Henkisesti tai fyysisesti väkivaltaisen muuttuminen. Onnistuneita tapauksia?
Kommentit (58)
Vaikka hän olisi muuttunutkin, et näe sitä jos et halua nähdä sitä. Ja mikään hänen tekonsa ei muuta häntä ellet itse muutu. Vaikea selittää. Muutu itse, niin muut muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka hän olisi muuttunutkin, et näe sitä jos et halua nähdä sitä. Ja mikään hänen tekonsa ei muuta häntä ellet itse muutu. Vaikea selittää. Muutu itse, niin muut muuttuvat.
Kommentissa ei ole mitään tolkkua
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tavallinen tarina? Naisen kertomuksella "väkivaltainen" puoliso tai ex-puoliso - ja kukaan ei ole nähnyt väkivaltaa.
Erotessa tapahtuu sitten ihmeparaneminen väkivallasta :D
Lapset saatu vieraannutettua, niin kaikki hyvin ja case closed?
Itsellä oli videoita, kuvia ja magneettikuvista näkyi kaikki 18 vammaa mitä kuvissa. Ja kuristusjäljet oli useampaan otteeseen, niistä vaan videoita.
Silti minua ei uskonut kuin lääkärit ja poliisi. Ei perhe,tutut tai sossut.
Ei muutu. Lakatkaa toimimasta toisille terapeutteina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa? Mun mieheni muuttui ja tottakai näin hänessä sen muutoksen. Minä en muuttunut vaan vaadin häntä muuttumaan tai meidän suhde päättyy.
Psykooaatti vai mikä, kun mies arvostelee ikävään sävyyn minun ulkonäköä, vaatteissa usein vikaa, kun ei ole viimeisintä trendiä.
"Luonnevika on yleensä pysyvä ominaisuus." Komppaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se mahdollista mutta yleensä ammattiapu on välttämätöntä. Kaikki eivät tokikaan pysty edes silloin muuttumaan. Psykopaatti on psykopaatti.
Kaikki kuspäät ei ole psykopaatteja.
Juuri näin. Epävakaus on todella yleistä ja jos ihmisellä on motivaatio muuttua ja saa apua niin voi muuttua aivan täysin. Yleensä vaatii myös raitistumisen koska alkoholismi tai muu päihteily kuuluu tuohon todella usein.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tavallinen tarina? Naisen kertomuksella "väkivaltainen" puoliso tai ex-puoliso - ja kukaan ei ole nähnyt väkivaltaa.
Kukaan ei eroa hyvästä suhteesta. Erittäin harva väkivaltainen puoliso paljastaa itsensä ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
"Luonnevika on yleensä pysyvä ominaisuus." Komppaan!
Onhan se, koska yleensä tällainen ihminen ei näe vikaa itsessään eikä siksi pystykään muuttumaan.
Ensin pitää myöntää vikansa ja päättää haluta muuttua, sitten hakea ammattiapua. Silloin kyllä voi muuttua.
Väkivaltaisilla ja agressiivisesti käyttäytyvillä on tutkitusti alhainen älykkyysosamäärä. Eli tyhmä kuin saapas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun henkisesti väkivaltainen eksäni muuttui 20 vuoden aikana. Kun hän huomasi, että pakottaminen ei minuun toiminut, siirtyi hän syyllistämiseen ja häpäisemiseen.
Vau mikä muutos, henkisesti väkivaltainen ihminen muuttui henkisesti väkivaltaiseksi ihmiseksi.
Sarkasmi on vaikea laji
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on?
Mulle riitti kun pelko tuli tunteena ekan kerran suhteeseen. Vaikka myöhemmin paljastui että oikeasti ei ollut paljon mitään pelättävää silloin niin ei suhde siitä enää entiselleen palannut. Luulin että kaikilla muillakin käy samoin tuossa tilanteessa?
Moni pelkää katsoa itseään peiliin. Projisoivat pahan olonsa muihin.
Ymmärrän sua! Itse olin ilman lapsiakin niin henkisesti väsynyt ja turhautunut että se purkautui ulos väkivaltaisuutena. Ei se sitä oikeuta tietenkään mutta "nurkkaan ajettuna" hyökkää aika moni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei eroa hyvästä suhteesta. Erittäin harva väkivaltainen puoliso paljastaa itsensä ulkopuolisille.
Jotkut siirtävät valheillaan syyn toiseen. Koska syyttävä sormi kääntyy aina itsestä poispäin näillä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua! Itse olin ilman lapsiakin niin henkisesti väsynyt ja turhautunut että se purkautui ulos väkivaltaisuutena. Ei se sitä oikeuta tietenkään mutta "nurkkaan ajettuna" hyökkää aika moni.
Reaktiivinen kaltoinkohtelu. Englanniksi reactive abuse. Kannattaa tutustua netissä aiheeseen.
Mä olen ylpeä miehestäni, ettei vienyt väkivallan kierrettä eteenpäin lapsille, eikä lapsia kohtaan, vaan katkaisi sen. Minä siitä vielä jouduin kärsimään, mutta lapset eivät enää. Ei se miehelle helppoa ollut käsitellä asioita terapiassa mutta sen teki.
Ja mulla oli ymmärrystä häntä kohtaan koska hänen isänsä tunsin. Ällöttää pelkkä muisto. Uskoin että miehestä on paremmaksi ja sitä vaadin, jotta suhde jatkuu.
Heillä on myös hälläväliä asenne muita ihmisiä kohtaan. Vastuuntuntoisuus ja moraali puuttuu...