Lue keskustelun säännöt.
Oikeasti pitkään, yli 10 jopa yli 20 vuotta, kotiäitinä olleita, jotka ovat sen jälkeen vielä työllistyneet?
09.02.2025 |
Oletko joko itse tällainen henkilö, tai tunnetko jonkun tällaisen? Mihin alalle ja miten helposti työllistyminen onnistui, koko- vai osa-aikaisesti? Miltä työelämässä olo tuntui pitkän kotonaolon jälkeen?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olin kolmen lapseni kanssa kotiäitinä kahdeksan vuotta. Palasin töihin nuorimmaisen täytettyä kolme. Työllistyin samalle alalle, jolta aikoinaan jäin hoitovapaalle, eli ammatillisen koulutuksen työtehtäviin. Nyt olen ollut työelämässä 12 vuotta hoitovapailta paluun jälkeen ja minulla on vakituinen työpaikka. Työhaastattelussa kerroin, että kahdeksan vuoden aukko CV:ssä tarkoittaa lasten kanssa vietettyjä vuosia, kun olivat pieniä. Kerroin myös, että lapset ja perhe ovat minulle ykkössijalla elämässä. Ei ole ollut este työllistymiselle. Olen suorittanut korkeakoulututkinnon työn ohessa ja haaveilen jatkokouluttautumisesta, kunhan aika ja resurssit taas antavat siihen mahdollisuuden.