Miksi tuputatte vieraille pullaa, keksiä, suolaista piirasta ja munkkeja?
Otatko kahvia kysytään aina eteisessä hyvä kun on saanut saappaat jalasta. Miksi?
Kommentit (73)
On se hyvä tarjota jos toinen tulee matkan päästä,a
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo minusta ole tuputtamista jos kohteliaasti kysyy haluaako vieras kahvia (ja oletettavasti sen kylkiäisenä jotain suupalaa)..
Aina voi sanoa, että tällä kertaa ei kiitos tms. Ei kai kukaan pakkosyötä vierastaan!
Monikin pakkosyöttää. Jos sanoo ei kiitos niin voivoi kun jo otin pakkasesta piirakat ja naapurin lähetin ostamaan kahvikermaa ja aattelin että nyt voimme maistaa sitä ihanaa likööriäkin jonka sain joululahjaksi...
Kehtaatko sanoa uudestaan että ei kiitos en ota mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo minusta ole tuputtamista jos kohteliaasti kysyy haluaako vieras kahvia (ja oletettavasti sen kylkiäisenä jotain suupalaa)..
Aina voi sanoa, että tällä kertaa ei kiitos tms. Ei kai kukaan pakkosyötä vierastaan!
Monikin pakkosyöttää. Jos sanoo ei kiitos niin voivoi kun jo otin pakkasesta piirakat ja naapurin lähetin ostamaan kahvikermaa ja aattelin että nyt voimme maistaa sitä ihanaa likööriäkin jonka sain joululahjaksi...
Kehtaatko sanoa uudestaan että ei kiitos en ota mitään?
Miksei kehtaisi?
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska vieraat haluavat pullaa, keksiä, suolaista piirasta ja munkkeja.
No minä en halua.
Ymmärrän ärsytyksen, sillä nykyisessä elämänmuodossa herkkuja tungetaan joka välissä tarjolle. Sitten pitää kohteliaasti kieltäytyä tai sortua mättämään tyhjää kaloria. Itse ne jaksa sitten paastota tai keventää kuitenkaan illalla tai seuraavana päivänä. Olenkin aina vähän pullukkainen, vaikka kyllä vielä ihan normaalipainon sisällä. Tarjolla voisi olla jotain kevyempää, kuten marjasmoothieta ilman lisättyä sokeroa tms. Pähkinät ovat myös hyvää tarjottavaa (tiedän niiden sisältävän hirveästi kaloreita), koska silloin ei tule syöneeksi "tyhjää" tai sokeria liiemmin. Hankalia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos emäntä on hyvä leipomaan, mielelläni otan. Mutta jotain vegaanien saatanan vesipullaa ja öljymuffinssia 🤢🤮
En ole vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en halua.
Enkä minä.
Vierailija kirjoitti:
Maistuuko kahvi?
Hel**in pahalle, en juo. Mutta kunnon tee kelpaa 😅... ja suolainen mieluummin kuin ylimakea ja rasvainen
Ihan käytännöllisesti ajatellen, että siinä ajassa kuin sinä otat kengät pois jalasta ja riisut takkisi ehtii laittamaan kahvit tippumaan. Minä en ainakaan jaksa tuijotella jonkun saapumista taloon.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvalle maistuu pakasteesta otettu ja sulatettu vanha käntty.
Tein juuri lohipasteijoita (valmis lehtitaikina) kaksi pellillistä. Edulliseksikin tuli; täytteeseen pieni pala savukalaa, keitettyä riisiä ja keitettyä kananmunaa, purjosilppua ja tilliä, kostukkeeksi turkkilaista jugurttia vähäsen. Hyvin näyttävät vieraille maistuvan ja perheelle myös. Kahvin, teen ja mehun kanssa näyttävät syövän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos emäntä on hyvä leipomaan, mielelläni otan. Mutta jotain vegaanien saatanan vesipullaa ja öljymuffinssia 🤢🤮
Siis sehän ei ole pelkästään vegaanien tapa tehdä pulla veteen, ihan sekasyöjät tätä tehneet .. hyvä tapa saada pullasta mehevä, kun ei laita taikinaan lehmänmaitoa ja kananmunaa.
Varmaan aika harva vegaani edes tekee pullaa veteen, kun on noita kasvimaitoja. Minä teen veteen, ja tulee hyvää pullaa. Toki olen myös leiponut maitoon, mutta vedellä tulee parempaa.
Jos et osaa tehdä pullasta mEhEvÄä muuta kuin tekemällä sen veteen on parempi ettet leivo ollenkaan. Maku näkyy olevan sinulle toissijainen asia.
Ap vaikuttaa sellaiselta tyypiltä, että ihmetellä täytyy, jos joku on vieraaksi kutsunut. Toista kertaa ei varmasti kutsuta, joten pääset tuosta esittämästäsi valtavasta ongelmasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvalle maistuu pakasteesta otettu ja sulatettu vanha käntty.
Kun tuoreena pakastaa ja mikrossa sulattaa se maku on joskus jopa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käytännöllisesti ajatellen, että siinä ajassa kuin sinä otat kengät pois jalasta ja riisut takkisi ehtii laittamaan kahvit tippumaan. Minä en ainakaan jaksa tuijotella jonkun saapumista taloon.
Tällainen vastaanotto on ihana kaltaiselleni lokille, joka syö kaikki pöydänantimet ja kaapitkin tyhjäksi sekä lähtiessä kysyy, että saanko pakasteesta loputkin. :)))))
Suolaisen piirakan tuputtaminen on erittäin voeraanvaraista.
T. Kake
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tarjota, tulee selän takana valituksia epäystävällisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Tein juuri lohipasteijoita (valmis lehtitaikina) kaksi pellillistä. Edulliseksikin tuli; täytteeseen pieni pala savukalaa, keitettyä riisiä ja keitettyä kananmunaa, purjosilppua ja tilliä, kostukkeeksi turkkilaista jugurttia vähäsen. Hyvin näyttävät vieraille maistuvan ja perheelle myös. Kahvin, teen ja mehun kanssa näyttävät syövän.
Hyi oksetus en koskis pitkällä tikullakaan moiseen roskaan. Taidatte olla kaikki ylipainoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sehän ei ole pelkästään vegaanien tapa tehdä pulla veteen, ihan sekasyöjät tätä tehneet .. hyvä tapa saada pullasta mehevä, kun ei laita taikinaan lehmänmaitoa ja kananmunaa.
Varmaan aika harva vegaani edes tekee pullaa veteen, kun on noita kasvimaitoja. Minä teen veteen, ja tulee hyvää pullaa. Toki olen myös leiponut maitoon, mutta vedellä tulee parempaa.
Suosittelen että täti lukee tämän artikkelin ajatuksella:
https://kotiliesi.fi/ruoka/teemu-aura-kertoo-kuinka-syntyy-taydellinen-…
Kahvia en juo, mutta en panisi pahakseni, jos ehtoisa emäntä tyrkyttäisi piparia, torttua tai piirakkaa.