Sairaanhoitaja kerro lisäsi
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Lisät riippuu kuukaudesta paljonko niitä peruspalkan päälle tulee. 300-700€ välillä. Riippuu miten pyhätöitä sattuu kohdalle. Eli merkittävän osan palkasta tekee erilaiset lisät.
Itse saan lisäksi henkilökohtaista palkan lisää siitä, että olen potilasturvallisuusvastaava ja työkokemuksen pituudesta.
Opiskelijan ohjauksesta maksetaan pientä korvausta myös, n. 6€/pv.
Äh, se häly unohtui mainita. Eli Hälykorvaus on meillä 100€, ja sitä maksetaan 24 tunnin sisällä töihin kutsumisessa vapailta tai työvuoron muutoksesta esihenkilön tätä pyytäessä.
Iltalisäni menevät työaikapankkiin, josta " makselen" muutaman tunnin vajaukset, jottei tarvitse tehdä ylipitkiä vuoroja.
La lisä on 15% eli 3,19 e
Su lisä on 100% eli 21,27e
Yölisä 40% 8,50 e
Sunnuntaivuoron saa n kerran kuussa, että kannattaa olla todella kateellinen.
Oisko ne lisät keskimäärin satasen viikossa jos kolmivuorotyö eikä mitään ylimääräisiä pyhiä.
Unohtui hälyraha. Se sovitaan aina määräajaksi. Tällä hetkellä se on 120 e, mutta en koskaan tee niitä. Voimat menee ihan perusduunista selviytymiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisät riippuu kuukaudesta paljonko niitä peruspalkan päälle tulee. 300-700€ välillä. Riippuu miten pyhätöitä sattuu kohdalle. Eli merkittävän osan palkasta tekee erilaiset lisät.
Itse saan lisäksi henkilökohtaista palkan lisää siitä, että olen potilasturvallisuusvastaava ja työkokemuksen pituudesta.
Äh, se häly unohtui mainita. Eli Hälykorvaus on meillä 100€, ja sitä maksetaan 24 tunnin sisällä töihin kutsumisessa vapailta tai työvuoron muutoksesta esihenkilön tätä pyytäessä.
Jos jatkat työpäivää vaikka parilla tunnilla saako siitä jonkun korvauksen?
Vierailija kirjoitti:
Iltalisäni menevät työaikapankkiin, josta " makselen" muutaman tunnin vajaukset, jottei tarvitse tehdä ylipitkiä vuoroja.
Yölisä 40% 8,50 e
Kateellinenhan minä, alanvaihtoa harkitsen että kannattaako opiskella hoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jatkat työpäivää vaikka parilla tunnilla saako siitä jonkun korvauksen?
Ei saa hälyä. Pitää olla ainakin neljä tuntia. Ylityökorvaus 50 prosenttia, jos ei tee myöhemmin lyhyempää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Yölisä 40% 8,50 e
Hyvä tuntipalkka sulla, onko paljon ikälisiä?
Teen päivätyötä psykiatrian poliklinikalla, en saa mitään lisiä. Työaika on periaatteessa joustava, aamuliukuma 8-10 ja iltaliukuma 15-19. "Periaatteessa" sen takia, että esim. osa ryhmistä kokoontuu iltaisin ja ne kuuluvat työhön, eli ei voi lähteä klo 15 kotiin jos sille illalle on ryhmän ohjaus klo 18 asti. Mutta muuten voi kyllä aika pitkälti itse rakentaa kalenterinsa ja antaa ajat potilaille sen mukaan miten itselle sopii. Jos kertyy ylitunteja, ne menee saldoiksi, ja saa pitää joskus vapaina. Ylitöitä meillä ei oikeastaan tunneta ollenkaan. Viikonloppuisin tai juhlapyhinä ei ole vastaanottoja.
Vierailija kirjoitti:
Teen päivätyötä psykiatrian poliklinikalla, en saa mitään lisiä. Työaika on periaatteessa joustava, aamuliukuma 8-10 ja iltaliukuma 15-19. "Periaatteessa" sen takia, että esim. osa ryhmistä kokoontuu iltaisin ja ne kuuluvat työhön, eli ei voi lähteä klo 15 kotiin jos sille illalle on ryhmän ohjaus klo 18 asti. Mutta muuten voi kyllä aika pitkälti itse rakentaa kalenterinsa ja antaa ajat potilaille sen mukaan miten itselle sopii. Jos kertyy ylitunteja, ne menee saldoiksi, ja saa pitää joskus vapaina. Ylitöitä meillä ei oikeastaan tunneta ollenkaan. Viikonloppuisin tai juhlapyhinä ei ole vastaanottoja.
Vielä, unohtui sanoa että viikkotyöaika on 38,15 ja kk-palkka 3518,05 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Onko 3500 €/kk normaali sairaanhoitajan palkka ilman vuoro- ja sunnuntailisiä? Kuvittelin itse peruspalkan olevan alle kolme tonnia.
Saan työehtosopimuksen mukaisen työkokemuslisän (3% peruspalkasta) sekä kaksi osaamiseen ja työpanokseen liittyvää henkilökohtaista lisää (yht. noin 170 euroa). Teen päivätyötä ja meidän yksikössä ei voi työskennellä pelkästään sairaanhoitajan tutkinnolla vaan lisäkoulutus ja tietynlainen kokemus on vaatimus ennen kuin tänne palkataan, joten peruspalkkakin on karvan enemmän kuin hommassa johon voi mennä suoraan koulun penkiltä. Mutta valtakunnallisesti peruspalkka häviää keskiarvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 3500 €/kk normaali sairaanhoitajan palkka ilman vuoro- ja sunnuntailisiä? Kuvittelin itse peruspalkan olevan alle kolme tonnia.
Ei todellakaan ole. Mun peruspalkka on 2500e, oon yksityisellä sairaanhoitajana.
Minulla on joskus ilta-, lauantai ja sunnuntailisiä. Työvuorolistan mukaan määräytyy työajat. Akuuttivastaanotolla, kk-palkka 3022,23 euroa. La-lisä 15 %, su-lisä 100 % ja iltavuoroissa tulee klo 18-20 kahdelta viimeiseltä tunnilta 40 %. Keskimäärin kerran kuukaudessa pitää suostua tekemään yksi viikonloppuvuoro. Meillä on sääntö, että jos tekee sunnuntain, pitää tehdä myös lauantai, koska la-lisä on niin pieni että muuten kukaan ei suostuisi tekemään lauantaita. Hälylisiä ei ole, eikä olla yöllä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin työskentelen psyk polilla sairaanhoitajana, peruspalkka 2900e, kokemuslisänkin kanssa jää alle kolmen tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työnantajasta ja työn vaativuusluokasta. Yleensä esim. poliklinikoilla ja leikkaussaleissa on vähän korkeammat peruspalkat kuin vanhushoivassa tai pitkäaikaisosastoilla. -eri