Erehdyin ottamaan kaupasta vegaaniset laiskiaispullat koirakaan ei suostunu syömään niitä joten roskiin meni!
katsoin tuoteselostetta ja en enää ihmettele miksi ei maisutunut
VEHNÄJAUHO, hillo ([sokeri, mansikka, vesi, sakeuttamisaineet (E440, E412, E410), säilöntäaine (E202), stabilointiaine (E333)], kaura-kasvirasvavalmiste [vesi, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi), sokeri, KAURAUUTE, emulgointiaineet (E475, E435), stabilointiaineet (E464), happamuudensäätöaine (E331), suola, väri (E160a)], kasvimargariini [kasvirasva ja -öljy (palmu, rypsi, kookos), vesi, emulgointiaine (E471), suola, aromi, väri (E160a)], vesi
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että syövät ovat lisääntyneet kun on pakotettu syömään lisää kasvisruokia ja katsoo mitä aineita noissakin on
5/5
Myös ei-vegaaninen ruoka sisältää runsaasti lisä- ja täyteaineita.
Vertailun vuoksi, syökö koirasi voilla ja kermalla leivottuja laskiaispullia, jos kasvisversio ei kelvannut? Mansikka vai manteli?
Ainesosat
VEHNÄjauho (Suomi), kermatäyte 30% (laktoositon KERMA 10 %, laktoositon PIIMÄ, kasvirasva (palmu, kookos), glukoosisiirappi, KANANMUNAKELTUAINEN, emulgointiaineet (E435, E471, E322 (SOIJAlesitiini)), stabilointiaineet (E407, E340ii) luonnolliset aromit, väri (beta-karoteeni)), mansikkatäyte 15 % (mansikka, sokeri, vesi, sakeuttamisaineet (E1442, E418, E509) happamuudensäätöaine E330, väri E120, suola ja säilöntäaine E202, aromi), sokeri, vesi, margariini (kasviöljy (rapsi), vesi, suola, aromi), KANANMUNA, hiiva, jodioitu suola, kardemumma ja jauhonparanne E300.
ihan yhtä pitkä litania tässäkin ei-vegaanisessa pullassa on!
Kunhan taas horisette PALMUÖLJY KOOKOS!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin on hiljaista tässä ketjussa vaikka yleensä vegaanit ovat äärimmäisen kärkkäitä tulemaan kommentoimaan. 😄
MITÄ vegaanista tuossa on, tavallinen veteen tehty pulla! On teillä syöty ennenkin!
Kaikki pelkästään kasviperäinen kelpuutetaan vegaanisena.
Vierailija kirjoitti:
Tässä hämmästeltiin nimenomaan vegaanista ruokaa joka sisältääkin ylläripylläri hirmuisen määrän lisäaineita. Onkohan ne kaikki edes vegaanisia lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi Bovaer, lehmien pierunestolääke( myrkky), johan on lisäaineet. Nyt EU antaa luvan käyttää jauhoissa TOUKKIA!! 😄 Suosikaa lähimyllyjä, lihantuttajia ja leipomoita. Jos pitkään ja terveenä haluatte elää.
Toukkajauhoista tehtyjä laskiaispullia, vegaanisen vaahdon kera. Oksennus tuli suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä leivon tosi ihania vegaanisia laskiaispullia😍
Anna sitten resepti, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaan kovitettu kasvirasva on vaarallisinta rasvaa mitä syödä voi!
#vegan
#shit
Voi taivas teitä:D kaupan pullat on yleensä aina vegaanisia, niisä ei vai sitä erikseen mainita, mutta veteen ne tehdään eikä niissä ole kananamunaa. Hillo on noissakin laskiaispullissa ihan sitä samaa hilloa, mitä mammatkin ostaa kaupasta. Ei niihin mitään eläinperäistä lisätä.
Kerma on ainoa , mikä on erilaista.
Jos ostat kaupan laskiasipullan, on siinä ihan samat lisä-ym aineet.
Naurettavaa luulla, että niihin "normipulliin" ei ole lisätty mitään säilöntä ym aineita.
Naurattaa aina, kun joku uhoaa, että minä en ainakaan syö/juo mitään vegaanista ja sitten menee kauppaan ja ostaa sipsejä ja kaljaa ja balleriinakeksejä ja syö ja juo ne hyvällä omallatunnolla. Oli niin eläinperäistä, niin eläinperästä :D
Ihmiset vetää tietämättää kaikenlaista vegaanista/kasvisruokaa, eikä ollenkaan ole pahaa, kun ei tiedä mitä syö.
Enkä itse ole vegaani, mutta naurattaa tämä "lihansyöjien" uho. Kyllä ne kaikki normaali pullatkin kätkee sisäänsä ne lisäaineet, jos niitä kerran kaupasta ostaa.
Kaikki vegaanituotteet ovat p:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasiat on makuasioita 😊 itselleni eivät maistu lehmänmaitotuotteet enää.
Oletko kokeillut vuohenmaitotuotteita? 😊
Tässä keskustelussa taisi olla kyse laskiaispullista, jotka yleensä tehdään lehmänmaitoa käyttäen. Mut oon kyllä maistanut vuohenmaitotuotteita 😆
Kuulostaa kamalalta lisäainesötkötykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että syövät ovat lisääntyneet kun on pakotettu syömään lisää kasvisruokia ja katsoo mitä aineita noissakin on
5/5
Ketään ei ole pakottettu syömään kasvisruokaa:D
Ja kaikki kaupanruuat on täynnä e-koodeja. Puhtainta ruokaa on juuri kasvikset, koska niissä ei ole e-eikä muitakaan koodeja. Niistä puhtaista kasviksista ja vihannekista voit itse tehdä sitä puhdasta ruokaa. Jos ostat makkaraa tai maksalaatikkoa tai ihan mitä tahansa valmisruokaa, on se täynnä e-koodeja.
Miten joku voi olla niin typerä, ettei tajua, ettei se pelkkä kasvisruoka tarvitse sen enempää lisäaineita, kuin makkara ym lihajalosteetkaan.
Minä olen kasvissyöjä, mutta en minä ikinä osta mitään valmisruokia, enkä prosessoituja ruokia. Mies on sekasyöjä ja hänellä on ylipainoa ja kaikki arvot korvissa, minulla ei mitään noita vaivoista. En väitä, että kasviruoka olisi yksin tuon takana, mutta ei siitä varmaan ole haittakaan ollut.
Ostat valmisruokaa ja ihmettelet, kun siinä on lisäaineita. Miksi et leivo pullia itse.
Koirien taas tulisi syödä koiranruokaa eikä ihmisten jätteitä. Ei ole sokeri ja vehnä koiralle mitenkään hyväksi.
Me syödään joulukinkkua myös laskiaisena. Tungetaan vaan kermavaahtoa kahden kinkkuläpyskän väliin. Maistuu koirallekin. Koira taas pistetään lihoiksi ennen pääsiäistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lue niitä tuoteselosteita jo kaupassa. Sinulta menee ihan hirveästi rahaa hukkaan kun ostelet tuotteita, mitä et syö. Järjenkäyttö on sallittua.
Ainakin K-kaupoissa tekoäly tulkitsee tuollaisen "epäilyttäväksi käytökseksi" ja siitä lähtee videotallenne venäläiseen Telegramiin
"Tekoäly tarkkailee liikkeitäsi K-kaupoissa ja yrittää tunnistaa myymälävarkaat tällaiset liikkeet ovat epäilyttäviä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä hämmästeltiin nimenomaan vegaanista ruokaa joka sisältääkin ylläripylläri hirmuisen määrän lisäaineita. Onkohan ne kaikki edes vegaanisia lisäaineita.
On kyllä. Esim punainen väri esim karkeissa ei tule koppakouriaisen kuoresta, kuten moneen ei-vegaaniseen karkkiin tulee.
Esim e-120 väri tulee kokenillikirvoista jotka jauhetaan väriksi. Ja myös dactylopius coccis-hyönteisen naaraista kuivataan ja uutetaan punaista väriä.
Tuota viimeksi mainittua käytetään esim maustettuun sulatejuustoon, punaisiin hedelmäsäilykkeisiin, hilloihin, hedelmänmakuisiin aamiaismuroihin, makkaraan ja savustetuun kalaan. Enimmäisrajoutuksia. Hyväksyttävä päivittäinen enimmäismäärä 5mg/kg/ vrk
Koira ja pulla paskä. Kumpi meni ensin?