Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä lapsi valita itse kouluvaatteet?

Vierailija
08.02.2025 |

Meillä 7 vuotias tyttö.

Antaisitko tämän ikäisen laittaa kouluun päälle nahkahousut flanellipaitaan ja korkeapohjaiset nahkakengät jos haluaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Minä valitsen.

Vierailija
2/23 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä mielikuvitus siihen mistä ekaluokkalainen on  saanut itselleen sopivat nahkahousut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä mielikuvitus siihen mistä ekaluokkalainen on  saanut itselleen sopivat nahkahousut. 

Moottoripyörä asusteita myyvästä kaupasta?🤔

Vierailija
4/23 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ne vaatteet on käyty ostamassa ja sen saa ihan itse valita mitä minäkin päivänä laittaa päällensä. 

Vierailija
5/23 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lapsi valita itse vaatteensa, mutta ei hänellä ole mitään sellaisia vaatteita, jotka olisi kouluun epäsopivia. 

Vierailija
6/23 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Minä valitsen.

Meilläkin tyttö puki vinyylihameen kun käskettiin.

Vierailija
7/23 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju löytyi, kun aloin koululaisten vaateasioita miettimään. Millaisia vaatteita teillä alakoululaiset pitävät tytöt sekä pojat? Meilä onneksi on kelvannut käytetyt vaatteet ja olemme nyt ostaneet torin kautta vaatepaketteja molemmille. Ovat kasvaneet sen verran, että alkaa olemaan pieniä edelliset vaatteet. Onneksi eivät ole tarkkoja merkeistä vaan perus vaatteet kelpaavat. Huppareista tykkäävät Nike, Vans, Adidas, Peak performance merkeistä, niitäkin onneksi saa edullisesti käytettyinä ja hyväkuntoisina. Ostettiin myös ulkovaatte jo viileneviin ilmoihin, sadetta pitävät niin mukava koulumatkat kulkea kävellen, kun ei ole läpimärkä. Reputkin löytyi torista, pari vuotta olleet edelliset ja alkoi pohjat lemaan jo ohuena. Toisella jo reikäkin.
Joko te muut olette katsoneet kouluvarustukset kuntoon?

Vierailija
8/23 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tykkää farkuista ja sammareista, näitä laittaa kouluun syksyllä. Tytöllä farkkuja ja collegehousuja. Molemmilla huppareita ja collegepaitoja. Ja peru pitkähihainen tai lyhythihainen siellä alla. Tennareilla kulkevat molemmat. Pojalla taitaa olla Vans ja tytöllä Adidas.

Vierailija
9/23 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä olemme vaatteet ostaneet. Käyttää farkkuja, huppareita, collegepaitoja, lyhythihaisia. Perusvaatteita. Ei mitään kalliita merkkivaatteita. Adidas, Puma, Nike, Tommy Hilfiger, Peak Performance. Ostetaan uutena sekä käytettynä.

Vierailija
10/23 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa valita, sillä kaapissa on vain yhdessä valittuja 😊 eli ei mitään älytöntä. Joskus lapsi haluaa ottaa jonkun prinsessahameen tavallisten leggingsien päälle, tai päähänsä yksisarviskruunun, ja toki saa ottaa mukaan. Muistutetaan vain siitä, miten uutta samanlaista ei osteta, jos sattuu villeissä leikeissä repeytymään. Ihan hyvin on tähän asti mennyt, tyttö kohta 8. 

Vierailija
11/23 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla mitään tyttöä ole saatanan typerä nainen

Vierailija
12/23 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä ne vaatteet on käyty ostamassa ja sen saa ihan itse valita mitä minäkin päivänä laittaa päällensä. 

Samoin. Tieten aikuisena katson hintalaatu suhteen ja että ovat hyvälaatuisia. Tottakai otan lapsen mielipiteen ja mieltymyksen huomioon.

Vierailija
13/23 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rahat tiukassa ja onneksi lapsi tämän ymmärtää. Yhdessä katsottu torista vaatteita, siellä myös hyvä tarjonta ja ovat siistejä. Löytää hyvin perus merkin huppareita ja vaatepaketeilla saa hyvin ja edullisesti täydennettyä kaappia niin että kaikkea vaatetta löytyy tarpeeksi. Ei vaatteista huomaa, että käytettynä ostettuja, kun on siistikuntoisia.

Vierailija
14/23 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kanssa riita päällä. Osti 10- vuotiaalle napapaidan ja persefarkut. Antoi myös luvan alkaa meikkaamaan. Likka näyttää pesukarhun ja pro tukiyhdistyksen mainosmirkulta.

Vierailija
15/23 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä lahkoloisperheessä vaatteet kiertää isältä tyttärelle.

Vierailija
16/23 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa laittaa. Mutta lapsen vaatekaappiin ei hankita nahkahousuja eikä korkeapohjaisia kenkiä.

Vierailija
17/23 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai korkokengät. Mutta ap:lle: on saanut valita, kunhan ovat ehjiä ja siistejä (= ei tahroja tms). Minä kuitenkin päätän sen mitä sinne kaappiin ostetaan, mistä niitä vaatteita valitaan.

Vierailija
18/23 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun lapsi aina sai valita itse kouluvaatteensa tiettyyn rajaan asti. Eli vaadin sään mukaista pukeutumista, muuten ei tarvinnut puuttua. Tosin omalla lapsellani on aina ollut hyvin hillitty vaatemaku, joten ei edes teininä tarvinnut keskustella asiallisesta pukeutumisesta. Hän on n. 5-vuotiaasta asti päättänyt itse tyylistään (toki mulla on aina ollut veto-oikeus esim. budjetin suhteen), ja on löytänyt myös minulle paljon minun tyylini mukaisia vaatteita.

Vierailija
19/23 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun lapseni ole koskaan halunneet tuolla tavalla pukeutua. Itse ovat saaneet valita, ja ihan järkeviä valintoja ovat tehneet. 

Tuli mieleen muistoja pari vuosikymmentä sitten, kun tähän aikaan vuodesta käytiin lasten kanssa ostoksilla lähikaupungissa.

Vierailija
20/23 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, enkä minäkään. Lapsi pukee yksityiskoulun koulupuvun, joka on aina just eikä justiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi