Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko nolo jos ilmoitan pomolle, että en ole katkera ylennyksen menetyksestä?

Vierailija
08.02.2025 |

Dear Vauva-GPT... saisinko mielipiteen

Työkaveri lähti, ja ilmoitin pomolleni olevani kiinnostunut paikasta. Olin tuuraillut tätä pois lähtenyttä, joten olisin ollut "luonteva valinta".

Asiaan ei palattu moneen viikkoon, kunnes suddenly avoin julkinen työpaikkahaku siihen rooliin ilmestyy. Ymmärrän, että asiasta puhuminen kanssani on voinut tuntua kiusalliselta ajatukselta.

Mutta olen ihan fine, että paikkaan haetaan joku muu. Koska minullakin on tässä ollut viikkoja aikaa ajatella ja laittaa asioita tärkeysjärjestykseen.

Olenko jotenkin hupsu tai tarpeettoman tunteellinen, jos itse ilmoitan pomolle, että olen vain iloinen, kun paikka laitettiin vihdoin hakuun ja saadaan uusi kaivattu henkilö?

En ole katkera ja en halua, että kukaan edes luulee niin ja pelkää tunteitani, välttelee minua (ihan aiheesta saattaisin olla loukkaantunutkin)...tai ehkä ketään ei oikeasti edes kiinnosta.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Totta kai sinä ap haet sitä paikkaa!

Tuollainen julkinen haku vaan voi olla firman ilmainen mainos tai jopa kirjattu toimintastrategiaan ja pakko julkaista vaikka sinua olisikin jo ajateltu tuohon tehtävään.

Hakemalla ilmaiset, että olet tosissasi, ja mahdollisesti jopa tarkennat osaamistasi tälle pomolle. Usein heillä ei edes ole käsitystä työntekijöidensä osaamisesta ja tämä hakemuksen lähettäminen on tapasi osoittaa että olet sopiva.

Useinhan nämä haut päättyvätkin juuri niin, että kyseiseen paikkaan otetaan talon sisältä joku, ja sitten sinun paikkasi on auki julkisessa haussa (näyttää nääs hyvältä firman sivuilla kun on joskus paikkoja auki)

Kiitos tsemppiviesteistä, toisenlaisessa tilanteessa ottaisin neuvoista vaarin.

Olen saanut näiden odotusviikkojen aikana lisätietoja kys roolista ja sitä kohtaavista

No jos sä olet muuttanut mieltäsi, niin sitten sun toki kannattaa kertoa että et ole käytettävissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme