Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuputatte vieraille pullaa, keksiä, suolaista piirasta ja munkkeja?

Vierailija
09.02.2025 |

Otatko kahvia kysytään aina eteisessä hyvä kun on saanut saappaat jalasta. Miksi?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa sellaiselta tyypiltä, että ihmetellä täytyy, jos joku on vieraaksi kutsunut. Toista kertaa ei varmasti kutsuta, joten pääset tuosta esittämästäsi valtavasta ongelmasta 

En ole ap, mutta samanlainen enkä koskaan syö vierailla mitään ja hyvin menee. Ei ole pakko syödä mitään jos ei tahdo ja olen muuten mies.

Vierailija
42/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein juuri lohipasteijoita (valmis lehtitaikina) kaksi pellillistä. Edulliseksikin tuli; täytteeseen pieni pala savukalaa, keitettyä riisiä ja keitettyä kananmunaa, purjosilppua ja tilliä, kostukkeeksi turkkilaista jugurttia vähäsen. Hyvin näyttävät vieraille maistuvan ja perheelle myös. Kahvin, teen ja mehun kanssa näyttävät syövän.

Hyi oksetus en koskis pitkällä tikullakaan moiseen roskaan. Taidatte olla kaikki ylipainoisia?

Kunnon ortorektikon kommentti 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein juuri lohipasteijoita (valmis lehtitaikina) kaksi pellillistä. Edulliseksikin tuli; täytteeseen pieni pala savukalaa, keitettyä riisiä ja keitettyä kananmunaa, purjosilppua ja tilliä, kostukkeeksi turkkilaista jugurttia vähäsen. Hyvin näyttävät vieraille maistuvan ja perheelle myös. Kahvin, teen ja mehun kanssa näyttävät syövän.

Hyi oksetus en koskis pitkällä tikullakaan moiseen roskaan. Taidatte olla kaikki ylipainoisia?

Voi luoja sentään. Olen kuules ihan terve mutta en syö mitään epäterveellistä, mutta sulle näyttää maistuvan kaikki epäterveellinen moska.

Vierailija
44/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen karjalainen geeniperimältäni ja kyllä se on ihan verenperintöä, että ollaan vieraanvaraisia ja laitetaan pöytää koreaksi, kun vieras tulee. Joko suunniteltu vierailu tai yllätysvieras. 

Oletko koskaan joutunut rajaamaan vieraan syömisiä jos kaikki maistuu eikä vieras lopeta syömistä?

Vierailija
45/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta nykyään tehdäänkin ongelma. Jätä menemättä kylään

Vierailija
46/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään kuuluu syödä joskus jotain vähemmän terveellistäkin hyvää.

Vierailija
47/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele miksi tässä maassa on niin paljon ylipainoisia, mutta onnea vaan valitsemallesi tielle.

Vierailija
48/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos emäntä on hyvä leipomaan, mielelläni otan. Mutta jotain vegaanien saatanan vesipullaa ja öljymuffinssia 🤢🤮

Olen tarjonnut ja hyvin näytti maistuvan mutta jätin kertomatta tarjottavien olevan vegaanisia. :DDDDDDD

Vierailija
49/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Tämä oli hyvä vastaveto siihen toiseen kahvikeskusteluun, missä porukka kitisee, kun ei tarjottavat kelpaa. Karjalainen äitini aina laittaa tarjolle jotain kahvin kanssa. Minä toi harvoin. Ystävät käyvät kylälemässä seurustelun vuoksi, ei mussuttamisen. 

Vierailija
50/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi pitää aina olla tuputtamassa jotain, siis itse vieraille tai vieraat minulle... Mieluiten tarjoilen vaikka teetä / kahvia ja muutaman voileivän ja keksejä tms, ottaa kukin mitä ottaa. Kun ei itseä kiinnosta kahvileivät ja sokerimätöt jne kaikki se epäterveellinen, niin on aika inhottavaa kun aina sitten oletetaan että otetaan pala kakkua jne vaikka ei haluaisi eikä itse edes pidä siitä, turhaa on syödä epäterveellistä josta ei edes tykkää.

Ihan parasta on jos on vaikka vain teetä / kahvia ja keksejä joita ei kukaan tuputa, tai sitten juurikin leipiä ja päälliset saa ottaa itse. Ja ei, en ole mikään terveysfriikki sinänsä mutta jos käy usein kahvilla ja kylässä jne niin ei vain halua pilata terveyttä mättämällä jatkuvasti jotain sokeripullaa tms.

Jotkut ihmiset ei vain jotenkin ymmärrä, että joillekin ei tule hyvä olo siitä että syö jättipalan jotain sokerimättökakkua, sitä ei edes meinaa pystyä aina syömään kun on liian makeaa. 

Vierailija
51/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele miksi tässä maassa on niin paljon ylipainoisia, mutta onnea vaan valitsemallesi tielle.

Kunnon soppaluu siellä kolisee.

Vierailija
52/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämään kuuluu syödä joskus jotain vähemmän terveellistäkin hyvää.

Joo, mutta silloin kun itse haluan syödä sitä jotain epäterveellistä hyvää niin minulle se tarkoittaa esim. intialaista ravintolaa, thainuudeleita, vähän irtokarkkeja tai suklaata tai itsetehtyä pizzaa / pastaa tms. En halua syödä epäterveellisiä asioita joista en edes pidä, kuten suomalaisten rakastamat rasvaiset ja suolaiset / sokeriset mättöeväät joissa on saman verran kaloreita kuin päivän ruuissa normi-ihmisellä. 

Vierailija
53/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen karjalainen geeniperimältäni ja kyllä se on ihan verenperintöä, että ollaan vieraanvaraisia ja laitetaan pöytää koreaksi, kun vieras tulee. Joko suunniteltu vierailu tai yllätysvieras. 

Kyllä jokainen saa ajatella ihan omilla aivoillaan, oli sitten vaikka karjalainen.

Vierailija
54/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristus jos ei kahavi kelepaa niin ei sitte liioon tartte tullakkaa.

Vierailija
55/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Suomeen.

Vierailepa joskus vaikka Puolassa!

Tai Kreikassa XD Siellä käyt kahvittelukierroksella jokikisen kumminkaiman luona ennen kuin pääset jatkamaaan matkaa. Eikä mitään kahvia ja pullaa vaan kunnon pitopöytä laitetaan koreaksi. Jollet syö loukkaat verisesti.

Vierailija
56/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia en juo, mutta en panisi pahakseni, jos ehtoisa emäntä tyrkyttäisi piparia, torttua tai piirakkaa.

Entä jos emäntä on noin 80?

Vierailija
57/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tahtoisi mitään noista. Mieluummin pullakahvit.

Vierailija
58/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos emäntä on hyvä leipomaan, mielelläni otan. Mutta jotain vegaanien saatanan vesipullaa ja öljymuffinssia 🤢🤮

Siis sehän ei ole pelkästään vegaanien tapa tehdä pulla veteen, ihan sekasyöjät tätä tehneet .. hyvä tapa saada pullasta mehevä, kun ei laita taikinaan lehmänmaitoa ja kananmunaa.

Varmaan aika harva vegaani edes tekee pullaa veteen, kun on noita kasvimaitoja. Minä teen veteen, ja tulee hyvää pullaa. Toki olen myös leiponut maitoon, mutta vedellä tulee parempaa.

Ei tule parempaa, maitoa ja voita pitää olla 

Vierailija
59/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja sentään. Olen kuules ihan terve mutta en syö mitään epäterveellistä, mutta sulle näyttää maistuvan kaikki epäterveellinen moska.

En minäkään normaalisti  syö kaikkea, mutta kylässä syön tarjottua. On epäkohteliasta torjua kaikki. Ei kukaan niin usein kyläile  että se horjuttaa terveellisen  ruokavalion 😅

Vierailija
60/73 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat noin sairaan huonosti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi