Miksi tuputatte vieraille pullaa, keksiä, suolaista piirasta ja munkkeja?
Otatko kahvia kysytään aina eteisessä hyvä kun on saanut saappaat jalasta. Miksi?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä tarjota jos toinen tulee matkan päästä,a
Hyvin harvalle maistuu pakasteesta otettu ja sulatettu vanha käntty.
Mikron kautta pöytään , ei paljoa tuoretta häpeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein juuri lohipasteijoita (valmis lehtitaikina) kaksi pellillistä. Edulliseksikin tuli; täytteeseen pieni pala savukalaa, keitettyä riisiä ja keitettyä kananmunaa, purjosilppua ja tilliä, kostukkeeksi turkkilaista jugurttia vähäsen. Hyvin näyttävät vieraille maistuvan ja perheelle myös. Kahvin, teen ja mehun kanssa näyttävät syövän.
Hyi oksetus en koskis pitkällä tikullakaan moiseen roskaan. Taidatte olla kaikki ylipainoisia?
Kunnon ortorektikon kommentti 👍
En yhtään ihmettele miksi tässä maassa on niin paljon ylipainoisia, mutta onnea vaan valitsemallesi tielle.
Se että joskun ottaa kahvileivän kylässä, tarvitse tarkoittaa että on lihava 🤣.
t. BMI 23
Miksi tuputatte vieraille pullaa, keksiä, suolaista piirasta ja munkkeja?
Siksi, että sitä odotetaan! Ja jos ei tarpeeksi nopeasti käske kahville, niin siitä aletaan jopa kyselemään, että saiskos sitä kahviakin!
Itse en suomalaisesta kahvittelukulttuurista välitä tippaakaan, päinvastoin, se ottaa päähän, että aina pitää olla kahvipöydässä - mutta kun ne ihmiset, joita minun luona käy, välittävät sellaisesta, niin eihän sitä nyt voi olla tarjoamatta heille jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen karjalainen geeniperimältäni ja kyllä se on ihan verenperintöä, että ollaan vieraanvaraisia ja laitetaan pöytää koreaksi, kun vieras tulee. Joko suunniteltu vierailu tai yllätysvieras.
Mites munavoi?
Kiitos hyvin.
Kyllä tyrkytetyt munkit kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos emäntä on hyvä leipomaan, mielelläni otan. Mutta jotain vegaanien saatanan vesipullaa ja öljymuffinssia 🤢🤮
Olen tarjonnut ja hyvin näytti maistuvan mutta jätin kertomatta tarjottavien olevan vegaanisia. :DDDDDDD
Eivät ole kehdanneet sanoa, tai nälkäisiä. Minulle olisi turha montaa tuputtaa, maistaisin heti mitä on. Ostan vain voilla leivottua, tai leivon itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin valmis maksamaan jos saisin esim hyvää lohipiirasta!
Tämä. Ja on muuten kallista kahviloissa. Jos sitä edes on.
Teen lohipiirakkaa ihan itse, jopa kahta erilaista aina silloin tällöin. Miksi mennä kahvilaan kun voi nautiskella kotosalla . Ei ole vaikeaa tehdä...jopa minäkin olen oppinut sitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein juuri lohipasteijoita (valmis lehtitaikina) kaksi pellillistä. Edulliseksikin tuli; täytteeseen pieni pala savukalaa, keitettyä riisiä ja keitettyä kananmunaa, purjosilppua ja tilliä, kostukkeeksi turkkilaista jugurttia vähäsen. Hyvin näyttävät vieraille maistuvan ja perheelle myös. Kahvin, teen ja mehun kanssa näyttävät syövän.
Hyi oksetus en koskis pitkällä tikullakaan moiseen roskaan. Taidatte olla kaikki ylipainoisia?
Kunnon ortorektikon kommentti 👍
Voi luoja sentään. Olen kuules ihan terve mutta en syö mitään epäterveellistä, mutta sulle näyttää maistuvan kaikki epäterveellinen moska.
En minäkään normaalisti syö kaikkea, m
En syö pullaa, keksejä, karkkia enkä donitseja ja on epäkohteliasta tuputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos emäntä on hyvä leipomaan, mielelläni otan. Mutta jotain vegaanien saatanan vesipullaa ja öljymuffinssia 🤢🤮
Olen tarjonnut ja hyvin näytti maistuvan mutta jätin kertomatta tarjottavien olevan vegaanisia. :DDDDDDD
Eivät ole kehdanneet sanoa, tai nälkäisiä. Minulle olisi turha montaa tuputtaa, maistaisin heti mitä on. Ostan vain voilla leivottua, tai leivon itse
Sinä et tiedä vegaanituotteista yhtään mitään. xDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Heh. Tämä oli hyvä vastaveto siihen toiseen kahvikeskusteluun, missä porukka kitisee, kun ei tarjottavat kelpaa. Karjalainen äitini aina laittaa tarjolle jotain kahvin kanssa. Minä toi harvoin. Ystävät käyvät kylälemässä seurustelun vuoksi, ei mussuttamisen.
Kiitos kiitos. Loin aloituksen ihan tarkoituksella nähdäkseni kuinka pian mammat sekoavat ja sehän tapahtui nopeammin kuin arvasin. Nottaa, kun sitä mehiläispesää kerran sohasee mutta tulipahan huomattua ettei mammat ymmärrä sarkasmia.
Älä mene kylään, vie talonväki ravintolaan. Sitten sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, voitaikinaan se olis kuulunut tehdä. Lehtitaikinat on täyttä roskaa.
Aloittaja tuntuu olevan varsin yksinkertainen ihminen.