Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä kotona aina " kotivaatteet" , joilla ette liiku ulkona?

Vierailija
05.03.2007 |

Meillä on aina kotona verkkarit tms, ja vain ulos mennessä laitetaan siitimmät/farkut/tms päälle.

Tuntuisi tosi oudolta heti aamulla pukeutua farkkuihin kun on tottunut mukaviin oloasuihin.

Nyt kiinnostaisi, että kuinka yleistä on, että aina kotiin tultaessa vaihdetaan kotiasu päälle?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee kylään, niin sitten vaihdan parempiin. Toimin näin, koska olen pilannut monta hyvää paitaa ruokaa tehdessäni, rasvatahroilla, broilerinmausteliemitahroilla jne.

Vierailija
2/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteina mulla on vanhoja t-paitoja ja jotain lökäpöksyjä, ja ne vaatteet on siis oikeesti niin hirveitä että joku toinen varmaan käyttäis niitä korkeintaan lattialuuttuna. Mun äiti aina huomauttelee " koti-lookistani" jos tulee kylään (en vaihda vaatteita häntä varten) ja ostelee mulle joululahjaksi olo-asuja, mutta ne päätyy vaan kaapin nurkkaan. Jostainb syystä t-paita lökäri yhdistelmä' on ainoo joka toimii mulla täydellisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauapsta vaihdetaan vaatteet. Koko perheellä on kotona vain verkkareita ja ne laitetaan ehti päälle kun tullaan sisään.

jos tulee veiraita niin laitetaan jotain siistimpää, kuitenkin jotkut yllätysvieraat ovat joskus yllättäneet, mutta ei haittaa.

muistan vaan kun nuorempana ihmettelin suuresti kun joku jaksoi aina vaihtaa itselleen kotivaatteet, mutta nyt se on meillä ihan normaalia.

Vierailija
4/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa olla kotona esim. farkuissa.

Vierailija
5/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvella pitkähihaisia t-paitoja, huppareita, löysähköjä farkkuja tai sportti/joogavaatteita tms. Mun mielestä paljon kätevämpi ihan sen takia, että esim. ruoanlaitossa ja lasten ja koiran kanssa touhutessa vaatteisiin tulee helpolla sellaisia tahroja, jotka eivät helpolla lähde pois. Yleensä vaihdan toiset vaatteet, jos joku tulee kylään, mutta en aina, koska kuten sanottua, kotivaatteenikaan eivät ole mitään hirveitä lökäpöksyjä. Tunnen oloni kamalaksi rumanvärisissä, rumissa, lököttävissä vaatteissa.

Vierailija
6/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanottuja koti vaatteita mut vaihdan vaatteet kun tulen kotiin.. huosuja en pidä ollenkaan vaan hihhuloin vaan sukkahousut jalassa!:) ihanaa olla ku ei purista tiukat farkut yms..

Vierailija
7/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa menee aina polvet pahan näköisiksi, vaikka farkkuja pidänkin. Eli vaihdan.

Vierailija
8/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä mielessä on kotivaatteet, että en työvaatteissa ole kotona. Joudun pitämään töissä jakkupukua tai vast. joten en niillä kotona kauaa viihdy. Me pidetään kotona farkkuja ja t-paitaa tai sitten viikonloppuisin oloasuja tms.

Rumia vaatteita en pidä. Lieneekö itsetunto-ongelmaa vai mitä, mutta minä ainakin tuntisin itseni lökäpöksyissä tai yhteensopimattomissa vaatteissa ahdistuneeksi. Eikä lapsillekaan pueta epäsopivia värejä tms. Risat meillä korjataan tai laitetaan roskiin.

Se on eri asia sitten, jos tehdään jotain remonttia. Mutta ei meillä nikkaroida kuin kerran pari vuodessa. Mulla ja miehellä on yksi setti remonttivaatteita, mutta jos ei olisi, niin silloin vaan ottaisin huonoimmat farkut ja t-paidan siihen hommaan.

En mä koe sotkevani itseäni ruoan laitossakaan mitenkään erityisesti, joten ei sen puolestakaan tarvitse varoa. Me tosin pidetään pääsääntöisesti luonnonkuituisia vaatteita, koska niitä voi pestä isommissakin lämpötiloissa.

Meidän kotivaatteilla voi käydä lähikaupassa ja asioilla. Jos ollaan ihan keskustaan menossa, niin yleensä silloin tulee laitettua ehkä hitusen paremmat farkut tms. Oloasuilla ei tietysti postilaatikkoa kauempana liikuta.

Vierailija
9/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös ne paremmat ulko/vierasvaatteet säilyy kauemmin kun eivät ole niin paljoa päällä. Minusta olisi todella ahdistavaa olla täällä sisällä kunnon vaatteissa. Yleensä minulla on sisällä T-paita ja olohousut.

Vierailija
10/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoopaitoja ja mukavia trikoo tai vastaavia housuja. Ei mitään rytkyjä kuitenkaan ja hätätapauksessa voin mennä ulos kotivaatteisillanikin. :)

Vierailija
11/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kun käyn töissä, niin en kotiin tullessa vaihda vaatteita. Mulla kun menee päivittäin paidat pyykkiin, housut saatan vaihtaakin. Mut jos en ole menossa mihinkään niin laitan kotivaatteet ja vaihdan sitten jos lähden ulos.

Lapsilla ei ole erikseen kotivaatteita näin talvella. Eli kun on aina haalarit päällä ulkona, mutta kesällä on ulkohousut erikseen (tai shortsit). Eli sisällä ei olla samoilla vaatteilla kuin hiekkalaatikolla.

Vierailija
12/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kotivaatteet päälle ja vaihdan ne yleensä heti jos käydään jossain ja tullaan takas. Ei jaksa kotona olla farkut ja paitapusero päällä.

Vierailija
13/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty joskus viikonloppuna pidän vaikka pyjaman housuja siihen asti, että lähdetään ulos, vaikka se ois myöhään iltapäivällä. Tämäkin tosin vaan nyt, kun on niin iso raskausmaha, että kaikki vaatteet ahdistaa. Normaalisti vaihdan aamulla päivävaatteet.

Olen kotiäiti, mutta haluan silti olla siistin ja kivan näköinen. Jos en arjessa pitäisi siistejä vaatteita, mähän olisin aina vaan jossain rupusissa verkkareissa. Toisaalta mun siistit vaatteetkin on aika rentoja, farkku & t-paita -tyyliä. :)

Vierailija
14/25 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin kamalissa että välillä kun unohdan ne jalkaan roskia viedessä toivon totta totisesti että KETÄÄN ei tule vastaan.

Vierailija
15/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteiksi kelpaa todella nuhjuiset vaatteet

Vierailija
16/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän nakuks heti kun tulen kotiin.

Vierailija
17/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rennot kotivaatteet, mut sellaiset millä kehtaa käydä ulkoiluttamassa myös koiran. etäpäivinä kyllä palvelevat myös työasuna eli verkkarit/leggingist/t-paita/huppari linjaa.

Vierailija
18/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun pääasiassa itseäni varten, joten siinä mielessä ei ole. Olo on mukavampi näteillä vaatteilla. Mutta on joitakin, joissa on reikä ratkaisevassa kohdassa tai kulunut esim. takapuolen kohdalta. Jos vaate yhtä tai kahta kohtaa lukuunottamatta on edelleen huväkuntoinen, se kelpaa kotivaatteena mutta ulos mennessä vaihtuu täysin ehjään.

Joku mainitsi farkut. Jos mun farkut ei ole mukavat kotona, ei ne ole sitä myöskään ulkona.

Vierailija
19/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait. Legginsit ja pitempi pusero tai tunika. Jaa no oon mä roskat vieny kotivaatteissa. Vaikka siro olenkin niin en muualle lähde leggareissa.. Mulla on yöhousuinakin leggarit, siksi vähä naurattaa ku jotku muijat kulkee samanlaisissa missä ite nukun..

Vierailija
20/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Erikseen ulkohousut ja sisähousut. Näin on taivaallista!