Lapsi yhä kuumeessa ja huomenna pitäisi viedä hoitoon!
Mitä tässä voi tehdä? Ei ole ketään hoitajia eikä mll:ltakaan saanut huomiseksi hoitajaa. Voinko viedä lapsen hoitoon, vaikka kuumetta nyt 38,5?
Kommentit (56)
Sä siis viet lapsen aamulla tarhaan, ja kun ne sanoo etteivät ota niin sitte jätät siihen pihalle vai?
Ota lapsesi vaikka sitten mukaan töihin ja sano pomollesi että ei näkynyt olevan muuta vaihtoehtoa.
Hanki hoitaja, tarjoa niin paljon, että joku tulee. Muuten voit saada lopputilin. Tai vaihtoehtoisesti ota itse lopputili.
Mikään laki ei anna sinun jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta.
" Muistattehan, että emme ota tarhalle kipeää tai puolikuntoista lasta. Tai jos joku sisaruksista
sairastaa, silloin koko perheen lapset ovat myös kotona. Tämä johtuu siitä, että ¿terveet¿ sisarukset kantavat sairauden aiheuttajaa ja pöpöt kulkeutuvat koko porukkaan. Nyrkkisääntö on se, että lapsella on oltava aina yksi kuumeeton päivä ennen hoidon aloittamista tarhalla."
Eli ei oteta kipeää tai edes puolikuntoista lasta hoitoon.
Puolen päivän varotusajalla hanki hoitaja sairaalle lapselle tai saat lopputilin?
Tai sitten menet lekuriin ja pyydät itsellesi saikkua (valehtelet, että olet oksennustaudissa tmv).
Ei sairasta lasta voi viedä hoitopaikkaan!
Meillä on yksi kapsista ollut nyt siinä noro-viruksessa tasan 7 päivää (tai nyt on 8. päivä jo menossa). Vuorotellen ollaan oltu kotona ja nyt on jo lomapäivät käytössä.
Nuo kolme päivää on hoidonjärjestämistä varten. Ei sen takia, että voi itse hoitaa.
Tarkoitin että kotiäiti voi mennä lekurille ja ottaa sairastodistuksen miehen nimiin että mies jää kotia hoitamaan jotta vaimon ei tarvi 40 asteen kuumeessa hoidella meluavia lapsia!!!
lomapäiviä, mitä sitten kun perheessä on ekaluokkalainen lapsi ja kesälomatkin on jo käytetty pienemmän sisaruksen sairastamisessa. Mihinkäs ekaluokkalainen sitten joutuu koko pitkäksi kesäksi. En nyt ihan yksin sentään vielä pärjää! Ihan kuin jossain olisi jotain pielessä tässä asiassa. Ilmiselvästi joku lapseton on työehdot laatinut.
Oon nimittäin ope ja loma on pidettävä silloin, kun se on. En mä pysty hirveitä summia hoitajalle maksamaan. MLL:stä olisin voinut hoitajan ottaa, mutta en saanut.
Oon mä kerran aiemminkin vienyt hieman kuumeisen lapsen päiväkotiin ja pari kertaa, kun oon hakenut kotiin, oon huomannut, että lapsi on ihan selkeesti kuumeessa. Silti ei oo sanottu päiväkodista mitään eikä oo soitettu hakemaan kotiin eli taitavat kuitenkin ottaa sairaita lapseiakin hoitoon, jos vaan lapsi on sen verran kunnossa, että jaksaa touhuta mukana.
ap
Ei ole MLL:llää tai sukulaisia tai edes ketään niin tuttuja, että voisi pyytää sairasta lasta hoitamaan.
Kyllä on outo systeemi teillä töissä, että ei voi edes palkatonta vapaata pitää.
lapsen ovelta jos on sairas. Ja jos huomaan päivän aikana lapsen olevan sairas niin vanhemmilla 2h aikaa hakea lapsi kotiin.
Nuo säännöt vähän vaihtelevat aloittain, mutta pääsääntöisesti voi olla poissa kolme päivää, ja väliin osunut viikonloppu lasketaan mukaan! Siis jos on perjantain poissa töistä, ei voi enää maanantaina jäädä palkallisella hoitamaan lasta. Neljännen päivän voi yleensä olla kotona palkatta.
Mutta siihen se yleensä loppuu. Millä ihmeen perusteella joku julistaa, että sairastodistuksella voi olla ihan miten pitkään tahansa kotona?
SITÄ PAITSI, KYSE ON SAIRAAN LAPSEN HOIDON JÄRJESTÄMISESTÄ EIKÄ SIITÄ, ETTÄ KOKO SAIRAUDEN AJAN PITÄISI ÄIDIN VOIDA OLLA KOTONA!
Perehtykää nyt herranen aika oman alanne työehtoihin ja hommatkaa itsellenne jonkinlainen turvaverkko ja varahoitojärjestelmä. Harva kunnon flunssa paranee kolmessa päivässä.
Lapsenhoitoapua voi tiedustella Mll:n lisäksi mm. Väestöliiton kautta. Naapurustossa voi olla joku, joka palkkaa vastaan mielellään kaitsee lasta. Ap:llä on liian myöhäistä nyt järjestää itselleen varaverkostoa, mutta viimeistään tämän kokemuksen myötä hän toivon mukaan älyää sellaisen järjestää.
Yksinhuoltaja ei muuten pärjää. Olkoon tämä siis ap:lle opiksi ja toivon mukaan muillekin.
Ja sitten ihmetellään, miks taudit kiertää hoitopaikoissa. HUHUH! EI SAIRASTA LASTA HOITOON!
Menisitkö itse kuumeisena töihin??? Ilmeisesti menisit. Ajattele nyt, miten kurjaa lapsella on, jos on sairaana, ja pitää vaan pyöriä ryhmän mukana, ulkoilla jne.
Koska mulla todellakin oli hyvä turvaverkosto niin kauan, kunnes erosin kelvottomasta miehestäni, joka oli muiden silmissä oikea unelmavävy. Kaikki sukulaiset ja oma perhe hylkäsivät saman tien. Ja töissähän kaikki ystävät, naapurit ja kylläkin myös ne sukulaiset ovat päivisin, joten mistä ihmeestä sen turvaverkon oikein saa, joka voi auttaa keskellä päivää? Kerropa mulle se!
ap
olen saanut mummon hoitamaan. Oli niin vaikea olla pois töistä. Mutta kukaan ei lainkaan ajatellut sitä puolta asiasta että en ollut kipeiden lasten kanssa silmällistäkään yöllä nukkunut ja pirteänä töihin aamulla ja sama seuraavana yönä ja ei kun taas töihin. Kuinkahan kauan sitä olisi oikein selvinnyt niin...... Onneksi lapset parantuivat.
Pyysin isää hoitamaan lasta, kun mun täytyy mennä töihin, mutta hän ei muka ehdi. Ei ikinä jää hoitamaan, vaikka hänellä olis sama oikeus jäädä hoitamaan lasta, vaikka ei asukaan lapsen kanssa. En mä voi potkuja ottaa tän takia, koska sitten en pärjää lapsen kanssa taloudellisesti. Nytkin on aika tiukkaa.
ap