmin voimia laittaa muutkin asiat kuntoon. 

Vierailija
13/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että muiden asioiden kuntoon saaminen helpottuu kummasti kun hankkiutuu ensin huonosta parisuhteesta eroon, sellaisessa oleminen vie energiaa kaikelta muulta.

Luulen tämän kyllä ole annettu perimmäinen ongelma. Myös raskain ratkottavaksi kun toinen ei myönnä mitään ongelmaa. Elää sitku elämää.

Vierailija
14/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on korjata suhde Jeesukseen Kristukseen. Se kun on kunnossa, muut ongelmat hoituvat kyllä. 

Entä jos jeesus kristus onkin taruolento? Entä jos onkin Buddha tai vaikka Mohammed?

Vierailija
15/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin terveys (ruoka, liikunta), sitten talous. Koti on pienin näistä että sitä voisi limittäin pitää kunnossa ellei sitten ole jokin remontoitava omakotitalo. Parisuhde viimeiseksi.

Tosin jos talous on erityisen pahasti kuralla, niin se pitää korjata ensiksi.

Vierailija
16/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. On kokeiltu. Tuo on myös totuuden kieltämistä että joku rikos tai usko auttaa kaikkeen. Voi itse tehdä myös asioita eikä vain odottaa.

Vierailija
17/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiseista pähteistä luopuminen. Jos tämä on jo kunnossa, seuraavaksi säännölliset ruoka-ajat ja terveellistä, itse valmistettua ja edullista kotiruokaa.

Vierailija
18/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala-suhde ensin kuntoon ja lepoa ohessa, sen jälkeen alkaa mahdolliset solmut aueta, jos on joku asia umppariin mennyt.

Vierailija
19/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aloittanut tyhjästä. 

1. hanki vuokra-asunto

2. osta sänky tai edes patja

3. paistinpannu, kattila, lautanen, lasi, kuppi jne

Vierailija
20/42 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Voisin lyödä tonnista vetoa että ap roikkuu paskassa parisuhteessa josta ei uskalla erota koska yksinolo pelottaa, kärsii mt-ongelmista ja kaikki muu on vain tulosta noista kahdesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi