Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko nolo jos ilmoitan pomolle, että en ole katkera ylennyksen menetyksestä?

Vierailija
08.02.2025 |

Dear Vauva-GPT... saisinko mielipiteen

Työkaveri lähti, ja ilmoitin pomolleni olevani kiinnostunut paikasta. Olin tuuraillut tätä pois lähtenyttä, joten olisin ollut "luonteva valinta".

Asiaan ei palattu moneen viikkoon, kunnes suddenly avoin julkinen työpaikkahaku siihen rooliin ilmestyy. Ymmärrän, että asiasta puhuminen kanssani on voinut tuntua kiusalliselta ajatukselta.

Mutta olen ihan fine, että paikkaan haetaan joku muu. Koska minullakin on tässä ollut viikkoja aikaa ajatella ja laittaa asioita tärkeysjärjestykseen.

Olenko jotenkin hupsu tai tarpeettoman tunteellinen, jos itse ilmoitan pomolle, että olen vain iloinen, kun paikka laitettiin vihdoin hakuun ja saadaan uusi kaivattu henkilö?

En ole katkera ja en halua, että kukaan edes luulee niin ja pelkää tunteitani, välttelee minua (ihan aiheesta saattaisin olla loukkaantunutkin)...tai ehkä ketään ei oikeasti edes kiinnosta.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos haet sitä paikkaa kuitenkin?

Vierailija
2/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ainakaan ala kommentoimaan mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi juuri siltä, että olet katkera :D. Jos et oikeasti ole niin ei sinua varmaankaan kiinosta puhua koko jutusta. Saatikka vatvoa sitä la iltana palstalla 😂

Vierailija
4/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos haet sitä paikkaa kuitenkin?

Ymmärrän vinkkisi. Se, että minua ei nähty ainoana vaihtoehtona, ei tietenkään tarkoita, ettenkö saisi omatoimisesti hakea ja ehkä edetäkin haussa.

Mutta tällä hetkellä olen jo päättänyt, että en ole enää mukana. Haluan vaan jatkaa normi arkea. Ap

Vierailija
5/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan hakea sitä paikkaa. Hakijoissa ei välttämättä ole yhtään parempia, joten todellakin sinun kannattaa hakea  koska olet jo tehtävää tuuraillut. Pomosi ei ole hyvä esimies, koska ei keskustele kanssasi asiasta. Tuollaisia on paljon työpaikoilla. Älä siitä välitä.

Vierailija
6/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae paikkaa, jos kiinnostaa! Muuta on turha pomolle puhua. Hakeminen kertoo että olet kiinnostunut edelleen.

Vierailija
7/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä niille!

Vierailija
8/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katkera, mutta asia vaivaa minua niin paljon, että vatvon sitä mielessäni viikkoja ja teen siitä vieläpä aloituksen lauantai-iltana (ehkä kännissä) vauvapalstalle. Lisäksi aion harkita avautumista pomolle. 

Joku tässä ei ihan täsmää, ap :D

Vierailija
9/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytätkö kaikki tehtävän vaatimukset? Reilua olisi esihenkilöltä toki kertoa suoraan, että missä osa-alueilla sinulla olisi kehitettävää, jotta voitaisiin harkita siihen tehtävään. Eikä vain availla tehtävää julkiseen hakuun.

Vierailija
10/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt paikat nyt vaan pitää laittaa julkiseen hakuun. Jos et ole tehnyt kyseistä työtä pääasiallisesti viimeisen vuoden ajan, niin se nyt vaan on laitettava hakuun. Ja ainahan näihin palkataan se ko. työtä aiemmin tehnyt. Näin minutkin vakinaistettiin 

Vierailija
11/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän selittelee, ettei ole jotain, sitä enemmän alleviivaa, että on juuri sitä. Ap:n kohdalla katkeruus paistaa kaikesta, mitä hän sanoo. 

Vierailija
12/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae ja anna olla. Olet muuttanut mielesi asiasta, sinulle hyvä asia ei kiinnosta ketään muuta. 

Vierailija
13/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et hae sitä paikkaa? Meillä pitää laittaa kaikki paikat laittaa julkiseen hakuun vaikka joku talon sisältä siihen hommaan valitaan.

Vierailija
14/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitatko oikeasti noin nolosti?

Vierailija
15/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes suddenly avoin julkinen työpaikkahaku siihen rooliin ilmestyy

Suomi ei ilmeisesti ole sinun äidinkielesi. 

Vierailija
16/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katkera, mutta asia vaivaa minua niin paljon, että vatvon sitä mielessäni viikkoja ja teen siitä vieläpä aloituksen lauantai-iltana (ehkä kännissä) vauvapalstalle. Lisäksi aion harkita avautumista pomolle. 

Arkena ei ehdi tehdä avauksia. Enkä ole vatvonut viikkoja, vaan joitain päiviä. Ei siitä ole kauaa kun laittoivat paikan julki. Sitä ennen oli monen viikon radiohiljaisuus koko asian suhteen. Luojan kiitos se epävarmuus on ohi. Ap.

Vierailija
17/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä.

Vierailija
18/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on pakko pistää paikka viralliseen hakuun, vaikka täytettäisiinkin sisäisesti. Eli ehkä sinua on kaavailtu, mut pakko mennä proseduurin mukaan?

Vierailija
19/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkena ei ehdi tehdä avauksia. Enkä ole vatvonut viikkoja, vaan joitain päiviä. Ei siitä ole kauaa kun laittoivat paikan julki. Sitä ennen oli monen viikon radiohiljaisuus koko asian suhteen. Luojan kiitos se epävarmuus on ohi. Ap.

Miksi tästä edes piti tehdä aloitus, jos oikeasti olisit sinut asian kanssa eikä ko. paikka ja julkinen haku vaivaisi sinua? 

Vierailija
20/61 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi et hae sitä paikkaa? Meillä pitää laittaa kaikki paikat laittaa julkiseen hakuun vaikka joku talon sisältä siihen hommaan valitaan.

Niin meilläkin. Kukaan ei pääse hakematta, vaikka olisi jo talossa töissä. Samalta viivalta haetaan muiden kanssa, ja jos joku pätevämpi hakee paikka, niin hän sitten tulee valituksi. Jos on vaan tasavertaisia hakijoita, niin sitten voi se valmiiksi tuttu ja talon tavat tietävä olla vahvoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä