Miksi tuputatte vieraille pullaa, keksiä, suolaista piirasta ja munkkeja?
Otatko kahvia kysytään aina eteisessä hyvä kun on saanut saappaat jalasta. Miksi?
Kommentit (73)
Olen karjalainen geeniperimältäni ja kyllä se on ihan verenperintöä, että ollaan vieraanvaraisia ja laitetaan pöytää koreaksi, kun vieras tulee. Joko suunniteltu vierailu tai yllätysvieras.
Siksi, koska vieraat haluavat pullaa, keksiä, suolaista piirasta ja munkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Suomeen.
Vierailepa joskus vaikka Puolassa!
Jos emäntä on hyvä leipomaan, mielelläni otan. Mutta jotain vegaanien saatanan vesipullaa ja öljymuffinssia 🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Olen karjalainen geeniperimältäni ja kyllä se on ihan verenperintöä, että ollaan vieraanvaraisia ja laitetaan pöytää koreaksi, kun vieras tulee. Joko suunniteltu vierailu tai yllätysvieras.
Sama! Toki jos joku ei halua niin ei tietenkään tarvitse ottaa. Itse esim. en juo kahvia mutta muista tarjottavista olen hyvin tyytyväinen.
Olisin valmis maksamaan jos saisin esim hyvää lohipiirasta!
Miksi menet kyläilemään jos on noin vaikeaa. Pysy kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mites munavoi?
Vierailija kirjoitti:
Olisin valmis maksamaan jos saisin esim hyvää lohipiirasta!
Tämä. Ja on muuten kallista kahviloissa. Jos sitä edes on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites munavoi?
Se voi hyvin, kiitos.
- ohis
Jos emäntä tai isäntä ei tarjoa mitään, vedetään siitäkin herneet nenään. Siitä vasta Ap ruikuttaisikin tällä palstalla. Parempi siis tarjota edes jotakin ja se on vieraan itsensä päätettävä, ottaako jotain vai ei.
Täytekakkuako sinulle pitäisi olla, kun noin hermoilet?
Ja sinä ap et osaa sanoa: Kiitos, en ota kahvia. Silloin sinun ei tarvitse ottaa pullaa, keksiä, eikä ylipäätään mitään.
Ei tuo minusta ole tuputtamista jos kohteliaasti kysyy haluaako vieras kahvia (ja oletettavasti sen kylkiäisenä jotain suupalaa)..
Aina voi sanoa, että tällä kertaa ei kiitos tms. Ei kai kukaan pakkosyötä vierastaan!
Vierailija kirjoitti:
Jos emäntä on hyvä leipomaan, mielelläni otan. Mutta jotain vegaanien saatanan vesipullaa ja öljymuffinssia 🤢🤮
Siis sehän ei ole pelkästään vegaanien tapa tehdä pulla veteen, ihan sekasyöjät tätä tehneet .. hyvä tapa saada pullasta mehevä, kun ei laita taikinaan lehmänmaitoa ja kananmunaa.
Varmaan aika harva vegaani edes tekee pullaa veteen, kun on noita kasvimaitoja. Minä teen veteen, ja tulee hyvää pullaa. Toki olen myös leiponut maitoon, mutta vedellä tulee parempaa.
Koska se on kohteliasta kysyä ja tarjota, ei tietenkään tuputtaa. Sama, kun jossain muualla maailmassa kysytään, että saako olla jotakin juotavaa.
Kauheinta on jos on vain makeita tarjottavia ja vielä useampaa laatua. Pullakahvit sinänsä ok ja keksi siinä sivussa.
Tervetuloa Suomeen.