Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Personal Trainereista? (elämäntapamuutos mielessä)

Vierailija
08.02.2025 |

Olen miettinyt kuntosaliharrastuksen aloittamista ja ruokavalion muutosta, mutta olen todella laiska ja saamaton. Pelkään että jos PT olisi liian "kiltti" niin en saisi varmaan mitään aikaiseksi. Saako niille laittaa viestiä koska vaan ja "käskeekö" ne menemään salille tms. Miten se homma toimii ylipäätään? Hinta tms? Olen netistä jonkun verran katsonut eri vaihtoehtoja mutta usein ne on selitetty niin vaikeasti että en ymmärrä yhtään. Yksin ei saa aikaiseksi lähdettyä tai tehtyä muutosta

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sellaista tarvii? 

Vierailija
2/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia persunal trainer ja tehdä elämäntapamuutos persuksi, persuna on hauskempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sellaista tarvii? 

En tiedä mitään kuntosaleista ja laitteisiin meneminen pelottaa kun ei tiedä mitä niissä tehdään.. 

Vierailija
4/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama kuin aloittajalla, mutta sitten kun tutustuin aiheeseen niin ei ne personal trainerit tosiaan ole kuin jossain jenkkisarjassa. Eli että olisi tavoitettavissa ja todella treenaisi sun kanssa ja käskyttäisi ja opastaisi :D

Kyllä se taitaa parhaimmillaankin olla joku viestittely tai etäkartoitus, sitten vähän katsotaan laitteita ja annetaan lappu käteen että mitä teet. Eli ei todellakaan olisi minulle sen rahan arvoista kun ongelma on juuri se että en osaa tehdä siellä salilla yhtään mitään. 

Löysin tähän nyt itse ratkaisun tosin ja se oli kysyä tosissaan treenava kaveri avuksi salille eli sellaista on itselläni ohjelmassa. Lyhyen kokemukseni mukaan oikeasti tosissaan treenavat salityypit on tosi kivoja! Jos AP häpeilee ja stressaa kaikkea yhtä paljon kuin minä niin voi sitten olla itku kurkussa kuitenkin siellä salilla, mutta ei siellä kukaan muu tuomitse, apua tarjoavat jos mitään. 

..ja joo tiedän että varmasti rahalla saa jonkun 24/7 elämäntapavalmentajan joka vaikka käy juomassa smoothiet sun kanssa treenin päälle, mutta ei taviksella ole sellaiseen varaa. Enkä itse ainakaan kaivannut siihen mitään "tee nämä 12" vaan että joku kädestä pitäen näyttäisi miten en kuole kuin katkarapu sinne laitteisiin. 

Vierailija
5/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne salille treenaamaan. Minäkin laihduin 34 kg  ilman mitään valmentajaa. Aloin vaan treenaamaan. Ei se valmentajakaan auta jos et aluksi itse jaksa mennä salille. Nehän pyytää joku 60 euroa tuntimaksuakin. Itse oppii kun vaan menee sinne, tee suunnitelma mittä laitteiita käytät päivisin. Itse käytin kuntopyörää ja juoksumattoa aluksi paljon. Sitten kun paino olii pudonnut 10 kg niin aloin käyttää muitta laitteita.

Vierailija
6/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sellaista tarvii? 

En tiedä mitään kuntosaleista ja laitteisiin meneminen pelottaa kun ei tiedä mitä niissä tehdään.. 

Et siis osaa katsoa mitä muut tekee ja mennä sitten laitteeseen tekemään samalla lailla?

Vierailija
7/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sellaista tarvii? 

Kun minä aikoinaan aloitin saliharjoittelun, personal-trainer teki minulle ohjelman, jolla pääsin alkuun. En minä jatkuvaa vahtimista tarvinnut. Osasin ihan itse lisätä painoja ja pidentää sarjoja edistymiseni mukaan. Mutta alkuun siitä oli mielestäni paljon hyötyä ja kehitys olikin nopeaa. Vedin aluksi esimerkiksi vain yhden leuan ja vuoden päästä jo 18. Penkkitulos parani 55 kilosta 100 kiloon jne.

Vierailija
8/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin monimutkaista ole, esiimerkiksi. 90-luvulla kellään ei ollut personal traineria salilla ja silti rauta liikkui silloin saleilla paremmin kuin nykyisin. Ihan perus kolmijakoisella ohjelmalla pärjää oikein hyvin ja sillä saa todella kovia tuloksia jos myöhemmin haluaa panostaa tuloksiin vielä enemmän. Eikä kannata luulla että PT on joku ylin auktoriteetti tiedon suhteen, esimerkiksi julkkisbodareistamme ja fitnessnaisista ei kukaan vaikuta tietävän mitä esim. lisäravinteiden laatuluokat tarkoittaa.

Liikunnassa pääasia on, oli se sitten sali tai kävely ym, että aloittaa sen vaikka kerran tai kaksi viikossa, eikä heti tee mitään jättimuutosta vaan vähitellen kohti parempaa.

Vierailija
9/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelijan ei mielestäni kannata aloittaa kolmijakoiselle. Korkeintaan kaksi jakoinen, ellei jopa yksi.

Vierailija
10/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laitteet ovat yksinkertaisia käyttää. Paino pitää valita millä painoilla treenaa ja sitten teet vaan. Pyydä joku kaveri mukaan jos et uskalla mennä itse. Minä vain vaimoni salille pari kertaa ja sen jälkeen se on yksin käynyt ja laihtui 10 kg.

Vierailija
11/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 1. tapaaminen on ilmainen tai normihintaa halvempi, jotta löydät itsellesi sopivan valmentajan. Valmentajia on niin monta erilaista kuin valmentajiakin on, hekin ovat yksilöitä. Ja kannattaa alkuun treenata valmentajan kanssa 1-2 krt/vko ja useimmat osaavat jo ensimmäisellä kerralla katsoa, kuinka monta treeniä vaatii, että pääsette tavoitteisiisi. Tapaamiskertoja voi sitten myöhemmin harventaa, mutta ohjelmaa kannattaa päivittää 2-3 kk välein, jottei treeni ala käydä tylsäksi ja että kehityt.

Vierailija
12/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen salilla aika usein ihmisiä, varsinkin näin vuoden alussa, ettei heillä ole hajuakaan siitä, mitä siellä tehdään. Vähän käydään kokeilemassa tätä, tuota ja sitä, eikä mukana ole minkäänlaista ajatusta siitä, miten kannattaa treenata. Palkkaa pt ainakin alkuun, saat ohjelman ja useimmat valmentajat ovat olemassa asiakkaita varten, aika harvoin he salilla ovat itseään varten. Itselläni oli valmentaja kauan sitten, ja ilman häntä olisin luovuttanut jo heti. Treenattiin yhdessä useampi kuukausi.

Vierailija
13/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaavaan pt:hen kannattaa panostaa varsinkin alussa. Paljon on mennyt itseltäni aikaa haahuiluun ja itseoppimiseen.

Monilla saleilla on omat pt:t. Eli ensin liityt saliin ja sitten ostat jonkun pt-paketin. Näihin kuuluu yleensä saliohjelma ja joku määrä ohjattuja käyntejä. Tsemppiä! 

Vierailija
14/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ikinä teet, älä haksahda aitofit ym kaltaisiin äppseihin.

Itse tuhlasin 3kk heidän "tekoälyn" tekemiin outoihin treeniohjelmiin ja tulokset oli tasan nolla.

Epäilen että sen äpppsin arvostelut ovat maksettuja.

Vierailija
15/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sellaista tarvii? 

Et siis osaa katsoa mitä muut tekee ja mennä sitten laitteeseen tekemään samalla lailla?

V i ttu että oot pelle.

Vierailija
16/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen PT:n voi palkata seurakseen niin tiheästi kuin haluaa, mutta siitä pitää sitten maksaa noin 60 €/h.

Kävin itse kauan sitten silloisen Yliopistoliikunnan järjestämän kurssin, jonka nimi oli Naisten bodaus (ihan oikeasti), ja jossa oli 5 tai 6 viikon ajan kaksi kokoontumista viikossa reilun 10 hengen ryhmässä. Siinä oppi hyvin perusliikkeet ja sai myös hyvän käsityksen siitä  miten kannattaa jatkaa. Kurssi oli tosi edullinen. Kannattaa selvittää, järjestääkö jokin taho (esim. kaupungin kuntosali) jotain tällaista.

Vierailija
17/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Performance unit on hyvä. Toki hyvin kallis, mutta laatu maksaa.

Katso arvostelut google mapsissa jos et usko.

Vierailija
18/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittelijan ei mielestäni kannata aloittaa kolmijakoiselle. Korkeintaan kaksi jakoinen, ellei jopa yksi.

Itse aloitin kolmijakoisella ja sain todella hyvät tulokset.

Etpä sitten mitenkään motivoinut miksei sillä kannattaisi aloittaa niin enpä voi kommentoida sen enempää.

Vierailija
19/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ryhtyä DI:ksi.

Vierailija
20/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä 1. tapaaminen on ilmainen tai normihintaa halvempi, jotta löydät itsellesi sopivan valmentajan. Valmentajia on niin monta erilaista kuin valmentajiakin on, hekin ovat yksilöitä. Ja kannattaa alkuun treenata valmentajan kanssa 1-2 krt/vko ja useimmat osaavat jo ensimmäisellä kerralla katsoa, kuinka monta treeniä vaatii, että pääsette tavoitteisiisi. Tapaamiskertoja voi sitten myöhemmin harventaa, mutta ohjelmaa kannattaa päivittää 2-3 kk välein, jottei treeni ala käydä tylsäksi ja että kehityt.

Noita kuntosalin omia treinereitä mitkä tulee ilmaiseksi jäsenyyden kylkiäisenä ei kannata käyttää. Niillä on joku parin viikon kurssi takana ja treeniohjelmat tulee netistä tulostettuina.